Q qvrk skrev:
Det jag menade är att takfirmorna inte gör något av det där heller. De offererar och tar betalt ja, men dew gör det inte.

Ok de kanske tejpar upp lite räcken så att det ser fint ut medan de är där. Säkra för regn.. ha! Visst
Bullshit. Då har du inte sett ett takbyte med vettigt bolag.

och varför går jag i polemik med ett troll. Jag lägger dig på ignorera istället 😉

Appendix Appendix skrev:
Finns ingen "normalhändig" som vill göra ett takbyte. Skärp dig.
Vill?

Varför skulle just normalhändiga inte vilja göra det?

Det är ju som sagt ganska bra betalt för lite fritidspyssel.

D daVinci skrev:
Vill?

Varför skulle just normalhändiga inte vilja göra det?

Det är ju som sagt ganska bra betalt för lite fritidspyssel.
Fritidspyssel?
Kan du precisera vad som menas med det?

P peter54.ph skrev:
Fritidspyssel?
Kan du precisera vad som menas med det?
Visst.

Fritidspyssel = det man pysslar med på fritiden.

D daVinci skrev:
Visst.

Fritidspyssel = det man pysslar med på fritiden.
Eftersom tråden var takbyte så tänkte jag du kunde precisera vad du menar med Fritidspyssel när det gäller takbyte...

P peter54.ph skrev:
Eftersom tråden var takbyte så tänkte jag du kunde precisera vad du menar med Fritidspyssel när det gäller takbyte...
Ja, man lägger om taket som ett pyssel på fritiden. (Inte på arbetstid).

Vad är bekymret här?
Nog borde det väl gå att ta in att man kan lägga om taket på sin fritid?

D daVinci skrev:
Ja, man lägger om taket som ett pyssel på fritiden. (Inte på arbetstid).

Vad är bekymret här?
Nog borde det väl gå att ta in att man kan lägga om taket på sin fritid?
Inget bekymmer alls. Har man mycket fritid, mycket tur med vädret för det tar nog mycket längre tid än tänkt samt är kanske lite mer än normalhändig (mycket att tänka på så det inte blir fel fast Google är bra). Det är många mycket 🙂

P peter54.ph skrev:
Inget bekymmer alls. Har man mycket fritid, mycket tur med vädret för det tar nog mycket längre tid än tänkt samt är kanske lite mer än normalhändig (mycket att tänka på så det inte blir fel fast Google är bra). Det är många mycket 🙂
Nu har jag gjort detta. Och det var inget svårt alls. Utan kräver bara en mängd tid. Visst lär det gå långsammare än när proffs gör det. Speciellt för mig som gärna tar paus ofta.
Och regnar det får man göra något annat.

Det är just därför som det är en ganska bra ide att lägga om tak själv. Det är mest bara en mängd tid. Och som då ger ganska bra "betalt".

D daVinci skrev:
Nu har jag gjort detta. Och det var inget svårt alls. Utan kräver bara en mängd tid. Visst lär det gå långsammare än när proffs gör det. Speciellt för mig som gärna tar paus ofta.
Och regnar det får man göra något annat.

Det är just därför som det är en ganska bra ide att lägga om tak själv. Det är mest bara en mängd tid. Och som då ger ganska bra "betalt".
Jag var "lat" o betalade 260.000:- för Hela takbytet. 120m2. Vinkelhus. Ny isolering, råspont, papp, pannor, plåtarbete skorsten, ventilation, rännor etc. Ställning, bortforsling.

Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.