Medlem
· Västerbottens län
· 17 890 inlägg
När det är sådär illa så skulle jag ta bort strävan och låta Newtons lagar gälla.
Protte
Protte
Några kättingspel skulle jag använda för att dra ihop huset.....sedan järnstänger med gängor att fixera det hela med....
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Usch!mycke_nu skrev:
Den där ladan har stått och förfallit länge.
Hade det varit min så hade jag spikat för alla öppningar och infört förbud mot att vistas i den.
Inte roligt om man blir ansvarig för någons död när eländet rasar ihop
Det är spikat, men folk tar sig in ändå.. Själv går jag bara in när det inte blåser, det är tämligen läskigt.
Det är inte bara hanbjälkar som har brustit, även hammarbandet på väggen är av, likaså benen på två takstolar. För att nu inte tala om det nedrasade mellanbjälklaget..
Ambitionen just nu är att eländet skall överleva vinterstormarna utan att rasa ihop. Mer genomgripande reparationer får anstå till våren.
Det var inte meningen att kapa tråden, mina ursäkter till TS.
Det är inte bara hanbjälkar som har brustit, även hammarbandet på väggen är av, likaså benen på två takstolar. För att nu inte tala om det nedrasade mellanbjälklaget..
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ambitionen just nu är att eländet skall överleva vinterstormarna utan att rasa ihop. Mer genomgripande reparationer får anstå till våren.
Det var inte meningen att kapa tråden, mina ursäkter till TS.
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
mycke_nu,
jag gör mig till uttolkare för forumet (för ovanlighetens skull) och du är ursäktad!
Det var mycket intressanta bilder.
Som en civilisation i förfall. Stark symbolik!
jag gör mig till uttolkare för forumet (för ovanlighetens skull) och du är ursäktad!
Det var mycket intressanta bilder.
Som en civilisation i förfall. Stark symbolik!
Utan tvekan, dessutom är det värre än vad som framgår av bilderna.SBH skrev:
Fyra väggar, golv och tak. Eftersom det är en bod utan vatten, avlopp och el så kan det inte bli mycket mer. Det finns inte heller en chans i h-lsike att få tillstånd till något annat pga av allehanda restriktioner i området.alex86 skrev:
Boden har stått där i kanske 100 år och jag har lite svårt för att låta den försvinna bara för att det finns allehanda förbud i dagsläget. Hade egentligen tänkt att fixa den för ett antal år sedan, men andra projekt kom i vägen, typ bostad åt familjen.