Jag menade vanligt bonnjärn, ingen speciell legering utan det som brukar ligga på hyllan hos lokala smeden.

Armeringsjärn gör man väl av skrotade bilar, så det blir väl som det blir :)
 
Jo bilar sträcker man ut så långt det går och gjuter in i betong.
bonnjärn är 1411 eller om det var 1412 går väl att gänga sådär men att stå där och snurra en halvmeter.
blir väl 250 varv

Protte
 
Är ju inte helt ovanligt med gängade armeringsjärn som dragstag till tex limträstommar så det bör finnas att köpa färdiga men kanske kostar massor.
 
lånar tråden lite...
Jag var och tittade på ett hus med en lada på ca 6*6m och kanske 6m till nock, jag slog det ifrån mig då takhöjden var max 2m och jag vill få in min caravellebuss.
Mellanbjälklaget var tappat (eller vad det heter, man såg ändarna från utsidan) kan man alltså flytta upp bjälklaget genom att spänna armeringsjärn på lämplighöjd och bygga in dom i nya bjälklaget?
Skulle behöva flytta upp iaf 1m, ska man göra det efter man har gjort en ny grund och gjutit sulan?
 
Börja med att lyfta upp hela ladan så kan du gjuta en riktig sula ända inunder syllringen.
Sedan beroende på konstruktionen så sätter dragstag/hanbjälke längst upp på väggen så du får till en vanlig takstol eller som du tänker inbyggt i melanbjälklaget.

Protte
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.