17 457 läst · 49 svar
17k läst
49 svar
Bilder på trädgårdsdammar
Många fina dammar de finns.
Spelade in en liten rundvandring hemma.
Tog bort en hel drös med fisk för ett tag sedan(En hel balja fisk). Nu är vattnet mycket renare. Och de bruna fiskarna börjar få färg. Fiskar mögar ner som fan.
Efter denna sommaren har vattnet dunstat rätt rejält. Se om regnat kan hjälpa till lite med de...
Spelade in en liten rundvandring hemma.
Tog bort en hel drös med fisk för ett tag sedan(En hel balja fisk). Nu är vattnet mycket renare. Och de bruna fiskarna börjar få färg. Fiskar mögar ner som fan.
Efter denna sommaren har vattnet dunstat rätt rejält. Se om regnat kan hjälpa till lite med de...
Lite färskare bilder på vår damm, har tillbringat helgen med att lägga sten runt dammen och fixat till en plats för grillen.
Grinden har fått sina fjärilar eftersom vi har några fjärils
hundar också
Grinden har fått sina fjärilar eftersom vi har några fjärils
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett problem med min damm är att när pumpen är igång så rymmer systemet ca 30 liter vatten (slang och bäcken) så när jag stänger av den på natten så svämmar dammen över. När den startar nästa dag så saknas det således ca 30 liter vatten och det syns ganska mycket när dammen bara rymmer 150l.
Antar att det inte finns nån annan lösning på det än att skaffa en större damm men det är inte aktuellt i nuläget p.g.a. en elledning som är i vägen.
Antar att det inte finns nån annan lösning på det än att skaffa en större damm men det är inte aktuellt i nuläget p.g.a. en elledning som är i vägen.
Du får göra magasin i bäcken (som ett antal dammar i rad) istället för en konstant sluttande bäck.maah skrev:Ett problem med min damm är att när pumpen är igång så rymmer systemet ca 30 liter vatten (slang och bäcken) så när jag stänger av den på natten så svämmar dammen över. När den startar nästa dag så saknas det således ca 30 liter vatten och det syns ganska mycket när dammen bara rymmer 150l.
Liknande trådar
-
McCulloch m105-97f - Sprängskiss/bilder på växellåda
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Hur göra längst ner mot betongplattan? (Bilder)
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Hjälp en nybörjare förstärka träbjälklag i badrum. Bilder finns
Badrum -
Hjälp?! Fukt under tätskiktet? (med bilder)
Badrum -
Bilder på snickerier målat med pensel eller moddlare
Färg, Måla & Tapetsera