17 454 läst · 49 svar
17k läst
49 svar
Bilder på trädgårdsdammar
Bra tips!Hyltran från Veglemyren skrev:
Stor risk att jag gör om min bäck/vattenfall till nästa säsong nu när jag har samlat på mig en massa bra tips
Börjar bli klar med bäcken och dammen nu. Saknas växter men det kanske får vänta tills nästa säsong.
Jag är väldigt nöjd, har fått till några smådammar på vägen ner och ett härligt porlande.
Tyvärr gör ju inte bilderna verkligheten rättvisa.
Jag är väldigt nöjd, har fått till några smådammar på vägen ner och ett härligt porlande.
Tyvärr gör ju inte bilderna verkligheten rättvisa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
H*lvete vad sugen jag blir på att anlägga en damm nu
Är det någon här med damm som även har hund? Eller möjligtvis någon som har byggt en damm för sin fyrbenta vän?
Särskilt en sommar som denna så hade det varit härligt för dem men jag blir lite fundersam hur mycket stryk dukarna tål.
Någon som gjort något liknande? Hade jag haft ekonomin så hade det nog blivit någon form av pool, men att anlägga en damm VERKAR ju inte fruktansvärt dyrt...?
Är det någon här med damm som även har hund? Eller möjligtvis någon som har byggt en damm för sin fyrbenta vän?
Särskilt en sommar som denna så hade det varit härligt för dem men jag blir lite fundersam hur mycket stryk dukarna tål.
Någon som gjort något liknande? Hade jag haft ekonomin så hade det nog blivit någon form av pool, men att anlägga en damm VERKAR ju inte fruktansvärt dyrt...?
En gummiduk som är 1mm tjock tål mycket, men kanske inte sylvassa hundklor.C CM1234 skrev:H*lvete vad sugen jag blir på att anlägga en damm nu
Husägare
· Älvsborg
· 2 270 inlägg
Grodor är lifsfarliga för typ mördarsniglar, jordlöpare och daggmaska
H
Hallerudsbo
Verktygstokig
· Värmland
· 3 156 inlägg
Hallerudsbo
Verktygstokig
- Värmland
- 3 156 inlägg
Är i fullt bygge nu.
Fått fyllt vatten och nu ska sten växter dit.
Fisk har kommit i.
Filtret står lite tillfälligt.
Ska bli vatten fall sen ett rum för filter osv bakom stugan jag bygger.
Fått fyllt vatten och nu ska sten växter dit.
Fisk har kommit i.
Filtret står lite tillfälligt.
Ska bli vatten fall sen ett rum för filter osv bakom stugan jag bygger.
Husägare
· Älvsborg
· 2 270 inlägg
Jag vågar mig på att låna tråden litegrann.
Om man göra en oval eller njurformad damm och vill använda sig av dammduk. Så är man ju tvungen att leva med några veck i dammduken.
Handen på hjärtat hur mycket stör man sig på dessa veck?
Om man göra en oval eller njurformad damm och vill använda sig av dammduk. Så är man ju tvungen att leva med några veck i dammduken.
Handen på hjärtat hur mycket stör man sig på dessa veck?
Husägare
· Älvsborg
· 2 270 inlägg
Medlem
· Västra Götaland
· 232 inlägg
Här är ny bild där man ser hur växtligheten har tagit fart runt dammen.
Har haft mycket trådalger men vattnet är helt klart ändå. Har bara ett litet filter med lavastenar, bioballs och sten, ca 5 liter.
En till bild, man ser att det är mycket trådalger fortfarande.
Har bara 5 fiskar. 2 slöjstjärt och tre guldfiskar. 3 slöjstjärtar har dött, en av ålder eller sjukdom, 2 antagligen tagna av snok då dom är spårlöst försvunna.
Logga in
Skapa konto
Har haft mycket trådalger men vattnet är helt klart ändå. Har bara ett litet filter med lavastenar, bioballs och sten, ca 5 liter.
Logga in
Skapa konto
En till bild, man ser att det är mycket trådalger fortfarande.
Logga in
Skapa konto
Har bara 5 fiskar. 2 slöjstjärt och tre guldfiskar. 3 slöjstjärtar har dött, en av ålder eller sjukdom, 2 antagligen tagna av snok då dom är spårlöst försvunna.
Medlem
· Västra Götaland
· 232 inlägg
Handen på hjärtat, inte alls. Dom lägger sig platt och snart ser man dom inte pga alla avlagringarHyltran från Veglemyren skrev: