209 272 läst · 442 svar
209k läst
442 svar
Bilder på din snickarbo
13 är ju ett oturstal för de flesta så det kanske inte är så konstigt att de försvinner då? *S*
Eller om de landar hos Immobil *S*
/Kent
Eller om de landar hos Immobil *S*
/Kent
Medlem
· Värmlands län
· 2 899 inlägg
Har också ett överskott av 13, men det beror på att jag många gånger behövt just den och köpt en extra hylsa, ringnyckel etc.
För att föregå med gott exempel lägger jag ut några bilder på min misär. Jag lovar att det kommer se annorlunda ut till våren när jag har tid att fixa till i källarhålan.
Taget från ytterdörren till källaren
Taget från dörren till övriga källaren.
Taget från hörnet vid dörren till det lilla rummet. Dörren i mitten är tyvärr ingången till tvättstugan. Frugan måste mao tåga igenom röran...
Angränsande rum. Väggen på vilken centraldammsugaren sitter på ska väck, innanför ligger ytterligare ett rum av samma storlek.
Taget från ytterdörren till källaren
Taget från dörren till övriga källaren.
Taget från hörnet vid dörren till det lilla rummet. Dörren i mitten är tyvärr ingången till tvättstugan. Frugan måste mao tåga igenom röran...
Angränsande rum. Väggen på vilken centraldammsugaren sitter på ska väck, innanför ligger ytterligare ett rum av samma storlek.
Är det ett utfällbart bord i mdf som du har fäst på din bosch bordssåg?gwyrlim skrev:Här kommer 2 bilder av min snickarbod. Jag har en bit kvar till Woodrats boda men jag kommer nog dit en dag. Vet inte om det kan ge så mycket idéer men någon kanske har några idéer att ge mig. Det är ena halvan av ett dubbelgarage och jag ska snart fixa en vägg i mellan delarna och sedan få ihop rörsystemet till spånsugen. Sen ska jag börja snickra lite också. Och det är ny städat, det är säkert.
Jag antar du menar den på vänstra sidan men det är bara min "Crosscut Sled"(svenska?) i spånskiva. Jag har dom amerikanska bordsbräddar/förlängnings tillbehören monterad på den. Träkonstruktionen till höger är till för att hålla sågklingsskyddsrörställningen.Daniel_N skrev:
Ja, det var din "crosscut sled" jag tänkte på, såg det direkt när du sa detgwyrlim skrev:
Man måste ju skydda sina bebisar ju med en rejäl dörr
40kvm verkstad i källaren. Lokalen är en tillbyggnad som har använts som vapenförråd då förr-förra ägaren hade en vapenaffär i källaren. I valvet/verkstaden finns ytterliggare ett valv, se sista bilden, där ammon förvarades men är idag förvaring.
40kvm verkstad i källaren. Lokalen är en tillbyggnad som har använts som vapenförråd då förr-förra ägaren hade en vapenaffär i källaren. I valvet/verkstaden finns ytterliggare ett valv, se sista bilden, där ammon förvarades men är idag förvaring.
Redigerat:
krillek: Jädrar, här var det ordning. Snyggt. Hur är Jet-sågen, nöjd? Var har du köpt den?
Hur kan ni alla ha så rent och snyggt i era verkstäder I min är det spåndammlager överallt samt mängder av skiv/bräd/list-stumpar.
Det är klart man städar imellanåt, men så kliniskt rent som ni har har jag nog aldrig haft...
Jag gillar phl:s arbetsbänk. Man kan ta bort MDF:en va, så att man får upplag för sågning. Har själv planer på att bygga ngt liknande att ha utomhus.
Det är klart man städar imellanåt, men så kliniskt rent som ni har har jag nog aldrig haft...
Jag gillar phl:s arbetsbänk. Man kan ta bort MDF:en va, så att man får upplag för sågning. Har själv planer på att bygga ngt liknande att ha utomhus.
Produkter som diskuteras: "arbetsbänk"
Arbetsbord Master 600 Wolfcraft
Ergonomiskt bord för varje kroppshålling
1 809 kr inkl moms
Läs mer
Mycket intressant fråd, jättekul att se hur andra har det.
Några av er har verkligen fått till det och skapat något som mer ser ut som ett högrisklaboratorium eller en operationssal, ståldörrar, gummigolv, flotta skåp, många maskiner och handverktyg.
Man blir så j...a avis, nu är det läge för att ta ett rejält snack med frugan
Några av er har verkligen fått till det och skapat något som mer ser ut som ett högrisklaboratorium eller en operationssal, ståldörrar, gummigolv, flotta skåp, många maskiner och handverktyg.
bekin skrev:Mycket intressant fråd, jättekul att se hur andra har det.
Vaddå snack med frugan? Är det inte bara att fixa ;-)
Generellt, snyggt jobbat gubbs. Ser himla fint ut...
Jekyll: Helnöjd mej Jet:en. Jag har inte så mycket att jämföra med, men den slår min Robland i alla fall med hästlängder. Kommer faktiskt inte ihåg vad dom hette som jag köpte den av - var en liten firma som ville bli ÅF, men jag tror att det rann ut i sanden. Fick hur som helst köpa sågen till ett riktigt bra pris. Den enda nackdelen är att om den som min är utrustad med ett glidbort, så finns det inget spår till vänster om klingan vilket gör det lite knepigare med vissa jiggar o s v. Tror att DeWalten är lite bättre där med spår på båda sidor.
Högrisklabb - haha! Hur som helst, gummigolvet är nog den bästa investeringen i min verkstad. Mjukt att gå/stå på och lätt att hålla rent. Rekommenderas starkt!
För att ge er lite perspektiv slänger jag in en "före"-bild också på min snickarbo. Denna bild togs då källarprojektet var i full gång. Det finns alltid hopp!
Högrisklabb - haha! Hur som helst, gummigolvet är nog den bästa investeringen i min verkstad. Mjukt att gå/stå på och lätt att hålla rent. Rekommenderas starkt!
För att ge er lite perspektiv slänger jag in en "före"-bild också på min snickarbo. Denna bild togs då källarprojektet var i full gång. Det finns alltid hopp!