209 584 läst · 442 svar
210k läst
442 svar
Bilder på din snickarbo
Medlem
· Värmlands län
· 2 899 inlägg
Ser fint ut!
Vad är det för såg? (Du kanske skrivit om det tidigare, men det har jag i så fall missat.)
Vad är det för såg? (Du kanske skrivit om det tidigare, men det har jag i så fall missat.)
Renoverare
· Kalmar län
· 2 596 inlägg
Har precis fixat till mitt krypin så nu är det bara att sätta igång med lite projekt. Att släppa in bilar i garaget är det inte tal om, gäller att prioritera .
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej, det är en Rapid PK-100, en tysk såg. Tillverkas fortfarande, min är gjord 1976.Mr Handyman skrev:
Gjorde annars mera virkeshyllor idag enligt designen av Jay Bates, denna är mkt enklare att göra och så fick jag två nivåer där jag med mina trähyllor (design från woodgears.ca) bara fick en.
Ska göra på den omålade väggen mera hyllor fast med 3 nivåer. Och på andra sidan garaget ska jag lägga några också, där finns mycket "dött" utrymme som går att använda.
Renoverare
· Kalmar län
· 2 596 inlägg
Renoverare
· Kalmar län
· 2 596 inlägg
Nja, är väl tänkt som en ganska allmän verkstad för alltifrån gräsklipparmek till renovering av möbler, dock inte så mycket metallarbete. Helst skulle jag vilja driva det mer mot en snickeriverkstad men utrymmet är inte oändligt och så är det ju det där med alla grejor man samlar på sig (trädgårdsredskap, cyklar etc.) som också ska ha någonstans att bo.badtastex skrev: