D DE73 skrev:
Städade i källaren och hittade delar till en bilbana som borde vara fram början av 80-talet (bilen är av senare årsmodell). Någon som behöver delar för att utöka sin bilbana? Annars åker det på tippen. Eller går det att sälja? Gillar inte att slänga saker.
Ser ut att vara gamla Carrera med bilar som kan gå åt båda håll (tre ledare). Har för mig att man kunde ”sladdvända” i kurvorna om man var skicklig.

• Gilla
DE73
  • Laddar…
Johan Gunverth Johan Gunverth skrev:
Ser ut att vara gamla Carrera med bilar som kan gå åt båda håll (tre ledare). Har för mig att man kunde ”sladdvända” i kurvorna om man var skicklig.
Scalextric har faktiskt bilar som kan göra det också märkte jag efter jag hade köpt en billig bil 🤣 Deras drift bilar kör framåt oavsett riktning man sätter dem på spåren, och delen som sitter i spåret (namn?) kan rotera fritt.

Sen barnsben varit fascinerad av bilbanor med mer än två spår, så efter inköpt av ett extra startset har vi nu det 😁
Måste dock modifiera den ena startplatsen så att båda banorna kör åt samma håll trots att den är vänd åt "fel" håll.
Olika kurvradier och kortare passbitar kom väl till pass, byggde banan på frihand utan dator den här gången.

• Racingbilbana med flera spår på ett grönt golv med leksaksbilar och handkontroller.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Kretikos och 2 till
  • Laddar…
Att modda strömförsörjningen var inte så lätt som jag hoppats, så blev ghettolösning istället Improviserad strömförsörjningsmodifikation med metallplattor och skruvar på en apparatbas.
Skapa konto
Bilbana på vardagsrumsgolv med provisorisk kablage och strömförsörjning.
Skapa konto

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Jäklar vilken bana det börjar bli!

Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.