102 003 läst · 242 svar
102k läst
242 svar
Bekämpning av vitgröe etc i gräsmatta
Har du fått svar på detta?W weedman skrev:Lite frågor till er som använt Boxer eller liknande pre-emergents.
Jag funderar på att köra Boxer i kombination med stödsådd. Planen är att vattna ut det som bönderna gör dvs i september. Därefter tänker jag stödså (dormant) innan snön kommer och sen igen maj/juni.
1) Hur länge är Boxer aktivt i jorden med den rekommenderade doseringen on-label som bönderna har?
2) Skulle det fungera att vattna ut under höst samt vår i kombination med stödsådd? Kopplar an till fråga 1 beroende på aktiv tid i jorden.
3) Vilka erfarenheter av Boxer har ni? Fungerar det bra?
Är främst vitgröen jag vill åt i mattan som i övrigt består av rödsvingel och ängsgröe.
Använd skyddsutrustning. Jag hade engångshandskar men lyckades antagligen ändå få det på ena handen. Först var det en stickande, svidande känsla på handen.
Efter en timme hade jag förlorat en hel del känsel på ovansidan handen och upp för halva underarmen.
Blev stressad av det men efter ytterligare 1 timme började det avta. Nu, 6 timmar efter applicering så är det snart som vanligt igen.
I förteckningen står det att man kan få en allergisk reaktion vid hundkontakt.
Efter en timme hade jag förlorat en hel del känsel på ovansidan handen och upp för halva underarmen.
Blev stressad av det men efter ytterligare 1 timme började det avta. Nu, 6 timmar efter applicering så är det snart som vanligt igen.
I förteckningen står det att man kan få en allergisk reaktion vid hundkontakt.
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Hur fixar jag dessa mellanrum mellan grund o trapp etc?
Grund & Markarbeten -
Bästa(?) leverantören av LED-list, drivdon, etc
Belysning -
Asfaboard under plastpanel - PFAS etc?
Fasad -
Behöver jag täta med plastmatta etc?
Kök -
Passage system Aptus, stora paket Styra 3000, ringa 2707 etc
Säljes, Uthyres & Skänkes