W weedman skrev:
Lite frågor till er som använt Boxer eller liknande pre-emergents.

Jag funderar på att köra Boxer i kombination med stödsådd. Planen är att vattna ut det som bönderna gör dvs i september. Därefter tänker jag stödså (dormant) innan snön kommer och sen igen maj/juni.

1) Hur länge är Boxer aktivt i jorden med den rekommenderade doseringen on-label som bönderna har?

2) Skulle det fungera att vattna ut under höst samt vår i kombination med stödsådd? Kopplar an till fråga 1 beroende på aktiv tid i jorden.

3) Vilka erfarenheter av Boxer har ni? Fungerar det bra?

Är främst vitgröen jag vill åt i mattan som i övrigt består av rödsvingel och ängsgröe.
Har du fått svar på detta? :)

M Marcus7676 skrev:
Om man applicerar Boxer som en pre-emergent hur länge behöver man sedan vänta för att kunna stödså vanligt gräs?
Undrar detta också. Någon som har svaret?

Använd skyddsutrustning. Jag hade engångshandskar men lyckades antagligen ändå få det på ena handen. Först var det en stickande, svidande känsla på handen.

Efter en timme hade jag förlorat en hel del känsel på ovansidan handen och upp för halva underarmen.

Blev stressad av det men efter ytterligare 1 timme började det avta. Nu, 6 timmar efter applicering så är det snart som vanligt igen.

I förteckningen står det att man kan få en allergisk reaktion vid hundkontakt.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.