Jag har stopp i avloppsslangen från min Bosch. Vi vill ta loss slangen och spola den. Nu undrar jag om det behövs något slags specialverktyg bara för att ta sig in till fästet för avloppsslangen. Se bilder. Maskinen står upp på första bilderna och ligger tippad på sidan på de sista bilderna. Jag lyckas öppna den lilla luckan där vatten och avlopp går in men den bjuder föga manöverutrymme.
Medlem
· Västernorrland
· 11 242 inlägg
Jag kan livligt föreställa mig att man angriper det mesta genom att ta bort locket och sen sidorna.
"Livligt" 😂S Stefan1972 skrev:
Jo, det verkar svårt att få bort botten om man inte tar bort sidorna först. Känns bara lite dramatiskt att behöva plocka bort det bara för att komma åt ett sketet litet fäste för avloppsslangen. Det är ju ändå en rätt basal grej att byta en sån tänker jag. Så jag tog lite kaffe och gjorde ett inlägg innan jag går den vägen. 😃
Medlem
· Västernorrland
· 11 242 inlägg
De flesta tvätt disk jag skruvat med står normalt på bottenplattan och sen river man locket och sen sidorna och då brukar man komma åt det mesta.
Inget lock, ser bara ut såhär men jag bör ju få loss sidan på något vis.S Stefan1972 skrev:
Klicka här för att svara