105 154 läst · 317 svar
105k läst
317 svar
Behöver akuta råd ang. Kan jag acceptera läktningen?
P Per_Eriksson skrev:
Tror jag med ska kolla ikväll har fler bilder ikväll på konstigheter, är rätt begränsat utrymme under sista träläktet med.
Är möjligt det klarar sig men är inte det som stör mig,R roli skrev:
jag sa uttryckligen till dom när jag såg det beställt ställbar krok att ”hamnar inte hängrännorna långt ner”
Nej fick jag till svar...
sen utseendemässigt ser det amatörmässigt ut.
har tagit det med firman nu
Redigerat:
Ligg på dom bara. Skäms aldrig för att vilja ha valuta för pengarna.
Det är pengar du har tjänat på ditt uppehälle, vad skulle din arbetsgivare säga om du utförde ditt jobb på motsvarande sätt?
Så länge du vet att du har rätten med dig så ska du aldrig känna att du behöver ge med dig.
Det är pengar du har tjänat på ditt uppehälle, vad skulle din arbetsgivare säga om du utförde ditt jobb på motsvarande sätt?
Så länge du vet att du har rätten med dig så ska du aldrig känna att du behöver ge med dig.
Hej fotplåten sitter fel, den skall sitta uppe på nedersta läkten för att dölja den.plåten ligger ca 3-5 cm för långt ner.troligtvis har dom läktat på fel avstånd också,skall vara mindre avstånd mellan första och andra läktraden.ställbar krok är den rännkrok som är enklast att få tight mot fotplåt dvs minst avstånd till ränna.
K Kompe skrev:Hej fotplåten sitter fel, den skall sitta uppe på nedersta läkten för att dölja den.plåten ligger ca 3-5 cm för långt ner.troligtvis har dom läktat på fel avstånd också,skall vara mindre avstånd mellan första och andra läktraden.ställbar krok är den rännkrok som är enklast att få tight mot fotplåt dvs minst avstånd till ränna.
Dom har fotplåt ner i ränna nu som är monterad mellan fotplåtsremsa och underlagspapp, så det är rätt.. sen ska det ligga en till ovan på träläktet du menar
Varför ska det va tightare avstånd sista och nästa läkt?
Redigerat:
Dom har satt nedersta läkten för högt upp om dom ska montera en till fotplåt. Se Lindabs montageanvisning så ser du vad jag menar. Takplåten ska skruvas i den undre dalen och vid fotplåt på bärläkten och där har du ingen läkt
Redigerat:
förlåt om jag är dum men jag förstår inte hur läktet kan va för långt ner?Matti_75 skrev:
har sett på lindabs monteringsanvisning men förstår inte problemet?