64 465 läst · 490 svar
64k läst
490 svar
Banker och kontanter
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Medlem
· Västra Götaland
· 2 297 inlägg
Angående kortavgifterna så finns det EU-regler på maxbelopp, tror det för kreditkort ligger på 0,3% nu och sänktes från 1% sen något år.
Har visa hos OKQ8 och de sänkte återbäringen i samma veva, återbäringen / bonusen man får är helt enkelt kortavgiften direkt tillbaka till kunden.
Har visa hos OKQ8 och de sänkte återbäringen i samma veva, återbäringen / bonusen man får är helt enkelt kortavgiften direkt tillbaka till kunden.
Nej men de lägger sig i när ungdomar arbetar svart.Stefan Bengtsson skrev:
Litet småpengar på svart är i allmänhet grunden för att senare i livet kunna tjäna större pengar och betala skatt för dem.
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Senaste nytt om penningtvätt:
http://www.gp.se/nyheter/ekonomi/inspektion-leder-till-miljonvite-1.3982152
http://www.gp.se/nyheter/ekonomi/inspektion-leder-till-miljonvite-1.3982152
Jag förstår inte heller hur ni menar.......
Vi har ett grundavdrag i Finland också fast det kallas fribelopp hos oss. De första 1600 eurona eller någonting ditåt som man tjänar varje år är skattefria.
Vi har ett grundavdrag i Finland också fast det kallas fribelopp hos oss. De första 1600 eurona eller någonting ditåt som man tjänar varje år är skattefria.
D
Daniel_82
Medlem
· Västra Götaland
· 629 inlägg
Daniel_82
Medlem
- Västra Götaland
- 629 inlägg
Kollade västtrafiks hemsida och här är info därifrån:karlmb skrev:
"Enkelbiljett på Spårvagn
På de flesta av våra spårvagnar finns automater där du kan betala med bankkort. Föraren säljer inga biljetter. "
För mig man kunnat betala med kontanter men kanske de har ändrat på senare tid.
D
Daniel_82
Medlem
· Västra Götaland
· 629 inlägg
Daniel_82
Medlem
- Västra Götaland
- 629 inlägg
Är helt övertygad jag sett tidigare automaterna tar kontanter innan. Sedan den infon som jag lägger in nedan så tolkar jag som att med de nya mynten de slutar ta emot kontanter efter 11 oktober 2016.karlmb skrev:
Datumet för inlägget 2016-10-10 kl 06:23:
"Från och med 11 oktober kan man endast betala med bankkort i våra biljettautomater på spårvagnarna, ombord på Älvsnabben 3, 4, 5 och Skarven.
Med anledning av att Riksbanken har gett ut nya mynt (1-, 2- och 5-krona) accepterar biljettautomaterna inte längre mynt som betalning. "
Så om vi sammanfattar, från att det över huvud taget inte funnits biljettautomater i hela Göteborg sedan -96, så är läget att det finns på de flesta spårvagnar alltså automater som det går bra att betala i med bankkort? Läget känns genast tryggare Även för fransmännen...
Känns iofs som om fransmännen blir mer chockade av att det inte finns färska baguetter i varje gathörn än att deras euro inte tas emot...
Känns iofs som om fransmännen blir mer chockade av att det inte finns färska baguetter i varje gathörn än att deras euro inte tas emot...