54 493 läst · 202 svar
54k läst
202 svar
Bahnhof villafiber
Moderator
· Stockholm
· 52 618 inlägg
199kr gällde bara internet och låst i två år. Om man även har en nätlåsning framgår inte (på samma sätt som att det inte syns hos Bahnhof innnan man läser avtalet). Om Comhem kan erbjuda 100/100 för 200spänn så borde andra klara det också....Boan skrev:
Comhem har ingen nätlåsning på det sätt Bahnhof säger i sitt avtal. Däremot har de ju 24 mån bindningstid för tjänsten, som är 199kr i 12 mån, sen ordinarie 399 (för 100/100). Det gick även få 299 kr i 24 mån om man ville det.. samma pengar. Att de ger rabatt i 12 mån handlar ju om att de vet att merparten av kunderna stannar kvar efter bindningstiden.
Det jag tycker är intressant med detta är att priserna närmar sig det vi sett i flera år i fastighetsnät med flera aktörer i, och det är bra. Det betyder att möjligheten att byta KO har varit väldigt viktig för konkurrensen.
ja, verkligen. Det sätter ju press på att KO håller nere sina kostnader. i botten ligger ju det reglerade priset från Skanova, som bara PTS rår på, och det är ju jämfört med många nät i överkant, men alternativet är ju ändå sämre.
Det som detta leder till är att det blir på högre hastigheter som priset går pressa mer, inte så mycket på en 1mbit tjänst billigt.
Det är ju bra, för det är ju bättre att det är billigare på ordentliga tjänster för att främja utvecklingen.
Det som detta leder till är att det blir på högre hastigheter som priset går pressa mer, inte så mycket på en 1mbit tjänst billigt.
Det är ju bra, för det är ju bättre att det är billigare på ordentliga tjänster för att främja utvecklingen.
Medlem
· Halland
· 4 110 inlägg
Kan meddela att jag för en vecka sedan vek ner (fegade ur...) inför utvecklingen och beställde Telia Öppen Fiber. Kostar 21990 kr och Telia lovar installation före 2017-12-31 :wow:.
Det är Skanova som bygger så leveranstid blir ändå i deras leveransfönster.... oavsett vem som lagt beställningen till Skanova.Anders_Nilsson skrev:
Moderator
· Stockholm
· 52 618 inlägg
Jag kan meddela att jag nu har fått en fungerande installation. Flera veckor före senaste angivna anslutningsdatum. Dock 9 månader försenat i förhållande till det första löftet.
Bahnhof har även valt att ge några månader fritt pga strulet.
Bahnhof har även valt att ge några månader fritt pga strulet.
Fick för mig att kika till Bahnhofs Villafiber igen idag och fick se en ändring i deras avtal:
Deras tidigare bindningstid till OpenGiga på 5 år är borta.
Utöver det så är inte heller "OpenGiga" som koncept inblandade längre, utan nu refererar Bahnhof till det som Bahnhof Villafiber rätt och slätt. Förmodligen håller de sitt OpenGiga-nätverk separat, och när de går via Skanova så benämner de förmodligen det som Bahnhof Villafiber.
Deras tidigare bindningstid till OpenGiga på 5 år är borta.
Utöver det så är inte heller "OpenGiga" som koncept inblandade längre, utan nu refererar Bahnhof till det som Bahnhof Villafiber rätt och slätt. Förmodligen håller de sitt OpenGiga-nätverk separat, och när de går via Skanova så benämner de förmodligen det som Bahnhof Villafiber.
Jag har precis beställt byte från Telia Öppen Fiber + Bahnhof 100/10 för 309:- per månad till Bahnhof villafiber 250/100 för 349:- per månad.
Man byter alltså kommunikationsoperatör från Telia öppen fiber till Banhhof villafiber, och man tappar då möjligheten att välja tjänsteleverantör. Det är endast Bahnhof som kan leverera tjänster i Banhnhof villafiber. Bindningstiden på KO-bytet är 12 månader.
Man byter alltså kommunikationsoperatör från Telia öppen fiber till Banhhof villafiber, och man tappar då möjligheten att välja tjänsteleverantör. Det är endast Bahnhof som kan leverera tjänster i Banhnhof villafiber. Bindningstiden på KO-bytet är 12 månader.