MathiasS MathiasS skrev:
Jag har sett priser i större BRFer i stockholm med priser i paritet med detta 59kr exempel, via släktingar som bor där.
Kan bekräfta den låga prisnivån per månad/ lägenhet för 1000/1000. Stor BRF. Internet endast inga andra tjänster. Som fd ansvarig i styrelsen. Vi fick dessutom sänkt pris nyligen efter omförhandling.

• Gilla
MathiasS
  • Laddar…
B Boan skrev:
Det som är viktigt att veta är om varje lägenhet har egen fiber till Telias station, eller om ni har ett eget nät i huset, och ett ställde där en switch sitter? om så är fallet, då går det hitta betydligt bättre lösningar. Gruppavtal , dvs ni kör samma för alla, och då bara 1 gbit bredband till samtliga, det är det som går få ner priset på allra mest.
Vårt gruppavtal hade en 10Gb länk till internet från BRFens fastighetsnät. Alla lägenheter garanterade 1000/1000. Skulle upp länken bli full så ingick uppgradering till dubbla 10Gb osv…

MultiMan
H Hhallden skrev:
Finns inget lättare än att pruta på än just bredband, tv samt mobilabonnemang. Har Telenor som jag har runt mitt lillfinger,
299kr 100/100
Tv bas 14kanaler 150kr
Mobilabonnemang 199kr
Man kan inte generalisera på det sättet, alls. Jag har varit Telia-kund sedan 1980-talet, alltid kunnat få till bra avtal. I år var det kalla handen trots långa diskussioner. Lämnar Telia för gott till sommaren. Lämnade bredbandet under hösten.

B
andrenilsgustaf andrenilsgustaf skrev:
Vårt gruppavtal hade en 10Gb länk till internet från BRFens fastighetsnät. Alla lägenheter garanterade 1000/1000. Skulle upp länken bli full så ingick uppgradering till dubbla 10Gb osv…
MultiMan MultiMan skrev:
Man kan inte generalisera på det sättet, alls. Jag har varit Telia-kund sedan 1980-talet, alltid kunnat få till bra avtal. I år var det kalla handen trots långa diskussioner. Lämnar Telia för gott till sommaren. Lämnade bredbandet under hösten.
Allt handlar om hur strukturen för nät-ägandet ser ut.

MultiMan MultiMan skrev:
Ja då byter man till billigare

MultiMan
B Boan skrev:
Allt handlar om hur strukturen för nät-ägandet ser ut.
Eftersom konkurrenterna i exakt samma nät kan ta mellan 299 till näst dyraste Bahnhof (under 400) så verkar det nog ligga i girigheten hos Telia och inte nätets kostnader.

andrenilsgustaf andrenilsgustaf skrev:
Kan bekräfta den låga prisnivån per månad/ lägenhet för 1000/1000. Stor BRF. Internet endast inga andra tjänster. Som fd ansvarig i styrelsen. Vi fick dessutom sänkt pris nyligen efter omförhandling.
Vad betalar ni per månad?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.