72 128 läst · 447 svar
72k läst
447 svar
Bahnhof - Höjer avgifter - IGEN
Med "maxutbud" TV? Nu är det väl inget direkt väldefinierat begrepp men borde i alla fall minst innebära 50 kanaler. Får man det och bredband med anständig hastighet för 59:-/månad/lägenhet är de bara att gratulera. Jag fortsätter att hävda att det låter väldigt lågt.MathiasS skrev:
Så har jag sagt att det kommer att bli i flera år. Att bygga upp privata monopol med stöd av skattepengar är idioti.mexitegel skrev:
För 16 år sedan byggde jag en riktantenn av pringlesrörsliknande kakburk. Scannade av området jag bodde i tills jag hittade ett oskyddat nätverk med tillförlitlig uppkoppling och surfade sedan gratisA ajn82 skrev:
Man kanske skulle testa att gå över till 5g mobilt internet ett år för att pressa de?
De utnyttjar ju monopolet på nätet precis som med fjärrvärmen.
De utnyttjar ju monopolet på nätet precis som med fjärrvärmen.
Vi anslöt fiber till fritidshuset för några år sedan för det skulle vara billigare än mobilt bredband men strax efter att anslutningen var klar så började en aggressiv prisuppgång varje år och för ett år sedan fick jag nog och gick över till mobilt bredband obegränsad som är billigare idag jämfört med hur det var när vi anslöt fiber.Huddingebo skrev:
Det var knappast tanken att gå tillbaka till mobilt bredband men i fritidshuset är det inte försvarbart att betala så mycket för fiber så de får skylla sig själva att de tappar sina kunder.
Betalar nu 249 kronor i månaden för obegränsad 4G vilket fungerar bra och ger oftast omkring 100 Mbps och det räcker bra för våra behov.
Vem är nätägare?K Klabbis 3000 skrev:Vi anslöt fiber till fritidshuset för några år sedan för det skulle vara billigare än mobilt bredband men strax efter att anslutningen var klar så började en aggressiv prisuppgång varje år och för ett år sedan fick jag nog och gick över till mobilt bredband obegränsad som är billigare idag jämfört med hur det var när vi anslöt fiber.
Det var knappast tanken att gå tillbaka till mobilt bredband men i fritidshuset är det inte försvarbart att betala så mycket för fiber så de får skylla sig själva att de tappar sina kunder.
Betalar nu 249 kronor i månaden för obegränsad 4G vilket fungerar bra och ger oftast omkring 100 Mbps och det räcker bra för våra behov.
Det låter mycket om det är ett gruppavtal , hur många lägenheter är det?J jliljeha skrev:
Vilken operatör?
Ja vi som har byggt egna nät kan nu pressa priserna med (frivilliga) gruppavtal. Vi gick ihop 6 föreningar och upphandlade just 3000 anslutningar.B Boan skrev:
Men å andra sidan har det lagts ner ca tiotusen timmar ideellt arbete, och som vanligt är det några som drar lasset och många som aldrig ställer upp (och några som mest klagar och motarbetar)...
/M
Hur förvaltas erat nät nu när det används.M Marcus-AA skrev:Ja vi som har byggt egna nät kan nu pressa priserna med (frivilliga) gruppavtal. Vi gick ihop 6 föreningar och upphandlade just 3000 anslutningar.
Men å andra sidan har det lagts ner ca tiotusen timmar ideellt arbete, och som vanligt är det några som drar lasset och många som aldrig ställer upp (och några som mest klagar och motarbetar)...
/M
Köper ni tjänsten eller sköter ni det själva?