MathiasS MathiasS skrev:
Ska bli intressant att se vad som händer med mina 1000/1000 för 299kr per månad (Villafiber hos BH) när avtalsperioden går ut om ett år. Jag gissar att det inte kommer bli så mycket dyrare. Det är alla kockar i soppan som gör att andra upplägg blir dyrt.
Jag vill nog påstå att det idag är en dålig affär för dem med ditt pris, men att de tidigare haft affärsstrategi tillväxt men att resultatet inte följt den kurvan. Bara att kolla så ser du det, de har ökat intäkterna hyfsat men resultatet långt därifrån;)
Idag med en mogen marknad, minimalt med nya kunder och övrigt är via churn.
Nu blir det att konsolidera verksamheten och förbättra resultatet framöver.
Så ökar man intäkterna idag via höjda priser, så kommer resultatet förbättras med motsvarande om de kan behålla sin kundbas på samma nivå.;)
Stapelstolpediagram visar nyckeltal för ett bolag över tid, 2017-2021, med minskning från 2020 till 2021.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

A ajn82 skrev:
Jag skulle tro det höjs till nuvarande listpris, vilket verkar vara 429 kr/månad
jag knappade i grannens adress - väljer jag villafiber och låsning i 24 månader så får jag betala 379kr i 12 månader och därefter 429kr

jag gissar att jag kommer kunna slå det när jag förnyar. Kanske kan det löna sig att förlänga i förtid

A alfista skrev:
Och ett bolag i Teliakoncernen. Men det verkar som om man inte bedriver så mycket verksamhet längre så det är nog andra bolag i koncernen som tagit hand om bredbandsdriften.
[länk]
Ja, under varumärket Zitius...

Stickan56
MathiasS MathiasS skrev:
jag gissar att jag kommer kunna slå det när jag förnyar. Kanske kan det löna sig att förlänga i förtid
Jaha, och vad får dig att tro det?

Stickan

Stickan56 Stickan56 skrev:
Jaha, och vad får dig att tro det?

Stickan
1. Jag har varit kund hos BH sedan 2002 eller så och 2. jag verkar besitta viss begåvning för att snacka till mig bra priser....

Vi får väl se.

Stickan56
MathiasS MathiasS skrev:
1. Jag har varit kund hos BH sedan 2002 eller så och 2. jag verkar besitta viss begåvning för att snacka till mig bra priser....

Vi får väl se.
Du har höga tankar om dig själv. :rofl:

Stickan

• Gilla
MathiasS
  • Laddar…
Jag fick också samma brev fast med referensen Telia Öppen Fiber
========================================================
Bild av ett meddelande från Bahnhof om prisökning på bredband på grund av högre avgifter från Telia.
Skapa konto

När @mexitegel la ut sin tråd så ringde jag Bahnhof (har 250/250).för 479 kr/mån och lyckades sänka avgiften nästan till nytecknande 429 kr/mån som Bahnhof bekräftade på mail 24 Mars
E-postmeddelande om ändrad bredbandstjänst och pris, nästa faktura, kontaktinformation för frågor, från kundtjänstrepresentant.
Skapa konto

Fakturan i April 5/5 var det fortfarande 479 kr, meddelade dom att jag betalar det vi har avtalat och gjorde så. Fick till svar att betala det som står på fakturan så får du tillgodo...haha, tjena det gör jag inte!
Fakturan i Maj 5/5, samma belopp 479 kr, samma visa betalade som avtalat och ett litet meddelande i den existerande support-tråden.

Det var också en höjning 439 kr => 479 kr 2023-01-01
Sen kom mailet ovan.....och nu börjar jag tycka att det får räcka.

Fästmön (särbos) har också haft massa faktura-problem och relativt ny Bahnhof kund.

Loggade in på Bahnhof-portalen :O
Bredbandsabonnemang, 250 Mbit/s, pris, bindningstid, uppsägningstid och aktiveringsdatum visas.
Skapa konto

Priset är en sak men att avtalat pris inte funkar/faktureras och jag måste kontakta kundtjänst med massa ledtid......blir förbannad

• Gilla
Karl_Pedal och 1 till
  • Laddar…
Stickan56
4integration jocke-as-nickname skrev:
[bild]
När @mexitegel la ut sin tråd så ringde jag Bahnhof (har 250/250).för 479 kr/mån och lyckades sänka avgiften nästan till nytecknande 429 kr/mån som Bahnhof bekräftade på mail 24 Mars
[bild]
Fakturan i April 5/5 var det fortfarande 479 kr, meddelade dom att jag betalar det vi har avtalat och gjorde så. Fick till svar att betala det som står på fakturan så får du tillgodo...haha, tjena det gör jag inte!
Fakturan i Maj 5/5, samma belopp 479 kr, samma visa betalade som avtalat och ett litet meddelande i den existerande support-tråden.

Fästmön (särbos) har också haft massa faktura-problem och relativt ny Bahnhof kund.

[bild]
Priset är en sak men att avtalat pris inte funkar/faktureras och jag måste kontakta kundtjänst med massa ledtid......blir förbannad
Bredband2 kan du få för 440 Kr i 12 Mån,

Stickan

• Gilla
4integration
  • Laddar…
Har idag Telia Öppen Fiber och när detta installerades så sattes en liten fiberbox upp, egentligen bara en kopplingsdosa från inkommande fiber till en standard-fiberkabel som sedan går in i medieomvandlaren.

- Vem äger medieomvandlaren?
Känns som det borde vara fastighetsägaren även om inkommande fiber ägs av fiberägaren.

Sen funderar jag på det som skrivs om Tele2 och deras erbjudande.
Erbjudandet med 299 kr är ju lockande men...

- Antar att det är som att byta fiberägare?
Kan köpa att man måste byta medieomvandlare men
1) Att Tele2 skulle komma ut att byta medieomvandlare, det är ju inte svårare än att byta router
2) Att Tele2 skulle byta medieomvandlare, dvs ta med sig den gamla, är det verkligen så? Den är verkligen inte deras egendom

- Byta från Tele2 till ex.vis Telia Öppen Fiber
Man har kvar den gamla medieomvandlaren så byta tjoff tjoff och ev. skicka Tele2 varianten till dom
Eller hur funkar det

Tele2 1000/1000 för 299 i 24 mån, absolut bra men 899 kr/mån efter 24 mån är mer än vad jag vill betala.
Är det inte genomjävligt att byta så kan det vara värt det....nån som gjort det?

Stickan56 Stickan56 skrev:
Bredband2 kan du få för 440 Kr i 12 Mån,

Stickan
(y) Sett det också

[bild]
[bild]

[bild]
Men är de helt sinnes???
Jag betalade fakturan senast (3 månaders faktura) med löfte om tillgodo på nästa. Låter som jag får ladda för strid…

• Arg
4integration
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Men är de helt sinnes???
Jag betalade fakturan senast (3 månaders faktura) med löfte om tillgodo på nästa. Låter som jag får ladda för strid…
Jag kände bara att jag inte litar på dom.
Inga protester genom att "avrunda" även om det också svider i mitt "OCD" :D

• Haha
mexitegel
  • Laddar…
Kolla era villkor.
Jag har ett avtal på 24 månader hos ownit och dom har precis höjd med 60:-/mnd

Enligt villkor är det avtalsbrott

Skärmavbild av dokument, rubrik "Särskilda villkor - Privatperson", text om bredbandstjänst, blå markeringar, svenskspråkigt.
Skapa konto

• Gilla
Karl_Pedal och 2 till
  • Laddar…
- Vem äger medieomvandlaren?
Känns som det borde vara fastighetsägaren även om inkommande fiber ägs av fiberägaren.
Sen funderar jag på det som skrivs om Tele2 och deras erbjudande.
Erbjudandet med 299 kr är ju lockande men...
När jag bytte från Telia Öppen Fiber till Bahnhof Villafiber så fick jag en ny medieomvandlare från Bahnhof. Den kopplade jag in själv, det är enkelt. Telia krävde tillbaka den tidigare medieomvandlaren/switchen.
Vad jag hört kostar det kanske 2000:- att gå tillbaka till Telia Öppen Fiber.
Kan man välja mellan Bahnhof Villafiber och Tele2 tycker jag man ska välja Bahnhof. Tele2's ordinarie priser är skrämmande höga. Att byta leverantör inom Telia Öppen Fiber är superlätt. Att byta på annat sätt är betydligt krångligare. Någon måste fysiskt flytta på en fiber i stationen.

• Gilla
4integration
  • Laddar…
K kasper1 skrev:
Kolla era villkor.
Jag har ett avtal på 24 månader hos ownit och dom har precis höjd med 60:-/mnd

Enligt villkor är det avtalsbrott

[bild]
Talte med ownits kundtjänst idag. Vi gick igenom avtalsvillkor och kom överens om att 24 månaders bindningstid även avser priset

Case closed

• Gilla
Lullejulle och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.