B b_hasse skrev:
När jag bytte från Telia Öppen Fiber till Bahnhof Villafiber så fick jag en ny medieomvandlare från Bahnhof. Den kopplade jag in själv, det är enkelt. Telia krävde tillbaka den tidigare medieomvandlaren/switchen.
Vad jag hört kostar det kanske 2000:- att gå tillbaka till Telia Öppen Fiber.
Kan man välja mellan Bahnhof Villafiber och Tele2 tycker jag man ska välja Bahnhof. Tele2's ordinarie priser är skrämmande höga. Att byta leverantör inom Telia Öppen Fiber är superlätt. Att byta på annat sätt är betydligt krångligare. Någon måste fysiskt flytta på en fiber i stationen.
Kan inte välja Bahnhof Villafiber och gillar inte Tele2's ordinarie prissättning så sade upp Bahnhof och tecknade Ownit så kör jag det i ca 12 mån och kollar läget då.
 
Samma här, har 100/100 på BH.

I juli 2023 kommer Telia Öppen Fiber att höja sina avgifter gentemot oss på grund av ökade el- och leverantörskostnader. Därför behöver vi tyvärr höja priset på ditt bredband till 499 kr/mån från och med 1 juli 2023.
Sen efter en timme

Är du också trött på nätägarnas prishöjningar? Byt till Bahnhof Villafiber!
Reklam för internetabonnemang: 1000 Mbit/s för 379 kr/mån och 10 000 Mbit/s för 399 kr/mån.

Dubbla prishöjningar under våren och dessutom sur på Bahnhof för att de ändrade sin IP-telefoni i strid med avtalet, så nu åker de ut. Gillar inte kampanjpriser som inte gäller hela bindningstiden, efter 12 månader med 379 är man ju bunden 12 månader till.

Så nu blir det Tele2 i 24 månader för 299:- inklusive SIM-kort med 100GB MBB.

Efter 2 år blir det svindyrt men då är det omförhandling eller byte igen som gäller. Men avtalat pris gäller hela bindningstiden, det är det viktiga.

Självklart ingen router eller annan kundhårdvara.
29/6 skall CPE bytas av en utskickad tekniker säger de.

/M
 
  • Gilla
4integration och 2 till
  • Laddar…
Jag hade fått nej från Telenor att hoppa på deras 329kr/mån i 12 månader eftersom jag hade dem före BH men efter lite tjat så lyckades jag få dem att ge med sig så nu blir det Telenor 250/250 igen då för 329kr/mån...
 
Stickan56
anders07 anders07 skrev:
Jag hade fått nej från Telenor att hoppa på deras 329kr/mån i 12 månader eftersom jag hade dem före BH men efter lite tjat så lyckades jag få dem att ge med sig så nu blir det Telenor 250/250 igen då för 329kr/mån...
Vad var anledningen till ett nej?

Stickan
 
Stickan56 Stickan56 skrev:
Vad var anledningen till ett nej?

Stickan
Att jag hade haft samma erbjudande tidigare...

Sen hade jag BH emellan i 8 månader.
 
A ajn82 skrev:
Jag skulle tro det höjs till nuvarande listpris, vilket verkar vara 429 kr/månad
Nu fick jag en headsup från BH om prishöjning. Från 299 till 379 för 1000/1000. För mig gäller det dock från Juli nästa år och vad det faktiskt blir när man får förhandla lite återstår att se....
 
MathiasS MathiasS skrev:
Nu fick jag en headsup från BH om prishöjning. Från 299 till 379 för 1000/1000. För mig gäller det dock från Juli nästa år och vad det faktiskt blir när man får förhandla lite återstår att se....
Hur kan du ha så billig premie på 1000/1000. Jag betalar samma för 100/100 och de vägrar i sten sänka priset. Ringt dem massor med gånger.
 
U ullak40 skrev:
Hur kan du ha så billig premie på 1000/1000. Jag betalar samma för 100/100 och de vägrar i sten sänka priset. Ringt dem massor med gånger.
Skillnad på ägare av nätet... Har du Telia Öppen Fiber eller annat företag som Bahnhof betalar massvis per månad till?
 
S sjoelund skrev:
Skillnad på ägare av nätet... Har du Telia Öppen Fiber eller annat företag som Bahnhof betalar massvis per månad till?
Nej har via vårt stadsnät (Piteå enrrgi).
 
Hade Banhof via Telia Öppen fiber och 100/100 höjdes till strax över 500:- /mån innan jag till slut orkade byta.

Det enda supporten kunde göra var att stryka sista höjningen på 35:-/mån.

Men jag tror egentligen att det mesta är Telias fel och har generellt varit väldigt nöjd med Banhof.
 
Samma här, hade 100/100 men blev tvångsuppgraderad till 250/250 med avgift om 479.
Gick att få ner till 439:- om man band sig 12 månader.

Hos oss är det dock Open infras fel.


Tycker tyvärr bredband har blivit alldeles för dyrt, och onödigt hög kapacitet
 
  • Gilla
ARJU och 2 till
  • Laddar…
Jag fick igår mail om att de 1:a oktober höjer min 1000/1000 från 349:- till 379:- per månad.
Det är första höjningen sedan jag skaffade Bahnhof Villafiber i maj 2017.
 
Redigerat:
B
B b_hasse skrev:
Jag fick igår mail om att de 1:a oktober höjer min 1000/1000 från 349:- till 379:- per månad.
Det är första höjningen sedan jag skaffade Bahnhof Villafiber i maj 2017.
Allt hänger på nätägaren samt vem som "tänder" nätet. Det kan skilja otroligt mycket. Men alla nätägare måste ju höja sina priser för service o reparationer går ju upp i pris..
 
B b_hasse skrev:
Jag fick igår mail om att de 1:a oktober höjer min 1000/1000 från 349:- till 379:- per månad.
Det är första höjningen sedan jag skaffade Bahnhof Villafiber i maj 2017.
Går du via stadsnät då eller ? De har ju höjt varje år för mig. Varit kund hos dem i säkert 30 år, varav från början i bostadsrätt för att sen övergå till villan. Betalade fullt pris på avgiften även i bostadsrätten. Fick ingen respons av dem för lägre avgift som trogen kund.
 
U ullak40 skrev:
Hur kan du ha så billig premie på 1000/1000. Jag betalar samma för 100/100 och de vägrar i sten sänka priset. Ringt dem massor med gånger.
Jag har flyttat min anslutning från Telias Öppen Fiber till BH's eget slutna fibernät. Tror inte det går att få det så mycket billigare, bortsett från gruppanslutningar då förstås.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.