FredrikR skrev:
Precis så, vectrex var snabbare. :)

Den svarta långa listen som sitter med 4st insex kan tas bort, då passar sågen på de andra skenorna.
Tack för att ni tillsammans med detta underbara forum gör mig klokare!

• Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
O
Nu har jag inte jämfört priser så jättehårt, men valt att beställa från Toolab... Jag gillar deras "kickback" Perfekt nu när jag beställde min festol sänksåg.... La jag en order till direkt efter och vips så hade jag en hundring i rabatt...
De har varit snabba på att leverera. Dock måste jag erkänna att jag har aldrig testat deras kundtjänst.... Det är egentligen det viktigaste... Men de är riktigt snabba ibland... strax under 24h så får man ett sms om att det går att hämta ut paketet...

Men att beställa maskiner från england känns lite jobbigt med tanke på att kontakten inte passar...

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
slacker skrev:
FredrikR - Snabb fråga - Sticker inte dammutsuget ut ganska mycket vid sidan av sågen på GKT55'an? I vart fall om man jämför med TS55 och SP6000. Något som stör?

Och nejdå, jag tog det inte som uppkäftigt....
Ska man såga nära vägg kan det nog ställa till lite.
Det ska finns mätningar gjorda i nån av de äldre sänksågstrådarna här.
Boschen kräver mer avstånd mot vägg än de andra 2.

<edit>

Hittade detta: https://www.byggahus.se/forum/verkt...55-gce-sanksag-17.html?perpage=15#post1903034

Fick prova några sökkombinationer innan rätt tråd uppenbarade sig. :)
-Ska du inte värma maten nu då?!??! Hördes upprepade ggr. från 5åringen i rummet bredvid.. :surprised:

Redigerat:
  • Gilla
slacker
  • Laddar…
Odjuret skrev:
Men att beställa maskiner från england känns lite jobbigt med tanke på att kontakten inte passar...
Är inte så jobbigt med Festools plug-it kablar. Du köper bara en ny svensk kabel.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.