För nånstans runt 4500:- + frakt får du en Bosch GKT55GCE med 2v skenor, skarvstycke, väska till skenorna samt L-boxx.
Kolla på www.idealo.de (som Prisjakt)
 
Sandwich11 skrev:
Det jävliga är att då kan man lika gärna köra på en: [länk]
Javisst, om man anser den bättre. :)
Dock så är det lite äpplen och päron nu.
Den du länkade till först, var utan skena, den som rekommenderades sedan hade 2 skenor, den jag rekommenderade har 2 och Festoolen du länkar till har 1 ;)
 
Haha ja jag vet men festoolen är något billigare än boschen med två skenor, köper man en extra skena löst från festoolen hamnar man kring boschens pris. Då väljer jag nog festool före bosch (mest för att det inte finns någon som har något ont att säga om den här på byggahus) ;)
 
Sandwich11 skrev:
Haha ja jag vet men festoolen är något billigare än boschen med två skenor, köper man en extra skena löst från festoolen hamnar man kring boschens pris. Då väljer jag nog festool före bosch (mest för att det inte finns någon som har något ont att säga om den här på byggahus) ;)
En fördel med Boschen är att du kan köra den på de 'andras' skenor (Festool, Makita och DeWalt om jag minns rätt), dock saknar den klyvkniv (sen används sänksågen ofta till 'döda' skivmaterial, men visst har man dåligt underlag kan man få det att nypa).

Hur som tror jag du kommer bli nöjd, det är sann glädje varje det sänksågas. :)
 
  • Gilla
Sandwich11 och 1 till
  • Laddar…
Men borde inte det fungera tvärtom med? Alltså festoolen på bosch skenor?
 
katos skrev:
Du behöver inte betala något av dessa extra. Du betalar deras moms plus frakt inom eu.

Instämmer!
 
Sandwich11 skrev:
Men borde inte det fungera tvärtom med? Alltså festoolen på bosch skenor?
Nej, tyvärr.

Boschen har 2 spår undertill, ett smalt för Boschskenorna och ett bredare som passar de andra.
Festoolen har bara ett bredare spår.
 
FredrikR skrev:
En fördel med Boschen är att du kan köra den på de 'andras' skenor (Festool, Makita och DeWalt om jag minns rätt), dock saknar den klyvkniv (sen används sänksågen ofta till 'döda' skivmaterial, men visst har man dåligt underlag kan man få det att nypa).

Hur som tror jag du kommer bli nöjd, det är sann glädje varje det sänksågas. :)
NejNejNej, Maktika och Festool = Kompatibla med skenor. Boschen fungerar inte på någon av dessa två... Så det så!

Har för mig att dessutom Scheppach (eller hur det nu stavas) har samma skena som Festool och Makita. Kan vara vissa modeller... är osäker på just den..
 
slacker skrev:
NejNejNej, Maktika och Festool = Kompatibla med skenor. Boschen fungerar inte på någon av dessa två... Så det så!

Har för mig att dessutom Scheppach (eller hur det nu stavas) har samma skena som Festool och Makita. Kan vara vissa modeller... är osäker på just den..
Klart den gör. :) Den har 2 spår.

Däremot får jag kanske revidera ang DeWalt, Men Festool och Makita funkar.
 
Redigerat:
FredrikR skrev:
Klart den gör. :) Den har 2 spår.
Driver du med mig på riktigt? :rolleyes: Jag sitter och kikar på en mängd fotografier på bosch sågarna och jag kan för i världen inte se att dem skulle passa på Makitas eller Festools skenor? Har man nyligen gjort en designförändring på dessa?
Är det så att den svarta biten längst ned till höger på bilden skall kunna passa på andra skenor? Ganska säker på att DET inte fanns förut!

Är ju inte sen med att beklaga om jag sprider felaktig information - En bra dag idag då jag lärt mig något nytt då! Måste spendera eftermiddagen på någon butik så jag verkligen kan kontrollera detta...

gkt55gceprofessional-90597.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
slacker skrev:
Driver du med mig på riktigt? :rolleyes: Jag sitter och kikar på en mängd fotografier på bosch sågarna och jag kan för i världen inte se att dem skulle passa på Makitas eller Festools skenor? Har man nyligen gjort en designförändring på dessa?
Är det så att den svarta biten längst ned till höger på bilden skall kunna passa på andra skenor? Ganska säker på att DET inte fanns förut!

[bild]
Precis, den kan skruvas bort. :)
Jag lät kanske lite uppkäftig i mitt förra inlägg, det var inte på nåt sätt meningen! :)

Ska fota min, hold on!
 
  • Gilla
slacker
  • Laddar…
slacker skrev:
Driver du med mig på riktigt? :rolleyes: Jag sitter och kikar på en mängd fotografier på bosch sågarna och jag kan för i världen inte se att dem skulle passa på Makitas eller Festools skenor? Har man nyligen gjort en designförändring på dessa?
Är det så att den svarta biten längst ned till höger på bilden skall kunna passa på andra skenor? Ganska säker på att DET inte fanns förut!

Är ju inte sen med att beklaga om jag sprider felaktig information - En bra dag idag då jag lärt mig något nytt då! Måste spendera eftermiddagen på någon butik så jag verkligen kan kontrollera detta...

[bild]
Du monterar bort den svarta plastlisten till höger nedan (vill jag minnas):

IMG_20151009_110509.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
ceson och 2 till
  • Laddar…
Precis så, vectrex var snabbare. :)

Den svarta långa listen som sitter med 4st insex kan tas bort, då passar sågen på de andra skenorna.
 
  • Gilla
ceson och 1 till
  • Laddar…
FredrikR - Snabb fråga - Sticker inte dammutsuget ut ganska mycket vid sidan av sågen på GKT55'an? I vart fall om man jämför med TS55 och SP6000. Något som stör?

Och nejdå, jag tog det inte som uppkäftigt....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.