15 567 läst · 48 svar
16k läst
48 svar
Bästa pris på sänksåg
För nånstans runt 4500:- + frakt får du en Bosch GKT55GCE med 2v skenor, skarvstycke, väska till skenorna samt L-boxx.
Kolla på www.idealo.de (som Prisjakt)
Kolla på www.idealo.de (som Prisjakt)
Medlem
· Västra götalands län
· 241 inlägg
Det jävliga är att då kan man lika gärna köra på en: http://m.ebay.de/itm/Festool-Tauchs...ehrungschienentasche-/291250899938?nav=SEARCH
Javisst, om man anser den bättre.Sandwich11 skrev:
Dock så är det lite äpplen och päron nu.
Den du länkade till först, var utan skena, den som rekommenderades sedan hade 2 skenor, den jag rekommenderade har 2 och Festoolen du länkar till har 1
Medlem
· Västra götalands län
· 241 inlägg
Haha ja jag vet men festoolen är något billigare än boschen med två skenor, köper man en extra skena löst från festoolen hamnar man kring boschens pris. Då väljer jag nog festool före bosch (mest för att det inte finns någon som har något ont att säga om den här på byggahus)
En fördel med Boschen är att du kan köra den på de 'andras' skenor (Festool, Makita och DeWalt om jag minns rätt), dock saknar den klyvkniv (sen används sänksågen ofta till 'döda' skivmaterial, men visst har man dåligt underlag kan man få det att nypa).Sandwich11 skrev:
Hur som tror jag du kommer bli nöjd, det är sann glädje varje det sänksågas.
Medlem
· Västra götalands län
· 241 inlägg
Men borde inte det fungera tvärtom med? Alltså festoolen på bosch skenor?
NejNejNej, Maktika och Festool = Kompatibla med skenor. Boschen fungerar inte på någon av dessa två... Så det så!FredrikR skrev:En fördel med Boschen är att du kan köra den på de 'andras' skenor (Festool, Makita och DeWalt om jag minns rätt), dock saknar den klyvkniv (sen används sänksågen ofta till 'döda' skivmaterial, men visst har man dåligt underlag kan man få det att nypa).
Hur som tror jag du kommer bli nöjd, det är sann glädje varje det sänksågas.
Har för mig att dessutom Scheppach (eller hur det nu stavas) har samma skena som Festool och Makita. Kan vara vissa modeller... är osäker på just den..
Klart den gör. Den har 2 spår.slacker skrev:
Däremot får jag kanske revidera ang DeWalt, Men Festool och Makita funkar.
Redigerat:
Driver du med mig på riktigt? Jag sitter och kikar på en mängd fotografier på bosch sågarna och jag kan för i världen inte se att dem skulle passa på Makitas eller Festools skenor? Har man nyligen gjort en designförändring på dessa?FredrikR skrev:
Är det så att den svarta biten längst ned till höger på bilden skall kunna passa på andra skenor? Ganska säker på att DET inte fanns förut!
Är ju inte sen med att beklaga om jag sprider felaktig information - En bra dag idag då jag lärt mig något nytt då! Måste spendera eftermiddagen på någon butik så jag verkligen kan kontrollera detta...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Precis, den kan skruvas bort.slacker skrev:Driver du med mig på riktigt? Jag sitter och kikar på en mängd fotografier på bosch sågarna och jag kan för i världen inte se att dem skulle passa på Makitas eller Festools skenor? Har man nyligen gjort en designförändring på dessa?
Är det så att den svarta biten längst ned till höger på bilden skall kunna passa på andra skenor? Ganska säker på att DET inte fanns förut!
[bild]
Jag lät kanske lite uppkäftig i mitt förra inlägg, det var inte på nåt sätt meningen!
Ska fota min, hold on!
Du monterar bort den svarta plastlisten till höger nedan (vill jag minnas):slacker skrev:Driver du med mig på riktigt? Jag sitter och kikar på en mängd fotografier på bosch sågarna och jag kan för i världen inte se att dem skulle passa på Makitas eller Festools skenor? Har man nyligen gjort en designförändring på dessa?
Är ju inte sen med att beklaga om jag sprider felaktig information - En bra dag idag då jag lärt mig något nytt då! Måste spendera eftermiddagen på någon butik så jag verkligen kan kontrollera detta...
[bild]
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
FredrikR - Snabb fråga - Sticker inte dammutsuget ut ganska mycket vid sidan av sågen på GKT55'an? I vart fall om man jämför med TS55 och SP6000. Något som stör?
Och nejdå, jag tog det inte som uppkäftigt....
Och nejdå, jag tog det inte som uppkäftigt....