Öva är det enda som funkar.
Vissa "kan" köra bil direkt, vissa måste öva massor.
Alla är olika så det är bara att nöta.
 
Göran.W skrev:
Jo en utmaning är det minst sagt och ett problem tror jag kan vara att hon är osäker i sig själv och det tar sig utrycket i att hon är envis som en åsna och får då svårt att ta till sig information och ffa sen ändra sitt körsätt.
Låt mig gissa. Normalt behöver hon klura ut saker själv för att lära sig det. En av dem som behöver sätta sig ensam med ny sak och testa/leka en stund för att komma på hur den funkar? Går inte med någon annan som sitter jämte och ger instruktioner.

Då är det svårt med övningskörningen, där måste man ju ha någon med i bilen som stör om man kör på allmän plats.

Har ni möjlighet att köra på enskild mark, en bonde som låter er köra runt på en åker eller liknande? Om jag gissat rätt låter det som hon skulle behöva sex timmar mastodont pass ensam i bilen.
 
Göran.W
Det är väl ungefär så men där vi kör är fritt från bilar och trångt så hon ser själv när det blir fel för hon kan inte göra som på trafikskolan använda hela vägbredden och då gärna få motorhuven över mittlinjen.
I hennes värld är det ok om man bara kommer runt och att hela vägen bredden används med motorhuven över mitt linjen spelar ingen roll hon kom ju runt.
Sen blir det inte bättre av att hon inte brukar allvar heller.
Hon har inte kört på körskolan på iaf 1,5 månader och i dag lämnade hon återbud igen precis som innan jul så nu har hon inte kört alls sen den 1:e januari och jag kan inte nu från den 25:e
Så nu sa jag till henne att det blir inte mer körning från hon brukar allvar för hon tappar allt mellan gångerna och jag har bundit upp en hel dag i onödan med barnvakt för andra gången sen jul.
Man kan inte hjälpa någon som inte tar det seriöst utan kommer med halv taskiga ursäkter som jag inte köper.
Antingen brukar man allvar eller så skiter man i det typ.
Hon blev inte glad när jag inte ville mer för hon tyckte hon hade ett bra skäll för att inte göra det i dag eller i morgon.
Men det är inte lönt att göra någon affär av det för hon har "alltid" rätt och kan inte erkänna när hon har fel för då har man trampat på henne.
Det är hennes osäkerhet där som sätter käpparna i hjulet.
Hon är så osäker i sig själv så hon måste hela försöka vara dominant för att inte känna sig ner tryckt och då blir allt så himla fel för man kan inte bevisa när hon har fel för då är man bara ute efter att trycka ner henne fast det inte är så.
Jag har levt med henne och vet hur hon funkar så jag vet hur jag ska ta henne när hon kör och det kan varken körskola eller någon annan göra på ett bra sätt för dom har inte sätt på nära håll hur hon funkar.
Jag är tämligen säker på att hon aldrig får något körkort om hon och jag aldrig kör mer.
 
Volvo S60 -2001 eller -2002
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.