Status
Tråden går ej att kommentera.
Fick en ÄTA på golvet så besiktning är framflyttad till nästa vecka.
 
4774
S stefan57 skrev:
Jag menar har du Bara Golvvärme kan det bli lite kallt
Vi har golvvärme i hela huset ink badrum och jag lovar dig att det inte blir kallt, någonsin. Självklart är vårt hus välbyggt och väl isolerat. Vår är dock vattenburen då vi har luft/vatten system med egen brunn borrad ned till grundvatten täckten som finns här där vi bor 😄.( Vår brunn har aldrig sinat tack vare det medans grannarnas torkar ut vid lång tid utan nederbörd med samtidig värme.). Jag vet inte ens om det är lagligt då det är de yttersta reserverna för hela Stockholms regionen men det var så när vi köpte. Jag själv insåg det först när vi anlade nytt avlopp . Mycket ot Sorry.
 
4774
Globetrot Globetrot skrev:
Fick en ÄTA på golvet så besiktning är framflyttad till nästa vecka.
Vad f. De vet att det hela kommer besiktigas kontinuerligt men gör ändå slar/lathetsfel?
 
Globetrot Globetrot skrev:
Fick en ÄTA på golvet så besiktning är framflyttad till nästa vecka.
Vad har ÄTAN med besiktningen att göra ??
 
  • Gilla
Dowser4711
  • Laddar…
4774 4774 skrev:
Vad f. De vet att det hela kommer besiktigas kontinuerligt men gör ändå slar/lathetsfel?
Har du koll på vad en ÄTA är ? 🙄

Det handlar väl inte om slarv/lathet 😱
 
  • Gilla
Kardan79 och 5 till
  • Laddar…
4774
Paul-Staffanstorp Paul-Staffanstorp skrev:
Har du koll på vad en ÄTA är ? 🙄

Det handlar väl inte om slarv/lathet 😱
Hahaha hjärnsläpp 😂. Skyller på den stekheta värmen, måste dricka mer hahaha
 
  • Haha
Paul-Staffanstorp
  • Laddar…
Paul-Staffanstorp Paul-Staffanstorp skrev:
Vad har ÄTAN med besiktningen att göra ??
Den påverkar tidsplanen. Så besiktningar påverkas alltid av tilläggsarbeten
 
MrJay
4774 4774 skrev:
Hahaha hjärnsläpp 😂. Skyller på den stekheta värmen, måste dricka mer hahaha
Suuuure…. 😎
 
Globetrot Globetrot skrev:
Den påverkar tidsplanen. Så besiktningar påverkas alltid av tilläggsarbeten
Aha, så du menar projektfördröjningen med ÄTAN.

Trodde du syftade på faktura för det.
 
Paul-Staffanstorp Paul-Staffanstorp skrev:
Aha, så du menar projektfördröjningen med ÄTAN.

Trodde du syftade på faktura för det.
Ja…hahaha…fakturan påverkas ju också så klart. Dyrare för oss. Vi försöker ha kostnad kontroll och totalentreprenad men tex skador eller oväntat fel blir ju ÄTA
 
4774 4774 skrev:
Vi har golvvärme i hela huset ink badrum och jag lovar dig att det inte blir kallt, någonsin. Självklart är vårt hus välbyggt och väl isolerat. Vår är dock vattenburen då vi har luft/vatten system med egen brunn borrad ned till grundvatten täckten som finns här där vi bor 😄.( Vår brunn har aldrig sinat tack vare det medans grannarnas torkar ut vid lång tid utan nederbörd med samtidig värme.). Jag vet inte ens om det är lagligt då det är de yttersta reserverna för hela Stockholms regionen men det var så när vi köpte. Jag själv insåg det först när vi anlade nytt avlopp . Mycket ot Sorry.
Går inte att jämföra Vattenburet med el,El kallas och Comfortvärme(Ej avsett för Fullvärme
 
S stefan57 skrev:
Går inte att jämföra Vattenburet med el,El kallas och Comfortvärme(Ej avsett för Fullvärme
Vi har bara elektrisk golvvärme i båda våra badrum och plattan har bara 100mm frigolit men där är rejält varmt ändå utan att vi har enorma elräkningar faktiskt.
Skulle aldrig ens komma på idén att kalla det för komfortvärme och sätta in radiatorer också 😱
 
  • Gilla
Jontha
  • Laddar…
Paul-Staffanstorp Paul-Staffanstorp skrev:
Vi har bara elektrisk golvvärme i båda våra badrum och plattan har bara 100mm frigolit men där är rejält varmt ändå utan att vi har enorma elräkningar faktiskt.
Skulle aldrig ens komma på idén att kalla det för komfortvärme och sätta in radiatorer också 😱
Skulle inte funka i Norrland,det kallas Comfortvärme av Tillverkarna,men kan vara skönt att slippa elelement,funkar nog i mindre badrum
 
S stefan57 skrev:
Skulle inte funka i Norrland,det kallas Comfortvärme av Tillverkarna,men kan vara skönt att slippa elelement,funkar nog i mindre badrum
Har ganska stora badrum men bor ju i Skåne så blir ju så klart lite skillnad då. ;)
 
Projektet har stått still i flera dagar nu. Besiktning är flyttad till nästa vacka (onsdag kl 8) men tills dessa ska de hinna dra avlopp (flytta wc/handfat), dra el, regla, bygga konstruktion…

Utöver det då även lägga EPS som enligt dem adderar två dagar….så nu är jag lite oroad över tidsplan. Men det fungerar ju så att om de inte är klara eller vi behöver kalla till sk efterbesiktning så är det anmärkningar (det är det ju oftast) så betalar entreprenör för besiktning. Bara att låta dem jobba på med andra ord.

Tror ni de hinner?
 
  • Gilla
Farstatjej90
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.