Kan lösa en bild på det imorgon! Är så mörkt där inne nu o har ingen belysning så man lär inte se allt just nu :) men det sitter manschetter runt alla rören, så mkt vet jag (y)

• Gilla
Hillpinch
  • Laddar…
Installation av värmerör med grundflyt på vägg, rören framträder tydligt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Såhär ser det ut runt rören.
Ett rum under renovering med nya installationsslingor och nygjuten flytspackel.
Skapa konto

Grundflyt har blivit gjort också! Slingan får ligga som den gör så får firman så snällt bara skriva på/lämna garanti på sitt arbete. Inte för att jag tror att det är någon fara att den låg som den gjorde men rätt ska vara rätt kan jag ändå tycka...

• Gilla
kalle55
  • Laddar…
Har snackat med både plattsättare gällande tätskiktet samt elfirman gällande golvvärme och båda två menar på att allt är som det ska. Så jag ger mig och tar deras ord för det!

Har även försökt boka in el/VVS i slutet av nästa vecka då plattsättaren trodde han var färdig senast på onsdag em. Nu får vi hålla tummarna att det blir så då det är kalas för tösen på lördag och vi kommer vara 25 pers i huset:crysmile: Hade varit gött med 2 toaletter då igen! :strong:

C
J Jarlsgård skrev:
Har snackat med både plattsättare gällande tätskiktet samt elfirman gällande golvvärme och båda två menar på att allt är som det ska.
Vad var det jag sa? Klart de inte frivilligt erkänner att de gjort fel.

C cpalm skrev:
Vad var det jag sa? Klart de inte frivilligt erkänner att de gjort fel.
Haha jo. Kan säga som så att plattsättaren var så säker på sitt svar så jag tror nästan det är så han gör i vanliga fall. Men han skulle sätta remsa mellan golv/vägg samt duk med uppvik mot väggen så i min värld låter det som om resultatet blir det samma. Om väggduken går ner på golvet och golvduken läggs ovanpå eller om väggduken viks upp bör ge samma resultat. Personligen tycker jag hela den grejen med tätskikt är lite konstig, det känns mer naturligt att man lagt golvduken först med uppvik och sedan satt väggduken precis som man gör med våtrumstapet?

Elektriken menade på att lägger man det tätare så blir effekten högre (lite no shit sherlock på den) men att det var helt OK att göra när det flytades in/las klinker på. Hade det däremot varit trägolv ovanpå så hade man lagt det med cc 150 ungefär då man inte vill ha för hög effekt pga trät.

Jag vet inte om jag köper det argumentet helt men samtidigt så har jag svårt att tänka mig att det skulle vara någon fara med lite högre effekt när kabeln ligger inbäddad i armerat flytspackel. Och lämnar de garanti så får jag la förbli nöjd!

C
J Jarlsgård skrev:
Kan säga som så att plattsättaren var så säker på sitt svar så jag tror nästan det är så han gör i vanliga fall.
Klart det är så han gjort i alla andra badrum också. Det är precis det som är problemet med många hantverkare. De klarar inte av att följa en enkel anvisning trots att de är erfarna, gått kurser och är certifierade och mycket väl borde veta att det är montering enligt anvisning som gäller.

Det är ju upp till var och en vad man vill acceptera, men sorry, jag skulle känt mig tvärblåst. :(
Ingen annan än du och hantverkaren skulle godkänna det där.

Mellan raderna så kan man säga att jag egentligen är rätt trött på hela det projektet, har varit en långdragen process och jag vill mest få det färdigt :) sen är det ju förstås så att jag ändå vill ha ett bra resultat!

Ett oinrett badrum med blå gipsskivor på väggarna och självutjämnande spackel på golvet.
Skapa konto

• Gilla
kalle55
  • Laddar…
Så, då var det kaklat och klinkrat!
Nyrenoverat kaklat och klinkrat badrum med vita väggkakel och gråa golvplattor.
Skapa konto

Nyrenoverat badrum med kaklade väggar och klinkergolv i vitt.
Skapa konto

Nytt kakel och klinkergolv i en badrumsrenovering, med vita väggplattor och grå golvplattor.
Skapa konto

• Gilla
varmkorv och 3 till
  • Laddar…
Fyller på med lite mer info.

Imorgon blir det fogat och klart! På torsdag morgon kommer målaren och spacklar en vända till, förhoppningsvis blir det målat på fredag :) sen blir det en lång väntan på vvs/el som kommer först på måndag.

Frågan är om man ska hänga dit kommod en innan dess? Om man inte lägger i själva handfatet så borde det ju ändå vara gott om utrymme att arbeta på?

Griffeltavlan
Jag skulle gissa på att värmeslingan ligger för nära golvbrunnen så den kommer torka ut ditt vattenlås..

Griffeltavlan Griffeltavlan skrev:
Jag skulle gissa på att värmeslingan ligger för nära golvbrunnen så den kommer torka ut ditt vattenlås..
Kan hålla med om att den ligger för nära på ena sidan (5cm ifrån) men de andra så ligger den 10cm ifrån så om den lyckas torka ut vattenlåset så blir jag imponerad (y)

Då har det blivit fogat idag! Är riktigt jäkla nöjd med kaklingen!! Blev sket bra (y)
Nyligen fogade kakelväggar i en dusch med synliga duschinstallationer.
Skapa konto

Nyligen fogade grå kakelväggar under ett fönster i ett pågående renoveringsprojekt.
Skapa konto

Nyfogad kakelvägg och golv i duschhörna med vit kakling.
Skapa konto

Imorgon kommer målarn och fortsätter med taket (y):)

• Gilla
varmkorv och 2 till
  • Laddar…
Otroligt snyggt utan att bli vräkigt, vilket också gör att det kommer hålla länge utan att kännas daterat. Lyxigt med det stora fönstret!

K kalle55 skrev:
Otroligt snyggt utan att bli vräkigt, vilket också gör att det kommer hålla länge utan att kännas daterat. Lyxigt med det stora fönstret!
Tack! Ja jag kunde inte annat än att hålla med. Det var lite vår grundtanke också.. att inte sticka iväg allt för mkt utan hålla det elegant men ändå avskalat just för att man inte ska "tröttna".

Ser verkligen fram emot att få taket målat och spottarna monterat så att alla ytskikt är färdiga. Ska måtta lite idag för duschdörren så blir det nog beställning imorgon :) Just nu lutar det åt en duschdörr som Hornbach har:

22_0.jpg
Denna lutar det då åt fast hängd åt andra hållet samt med rektangulära gångjärn istället. Men som sagt, måtta först! Minimåttet på de färdiga duscharna av denna modellen är 1180mm och när jag måttade snabbt igår så hade jag 1181mm :crysmile: Så det blir till att mäta 15 gånger om:sweat::crysmile:

Skulle det vara så att jag känner att det blir för tajt så blir det kanske denna istället:
116_0.jpg
Sambon får ge lite input. Denne är snyggare men kostar också 4k mer...

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.