Hittade nu bara för det och väggarna ska sättas före golvet så det blir alltså rätt? :)
 
Det är väl rollat på så borde inte vara problem då.
 
C
J Jarlsgård skrev:
ska dock fråga imorgon för säkerhets skull!
Skulle inte förvåna mig om du får förklaringen att just dessa avsteg från monteringsanvisningarna inte är något problem.
Synd att proffsen kommer dit och slarvar till det direkt efter allt jobb du lagt ner.
 
C cpalm skrev:
Skulle inte förvåna mig om du får förklaringen att just dessa avsteg från monteringsanvisningarna inte är något problem.
Synd att proffsen kommer dit och slarvar till det direkt efter allt jobb du lagt ner.
Fast vad jag kan hitta så är det inga avsteg? Väggarna ska sättas före golvet enl montering anvisningen så varesig man flytat eller ej så skulle det ändå monterats i denna ordningen? :thinking:

Och då blir det ju rätt? :) det är en av två plattsättare som satt väggarna och den andra (delägaren) sa igår att han skulle kontrollera väggarna och bättra på om det behövdes. Då var han inte med när duken sattes så han vet inte heller hur det ser ut men sa ändå det! Jag väljer därmed att ändå ha "höga" förväntningar :)
 
C
Ja, jag tänkte framför allt på golvvärmen. Men väggduken skall väl gå ut på golvet och överlappa golvduken?
 
Lika bra att vi rotar lite i detta innan de hinner kakla.
När jag satte tätskikt, kiilto, så började jag med väggarna. Fast enligt instruktionerna skulle det ligga 5cm väggduk utvikt på golvet. För att sedan limma ihop golv och vägg.
Du har ett Annat fabrikat och säkert ett annat sätt att tätskikta.
 
C cpalm skrev:
Ja, jag tänkte framför allt på golvvärmen. Men väggduken skall väl gå ut på golvet och överlappa golvduken?
Jaha, då missuppfattade jag dig! Ja vi får se vad de säger men jag kommer ligga på imorgon för det känns inte acceptabelt.

Golvduken ska som jag förstod det läggas upp på väggen och inte tvärt om :)
 
Kolla på denna filmen.
 
Där ser man tydligt att golvet är färdig, att väggduken läggs en bit på golvet.

Hoppas vi bidrar med lite bakgrundsinformation inför mötet med hantverkarna imorgon.

Hade jag varit dig skulle jag verkligen vilja veta hur de går tillväga. Och varför golvets folie ska vikas upp på väggen.

Ta massor av bilder på hur de löser med skarvningen, golvbrunnen, och rör.

Lycka till
 
Japp får ta upp det! Och det fotas för fullt (y)

Läste dock manualen för 5de gången nu så vet nog vad jag kommer få för svar :p

Instruktionsdokument om installation av KERABLOCK och NANODEFENSE för väggkonstruktioner markerat med grönt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
håller med om att du gjort ett jättebra jobb med grunden. Jag har gjort samma resa en gång och gör en ny lite större utmaning just nu med ett större badrum
 
Tack! Ska kriga vidare.. Är drygt om det innebär att allt blir försenat :sweat:

Bifogade en bild i förra inlägget.. Tycker den texten är lite diffus!
 
C
Kollade den skriftliga monteringsanvisningen för vad jag tror är ditt system, och där skall det först monteras hörn, sedan remsa i golv/väggvinkeln, alternativt låta väggduken överlappa golvet. Vilket för övrigt gäller andra tätskiktssystem av samma typ, så det torde vara den "vanliga" arbetsgången.

P.s. såg att du redan hittat den texten (y)
 
Då ska jag ta detta med "mästerplattsättaren" när han kommer imorgon (y) tack för feedback!
 
På något vis måste de skarva ihop golv och vägg.
Får man be om en bild på hur de löst med manschetter runt rör?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.