Mannesson skrev:
Ser bra ut med badrumsrenoveringen  :) Vi gjorde en lika omfattande renovering av vårt badrum i våras. Det va kämpigt då, men det ehelt klart värt det så här i efterhand när man har det fina resultatet.
Lät intressant med den där affären i malmö, får man fråga vad den heter o var den ligger? Håller på med köksrenoveringen just nu o man e alltid på jakt efter billiga byggvaror ;)

butiken ligger på Carlsgatan 26, bakom centralstationen (http://www.city-country.se) personalen är kanske inte inte världens mest kunniga men de har ett stort engagemang och är mkt trevliga.

smiler skrev:
Varför putsa öht?? Inte bättre å regla å skruva upp gips? :-? :)
bra fråga... väggarna består av lertegel och kan därför upplevas som lite fuktiga, vet inte om det skulle påverka gipset men det kändes bra att putsa... ett alternativ skulle vara att sätta upp minaritskiva på stålreglar men det kostar en del och så blir det ju "inte helt rätt" :-?

fattas bara att man får bom i putsen och får riva allt kakel :cool:
 
så har det hänt lite till... känns riktigt bra när man tittar på bilderna, lätt att känna att ingenting händer när man står mitt uppe i det dela...

hörnet där alla rören kommer upp har fått en gjuren klack eftersom det inte gick att få ner rören tillräckligt långt ner i golvet pga grundstenar modell större
 
  • gjuten_klack.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
och innertaket isoleras efter att ha reglats upp av föräldrarna som lade en halv semestervecka på att stå och häcka i mitt badrum - tack, hade varit mkt tyngre utan den hjälpen
 
  • takisolering.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
ett temporärt fönster är insatt för att skapa lite bättre klimat inomhus. det riktiga är beräknat till v 38 så vi väntar och längtar efter att få det på plats...

toastolen har åkt ut och in en massa gånger under hela projektet.. man kan också se att asfalten på vägen till grannens toalett har börjat att slitas ner betydligt...
 
  • IMG_1576.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
väggarna spacklade med naturgips... hade lyckats ganska så bra med putsningen så det var faktiskt inte så mkt som behövdes, lite ojämnheter och ngn liten svacka bara   ::)

golvet flytspacklat... måste säga att det är en fröjd att se hur en riktig hantverkare arbetar, det tog inte många minuter för dem att blanda spackel och hälla ut det så att det i princip blev perfekt direkt. runt två av brunnarna så kommer det att spacklas till för hand för att det ska bli perfekt.
 
  • IMG_1580_001.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
sista handen läggs vid takspackling nr "hur många som helst"... snålade med antalet inköpta hinkar från början och så får man göra det flera ggr istället.. att man aldrig lär sig :-/
 
  • IMG_1584.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
äntligen färg i taket.... det första av 4-5 lager inkl grundmålningen... finliret får ju det hela att se väldigt mkt mer färdigt ut än det tunga "förarbetet"...
 
  • IMG_1590.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
och så har plattsättarna satt igång...

plattorna blev betydligt mindre i verkligheten än vad de såg ut som i butiken... här är de ofogade och trots att väggarna inte var helt perfekta så blir resultatet riktigt bra tycker jag...
 
  • IMG_1593.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
och samma hörn färdigt med fog och allt

i morgon läggsplattorna och i helgen så kommer badkar och toastol att sättas på plats...

förhoppningsvis så kommer toaletten att kunna hamna på plats med inkopplat vatten innan veckan är slut...
 
  • IMG_1595.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ser snyggt ut  :)

Har hängt på eran tråd i de dolda länge, men nu är det länge sedan vi fick oss en bild eller en kommentar :'(

Hur går det? Är nyfiken och väntar spänt på fortsättningen....

 
fler bilder kommer.... golvet klart, elen är delvis instalerad och de bästa av allt fungerande toalett och tvättmaskin efter 3 mån frånvaro... provisoriskt men ändå

när jag kommer hem på söndag är det bilduppladdningsdags...
 
Varför drog du ut vattnet till duschen nere vid golvet? :-?
 
gunne skrev:
Varför drog du ut vattnet till duschen nere vid golvet?  :-?



ja det är ju en väldigt bra fråga.... kortslutning i hjärnan antar jag...

när jag insåg det hela så var golvet redan gjutet så då fick det bli som det blev... får bli utanpåliggande istället :-/
 
här har golvet blivit klart också... i princip samma vinkel som sist
 
  • IMG_1596_001.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
pillar med vattenröret till toaholken... lite pilligt men blev bra

när jag fräste in vattenrören så verkade det klokt att komma ut med vattnet bakom avloppet men när man väl var på G med att sätta dit stolen så var det kanske inte så supersmart... underlättade inte installationen men hade som tur var lite plats till godo så de fungerade tillslut iaf

använder Moras "lilla system" vilket har lite specialstorlekar så jag fick åka skåne runt för att hitta rätt koppling eftersom jag inte fattade det när jag beställde på rinkaby... :-[
 
  • toavatten_001.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.