380 läst · 8 svar
380 läst
8 svar
badrum dusch kakel lutning är felaktig
Jag har börjat använda duschen i vårt nyrenoverade badrum, men jag märker direkt att vattnet inte rinner ut helt. När jag duschar rinner det hela tiden vatten ut ur duschutrymmet eftersom lutningen på plattan inte är korrekt monterad. Jag har tydligt märkt att golvlutningen inte stämmer och det läcker vatten ur duschväggen.
Jag tror att otillräcklig lutning i golvet kan leda till vattenläckage i badrummet eftersom golvvattnet inte lätt rinner ur golvavloppsutloppet och fortsätter att komma ner på badrumsgolvet. Jag har kontaktat renoveringsfirman, dock är han inte redo att acceptera sitt misstag i arbetet. Kan du vägleda mig om vilka alternativ jag har för att hantera dem. Jag har 50 procent belopp som väntar för att betala dem enligt vårt avtal.
Jag tror att otillräcklig lutning i golvet kan leda till vattenläckage i badrummet eftersom golvvattnet inte lätt rinner ur golvavloppsutloppet och fortsätter att komma ner på badrumsgolvet. Jag har kontaktat renoveringsfirman, dock är han inte redo att acceptera sitt misstag i arbetet. Kan du vägleda mig om vilka alternativ jag har för att hantera dem. Jag har 50 procent belopp som väntar för att betala dem enligt vårt avtal.

Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 722 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 722 inlägg
Håller du inne 50% så borde det ju ligga i hans intresse att komma dit och se hur allvarligt problemet är och om han inte anser det vara ett problem kan han ju ta dit en besiktningsman som bedömmer det hela.
Att lite vatten tar sig ut under duschdörrarna är inget ovanligt då inte släplisterna håller helt tätt men verkar inte brunnen heller svälja undan vattnet är det ju allvarligare.
Att lite vatten tar sig ut under duschdörrarna är inget ovanligt då inte släplisterna håller helt tätt men verkar inte brunnen heller svälja undan vattnet är det ju allvarligare.
Tack för din feedback. ja, duschytan är 90x100cm och det är tydligt att den sista kakellutningen går utanför duschen istället för innanför duschhålet och detta är anledningen till att vattnet kommer ut när man använder duschen. Jag har tagit upp detta med badrumsföretaget, men han accepterar det inte och är inte redo att ringa någon oberoende besiktningsman.Paul-Staffanstorp skrev:
Håller du inne 50% så borde det ju ligga i hans intresse att komma dit och se hur allvarligt problemet är och om han inte anser det vara ett problem kan han ju ta dit en besiktningsman som bedömmer det hela.
Tack så mycket. Finns det en process för att rapportera en faktura som en tvist? eller kan jag helt enkelt skriva ett e-postmeddelande som jag inte kommer att betala förrän det här problemet är löst.Paul-Staffanstorp skrev:

Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 722 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 722 inlägg
Ärligt talat vet jag inte exakt då jag aldrig varit i situationen men jag vet att det finns folk härinne som har erfarenhet av detta så det kommer nog snart ett svar hoppas vi.N nks29june skrev:
Lycka till
Man svarar skriftligt att man bestrider fakturan.N nks29june skrev:
Sen är det nog du som ska anlita en besiktningsman och inte hantverkaren. Om hantverkaren är ansluten till BKR eller GVK (brukar åtminstone stå på deras webbsidor) så kan man ringa den branschorganisationen för att få hjälp med besiktning.
Klicka här för att svara