1. 150 x 210 cm är en trevlig storlek. Då passar alla mina nuvarande påslakan :love:

2. Enda sen jag hörde talas om dessa fluffiga täcken har jag velat ha dem då jag dels älskar idén på ett riktigt tjockt duntäcke och även blir på glatt humör av bara namnet :D De skulle passa min personlighet och kroppsform enligt min ömma hustru :giggle:
 
1. Det passar i de flesta vanliga påslakan, men det kan vara bra att välja påslakan som kan knäppas eller knytas eftersom täcket är lite längre. Fluffighegen gör att det inte spelar någon roll med en decimeter hit eller dit.

2. Jag sover året runt med pyjamas för att jag är så frusen. Nu när vi flyttat till vårt första hus mitt i lektiden är det ganska kallt hemma och huset i trä från -78 är inte direkt välisolerat. ska jag vara ärlig lär det täcket användas även på sommaren, men då kanske jag inte behöver en pyjamas också för att hålla värmen.
Min älskade man är en tjuv och stjäl täcket ifrån mig varje natt och jag misstänker att även han behöver ett varmt fluffigt täcke!
Jag testade tyngdtäcke för att lättare kunna somna på kvällarna, men tyvärr uppfattade jag det som allt för kallt vilket dessa täcken inte borde kunna vara!
 
Storleken på påslakan som passar är "de flesta vanliga påslakan". Själva täcket är dock 150x210 cm enligt länken. Läser man istället vidare på deras blogg från 23e mars 2021 så mäter det istället 155x220 men passar fortfarande i "de flesta vanliga påslakan".

Vi hade lite kyligt i sovrummet i vintras, och jag önskar jag kunde säga att det bara var en anpassning till elpriset men tyvärr.
Termometer inomhus visar 15.5°C, utomhus -18.9°C. Knappar för max/min, återställning. Mörkt ute. Kabel syns.
Det passar egentligen mig ganska bra, men det är mindre lämpligt för min sambo och vår fyraåring. En vinst på två härliga täcken skulle alltså passa perfekt, ett till henne och ett till honom.
 
Svar: 150×210 centimeter = passar i vanliga påslakan.

Vi har flyttat in i och renoverar ett hus från 1905, kaminen hade eldningsförbud och vi har dessutom rivit skorstensstocken när vi bygger nytt tak (ska installera helt nytt av båda), och det är så kallt och dragigt att jag måste sova med dubbla täcken :crysmile: Jag jobbar dessutom hemifrån och har fått sitta med vantar framför datorn hela vintern! Ett gott lager dunfluff hade varit DRÖMSKT att få kura under! :love:(y)
 
150x210 påslakan passar. Undrar om dessa täcken är tillräckliga för att hålla frugans fötter, som håller nära den absoluta nollpunkten i temperatur, varma. Förhoppningen är att jag då ska slippa alla dessa frostskador jag får på benen samtidigt som hon säger: Jag ska bara värma mig lite.
 
150x210

Har drömt om denna typ av täcken sen jag var i Zell am Zee i slutet av 1970-talet. Den fantastiska känslan när man slängde sig ovanpå sängen och sjönk ner i dunbolstret. Har efter detta inte lyckats hitta något liknande. Blev så glad när jag fick se dessa underbara täcken. Som ett extra plus i dessa tider är möjligheten att kunna sänka ett par grader till i sovrummet.
 
150x210
Jag hade velat vinna detta till min sambo som hade blivit överlycklig av bra varma och tunga täcken.
 
Dunbolstret passar i de flesta påslakan!
Dunbolstret är 150x210 cm och passar de flesta påslakan då det fluffar upp sig och fyller ut.

Vi har svårt med nattron, vaknar och väcker varandra om vart annat. Dessa tunga och fluffiga täcken ger djup och trygg sömn, vilket är precis vad vi behöver! Tänk så mycket mer vi kommer orka med att uträtta med god nattsömn.
 
Svar: 15x210

Hade passat suveränt då jag gärna hade sluppit frysa vintrarna framöver.
 
150×210
Jag skulle verkligen uppskatta lite värme i mitt iskalla sovrum!
 
Svar:150x210 cm

Motiveringen: jag älskar att sova! Tycker om dra upp täcket ändå upp till öronen.
 
Påslakan med mått 150x210 passar utmärkt på dunbolstret, då de fluffiar till sig och fyller ut åt alla håll ☁️

Min man och jag har precis köpt vårt första hus och barnen ska äntligen få sina egna rum, vi ser fram emot att få ”tillbaka” vår säng och att få sova med plats i sängen igen - dessa fantastiskt fluffiga täcken skulle göra det till en underbar upplevelse varje kväll vid läggdags! ☁️
 
[150x210 är svaret.

motivering
Min sambo som har kämpat med olika hormonbehandlingar för att försök att bli gravid fryser och svettas om vart annat. Och vaknar ca 15-20 gånger varje natt sen ca3 år när alla behandlingar började.
Hon är verkligen verkligen både i behov och värd detta otroliga täcke.
 
1. 150x210 cm.
2. Två frusna själar som inte lyckas värma varandra. Skulle verkligen behöva dessa.
 
150×210
förutom att det ser fantastiskt mysigt ut när det är bäddat så skulle jag hoppas att detta kunde vara en lösning för min dåliga sömnkvalitet. stressigt jobb, småbarnsåren och husbygge tär på sömn och sinne
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.