U Ulrika M.M skrev:
[bild]

Äntligen fredag och dags för ny tävling :giggle:. Håller du koll på Byggahus.se? Då har du chansen att vinna detta övervakningskit från Eufy. Kitet är trådlöst, har ett års batteritid, kräver inget abonnemang och kan användas både inom-och utomhus.

För att tävla gör du såhär:

  1. Motivera varför just du ska vinna detta smarta övervakningskit

  2. Besvara frågan: Vad är den första uppgiften du fyller i formuläret i tjänsten "Elförbrukning - Jämför din elförbrukning med andra" på Byggahus.se?

Svaret hittar du här: [länk]

Vinnaren utses 14/10.

OBS! Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter inkl. telefonnr för sms-avisering.

-----------------------------------------------

Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Denna tävling är inte sponsrad.

1. Om jag vinner kommer jag sätta en stor skylt under kameran där det står "övervakat av byggahus.se!". Det finns viss risk att Byggahus.se kommer behöver byta servrar pga överbelastning men kanske kan jag ställa in automatisk mätning av hur många som fastnar på bild och rapportera löpande? Notera dock att jag bor i Åkersberga så kvalitén på era besök lär sjunka drastiskt och räkna med flera försök till phising, spambottar och ddos attacker som följd. Men då kan ni åtminstone glädjas åt att mina barns sparkcyklar står kvar i garaget tills batterierna i kamerorna laddat ur. På riktigt.. Har en gång funnit en pundare under min trapp, det var spännande för oss båda.


2. Bostadstyp
 
Redigerat:
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
  1. U Ulrika M.M skrev:
    [bild]
U Ulrika M.M skrev:
  1. Med 244 mil mellan mig och sommarhuset vore det otroligt skönt att veta varför larmet går.
  2. Första uppgiften jag fyller i formuläret i tjänsten "Elförbrukning - Jämför din elförbrukning med andra" på Byggahus.se är vilken byggnadstyp mitt hem är.
Fredrika Hübsch
Doktor Abrahams väg 63
16859 Bromma
0708-578666
 
Skoj med tävling!

1. Hade varit skönt att kunna övervaka huset när det blir resor för att hälsa på släktingarna. Att jag dessutom kan hålla koll på barnen som är besatta av att göra pranks på mig och övriga vuxna är bara en bonus!

2. Bostadstyp
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
1. Vi skulle gärna övervaka framsida och baksida mot oinbjudna gäster då grannsamverkan fungerar sådär i området. Att kunna övervaka från avstånd skulle ge mig ett lugn och att få notiser när något sker vore ju superb.
2. Bostadstyp
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
1. Vi bor på landet där det skulle kännas tryggt med kameraövervakning.
2. Bostadstyp.
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
1. Jag har köpt granntomten och sågat ner alla träd på den för att uppföra en friggebod som förråd och en carport. Förrådet är på gång och är klart om några veckor.
Även om det är granntomten så har jag inte den bästa uppsikten då denna tomten ligger betydligt högre än den där boningshuset står.
Ett kameraövervakningskit skulle vara perfekt för att få lite koll på vad som händer på tomten när vi inte är i närheten. Jag vill inte bli av med det vi har i förrådet eller den eftertraktade veden som vi förvarar bakom förrådet, det förekommer inbrott titt som tätt men än så länge har vi haft tur.
Ethernet med acesspunkt är framdragen till förrådet så förutsättningar finns för att få kamerorna att funka.

2. Bostadstyp.
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
Svar: Bostadstyp, vilken typ av boende har du?
Motivering:
Att få en ökad trygghet genom att kunna se vad som rör sig runt vårat hem dygnet runt året runt, det skulle kännas riktigt bra.
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
Hawakan
1. Vi hade bilinbrott i somras hemma i våran carport, när vi låg och sov.
Lite senare när vi reste bort bara för en natt så hade våran tomt fått flera föremål utplacerade, både på framsidan och baksidan av huset, som tyder på kartläggning av tjuvar.
Vår familj hade känt oss tryggare om vi kunde se vad som händer på våran tomt, när vi inte har ögonen på den själva.

2. Bostadstyp.
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
Varför skulle inte jag kunna vinna ??:rolleyes:

Skulle passa min bostadstyp - som var den första frågan;)
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
1. Med EufyCam blir jag trygg, helt perfekt för mig.
2. Bostadstyp
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
1. Bor lite avskilt på landet så det vore bra att ha lite koll på gården när man inte är hemma. Ibland ser man ju spår av besökare.. Perfekt med två kameror så man kan täcka upp en större yta och att det är trådlöst (=enkelt att flytta runt)

2. Bostadstyp
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
R
1. Antingen kan jag motbevisa budfirmornas påståenden om att de har levererat mina paket, eller så kan jag bevisa diverse övernaturliga fenomen som får paketen att försvinna spårlöst. Win/win.

2. Bostadstyp
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
1: Vore trevligt att se om man äntligen kunde får en kamera som kan få bra kontakt med nätet.
2: Bostadstyp
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
U Ulrika M.M skrev:
[bild]

Äntligen fredag och dags för ny tävling :giggle:. Håller du koll på Byggahus.se? Då har du chansen att vinna detta övervakningskit från Eufy. Kitet är trådlöst, har ett års batteritid, kräver inget abonnemang och kan användas både inom-och utomhus.

För att tävla gör du såhär:

  1. Motivera varför just du ska vinna detta smarta övervakningskit

  2. Besvara frågan: Vad är den första uppgiften du fyller i formuläret i tjänsten "Elförbrukning - Jämför din elförbrukning med andra" på Byggahus.se?

Svaret hittar du här: [länk]

Vinnaren utses 14/10.

OBS! Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter inkl. telefonnr för sms-avisering.

-----------------------------------------------

Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Denna tävling är inte sponsrad.
1.
Allt av värde är försvarslöst och stoppar inte tjuvar. Tjuven går dock att fånga på video och det kan hjälpa polisen i utredningen. Jag har också saker av värde och det är därför jag skulle vilja vinna det här priset.
2.
Bostadstyp
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
1. Vi har inte råd med abonnemang eller kamera utrustning just nu. Varit en del oroande bilar i området hos grannar. Så hade varit en enorm trygghet då varat hus ligger rätt ensamt på landet

2. Bostadstyp
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.