1. Med första barnet på ingång i december och ett hus på landet utan grannar hade det känts tryggt att lämna hemmet o fortfarande kunna ha koll på omgivningarna. Att sen kunna titta på trädgården o hitta lugnet även på jobbet är inte fel det heller.
2. Bostadstyp

• Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
1. Passar perfekt att sätta upp för att äntligen kunna lista ut vem, eller vad, som stryker omkring på vår tomt och flyttar runt på saker och ting. Saker som också till en del försvinner helt spårlöst. Vi har trots manuell övervakning inte lyckats se något så nu hoppas jag på dessa som kanske är lite mer diskreta och mindre skrämmande än vad vi tvåbeningar är.

2. Bostadstyp

• Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
1. Skulle verkligen behöva övervakning på grund av att haft inbrott i bilen där dom tagit ratten (2 ggr) och har även skrämt iväg folk på tomten. Vore guld värt att ha!

2. Bostadstyp

• Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
1. Nyfiken på vad det är för djur som besöker hos på natten
2. Typ av bostad

• Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
1 Vi har hästar vars sommarhage är en bit bort från oss. Det är därför svårt att veta när lilla shettisen valt att börja spela fotboll med deras vattentunna. Självklart måste hon välta ut allt vatten innan hon börjar dribbla runt också... Med en kamera skulle vi kunna ha bättre koll på när det är dags att springa dit med vatten - så enkelt men det skulle underlätta enormt.
2 Bostadstyp

• Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
hade vart mycket bra så man kan ha koll på gården så man ser vad som händer och om man får icke önskvärt besök. även kunna ha koll på barnen när pappa inte får vara med och laga/fixa och leka nere vid verkstaden :)

• Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
K
1.Har väldigt länge kollat på olika lösningar för bevakning på tomten och just detta kameraövervakningakit, och så kom denna tävlingen som skänk från ovan!
2.Bostadstyp

• Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
1. Vi håller precis på att se över möjligheten till egen bevakning av hemmet då vi nu har ett ganska dyrt abonnemang hos ena v de stora aktörerna på marknaden. Men när de ville ha nästan 800 kr för att vi skulle få flytta en kamera så att en gardin inte hängde i vägen blev vi upprörda och steget mot eget larm/övervakning startade.
Detta kit vore en ypperlig start på vägen!

2. Bostadstyp

• Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
U Ulrika M.M skrev:
[bild]

Äntligen fredag och dags för ny tävling :giggle:. Håller du koll på Byggahus.se? Då har du chansen att vinna detta övervakningskit från Eufy. Kitet är trådlöst, har ett års batteritid, kräver inget abonnemang och kan användas både inom-och utomhus.

För att tävla gör du såhär:

1. Motivera varför just du ska vinna detta smarta övervakningskit

2. Besvara frågan: Vad är den första uppgiften du fyller i formuläret i tjänsten "Elförbrukning - Jämför din elförbrukning med andra" på Byggahus.se?

Svaret hittar du här: [länk]

Vinnaren utses 14/10.

OBS! Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter inkl. telefonnr för sms-avisering.

-----------------------------------------------

Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Denna tävling är inte sponsrad.
Jag är orolig för mina 2 små hundar eftersom jag dagligen har besök av en stor räv på tomten och hundarna skulle kunna bli ett byte för räven.
Det första som jag fyllde i var vilken typ av boende som vi har.
Mvh
Lars P.

• Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
Svar på fråga 1. Jag skulle vilja vinna detta dels för att vi har länge funderat på att skaffa ett övervakningssystem då jag och min sambo arbetar på ett jobb där vi är rätt utsatta och detta skulle vara en stor trygghet nu när vi också bildat familj. Sen så bor vi på en gata där vi är rätt ensamma och ett par extra ”ögon” vore inte fel att ha nu i mörka tider.

fråga 2. Bostadstyp

håller tummarna! :)

• Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
1)
För att jag har en separat verkstad med en stor modelljärnväg i, och det vore lite lugnare att kunna ha lite bra överblick över den inifrån huset.
2)
Bostadstyp

• Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
1. Mina barns första steg, dansövningar och roliga konversationer har fångats med nuvarande övervakningskameran som dessvärre har gått sönder. Jag skulle gärna vilja fortsätta samla på mig oväntade minnen från småbarnsåren. Sen såklart, som för alla andra skulle ett övervakningssystem öka tryggheten nu när det börjar bli mörkare ute!

2. Bostadstyp - Vilken typ av boende har du

• Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
  1. Tilläggsisoleringen och fasaden är fixad så nu skulle de kamerorna passa bra för att ha koll på den stora uppfarten, har hört mycket goda omdömen om de kamerorna dessutom
  2. vilken typ av boende man har

• Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
U Ulrika M.M skrev:
[bild]

Äntligen fredag och dags för ny tävling :giggle:. Håller du koll på Byggahus.se? Då har du chansen att vinna detta övervakningskit från Eufy. Kitet är trådlöst, har ett års batteritid, kräver inget abonnemang och kan användas både inom-och utomhus.

2. Besvara frågan: Vad är den första uppgiften du fyller i formuläret i tjänsten "Elförbrukning - Jämför din elförbrukning med andra" på Byggahus.se?

Vinnaren utses 14/10.

OBS! Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter inkl. telefonnr för sms-avisering.

Måste övervaka sin egedom när man är bortrest till stugan.
2.bostadstyp

U Ulrika M.M skrev:
[bild]

Vinnaren utses 14/10.

U Ulrika M.M skrev:
[bild]

Vinnaren utses 14/10.

• Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
I mars i år blev min granne utsatt för väpnat rån.
Eftersom vi bor i en liten by så spreds nyheten om en främmande bil som befann sig nära vårt hus.
Jag gick ut och träffade på tre män som kom ut från hans hus (visste inte då vad som hänt)
En av de boende i byn hade följt efter bilen som gav sig iväg och de tre hade ingen flyktbil.
Polisen grep senare gärningsmännen efter att jag och en granne följt efter dom.
Det skulle kännas tryggare med övervakningskameror.
Eftersom jag har en videodörrklocka av samma fabrikat skulle det här vara perfekt.

2 bostadstyp

• Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.