1.
9 stycken.

2.
Runt benen småbarn i trio
Och en och annan leksak från Brio

Kramar trött kudden klockan nio
Tvätta fönstren blir inte första prio

Inga fler slitna rakor med högt gnisslande ljud
Blotta tanken ger mig faktiskt gåshud

På alla fönster en smutsig hinna
Hon orkar inte heller, min kvinna

Så snälla, ge mig möjligheten att vinna,
Denna Bosch som får mig att spinna
 
Hej,
Fråga 1: 9 stycken delforum.

Fråga 2:
Många fönster och altanräcken.
Glasklart ger solklart!
 
9 st.
Frugan ville ha ett uterum och så blev det. Fantastiskt på alla sätt utom när glaspartierna ska putsas!
En batteridriven fönstertvätt vore rena drömmen, så kanske jag blir förlåten för att jag missade bröllopsdagen i maj. ;-)
 
U
God morgon och glad fredag till er alla :)!

Tävlingen är nu avslutad och juryn har enat om 3 vinnare som kan se fram emot skinande, rena fönster ;).

Idag säger vi grattis till : @etompau inlägg #4, @Maria T inlägg #23 och @ymmij12 inlägg #44. Önskar er mycket nöje med fönsterputsandet :)
 
  • Gilla
  • Älska
Unikt namn och 4 till
  • Laddar…
Maria T
U Ulrika M.M skrev:
God morgon och glad fredag till er alla :)!

Tävlingen är nu avslutad och juryn har enat om 3 vinnare som kan se fram emot skinande, rena fönster ;).

Idag säger vi grattis till : @etompau inlägg #4, @Maria T inlägg #23 och @ymmij12 inlägg #44. Önskar er mycket nöje med fönsterputsandet :)
Alltså, wow! Jag som aldrig, aldrig brukar vinna nåt utom på såna lotterier med vinst-varje-gång. Är helt överväldigad :love:
 
  • Gilla
  • Älska
ymmij12 och 3 till
  • Laddar…
Tusen tack. Helt underbart att man vann.
Det kommer tvättats många fönster när den kommer. Tittade precis på mina fönster och tänkte: Får nog tvätta fönsterna utan någon elektronisk fönstertvätt.
 
Redigerat:
  • Älska
  • Gilla
Ulrika M.M och 1 till
  • Laddar…
Med solen skinande in genom fönstren följer att man nu ser att det är dags att putsa dom, och då kommer min vinst lämpligt till pass.

Laddar den handhållna sugenheten ca 30 minuter och den lyser grönt. Ut med hink, vatten och lite diskmedel, blaska vatten på rutorna med de medföljande svamparna.
Tryck på knappen och sugen går igång, drar den uppifrån och ner på fönstret och den suger och slurpar i sig vattnet riktigt bra, det blir inga ränder på fönstret eller vatten som rinner ner på fönsterblecket.

Efter att ha putsat några fönster så syns det i behållaren hur mycket vatten den har sugit upp.
Det blir lite tyngre arbetet att lyfta och föra putsare över fönstret jämfört med en vanlig gummiskrapa.

Kul grej, som verkligen gör nytta. Kanske inget för för den professionelle fönsterputsaren men passar bra till hemmabruk.
 
  • Gilla
jarlh
  • Laddar…
Har kört med maskinen i badrummet, den funkar perfekt att suga upp vatten på kakel på vägg och golv. Ett drag över ytan och det blir närapå helt torrt.
 
  • Gilla
Anna_H och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.