6 569 läst · 83 svar
7k läst
83 svar
Avslutad: Vi tävlar ut stekpannor från testet!
1. KolstålMarlen Eskilsson skrev:Vi har testat stekpannor och tävlar nu ut fyra av dem bland er medlemmar.
[bild]
Alla stekpannor är 24 cm, kameran är inställd på vidvinkel och förvränger därför stekpannorna så att de närmast kameran ser större ut.
Stekpannorna vi tävlar ut är:
Alessi non stick
Scanpan
Satake lättviktsgjutjärn
Sola Onyx kolstålspanna
Läs testet här: [länk]
Så här tävlar du om en stekpanna:
- Svara på frågan: Vilket material är stekpannan Sola Onyx tillverkad av? Svaret hittar du i testet: [länk]
- Motivera varför just du ska vinna och berätta vilken typ av mat du brukar laga.
Vinnaren utses fredag den 29 november.
—--------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
OBS! Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter inkl. telefonnr för sms-avisering.
2. Jag behöver en ny. Korv o pärer är godast om man steker det.
1. Den är tillverkad av kolstål.Marlen Eskilsson skrev:Vi har testat stekpannor och tävlar nu ut fyra av dem bland er medlemmar.
[bild]
Alla stekpannor är 24 cm, kameran är inställd på vidvinkel och förvränger därför stekpannorna så att de närmast kameran ser större ut.
Alessi non stick
Scanpan
Satake lättviktsgjutjärn
Sola Onyx kolstålspanna
- Svara på frågan: Vilket material är stekpannan Sola Onyx tillverkad av? Svaret hittar du i testet: [länk]
- Motivera varför just du ska vinna och berätta vilken typ av mat du brukar laga.
—--------------
OBS! Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter inkl. telefonnr för sms-avisering.
2. Jag lagar ganska varierad matlagning. Gillar när det går snabbt, enkelt, inget fastnar och det är enkelt att rengöra.
1. Den är tillverkad av kolstål.Marlen Eskilsson skrev:Vi har testat stekpannor och tävlar nu ut fyra av dem bland er medlemmar.
[bild]
Alessi non stick
Scanpan
Satake lättviktsgjutjärn
Sola Onyx kolstålspanna
—--------------
2. I dagsläget har vi bara dåliga teflonpannor, jag är riktigt sugen på att prova något annat och utvecklas i köket med en annan sorts stekpanna
1. Kolstål.
2. Sista chansen - låt oss dansa segerdansen!
Jakob drömmer om att bli kock eller öppna bageri,
hans fantasifulla maträtter fyller upp vårt skafferi.
Blott 17 år och med stora ambitioner,
hela familjen älskar hans smakfulla portioner.
Han är en idéspruta utan gränser,
som gärna kombinerar spännande ingredienser.
Italienskt är han en mästare på att servera,
av hans heta Salsicciapasta vill alla smaka mera.
I köket är Jakob familjens hjälte minsann,
som skulle ta ett kliv närmare kockdrömmen om han vann!
Hoppas på den bästa juklappen till killen som önskar sig förkläde och kockniv av tomten. ;-)
2. Sista chansen - låt oss dansa segerdansen!
Jakob drömmer om att bli kock eller öppna bageri,
hans fantasifulla maträtter fyller upp vårt skafferi.
Blott 17 år och med stora ambitioner,
hela familjen älskar hans smakfulla portioner.
Han är en idéspruta utan gränser,
som gärna kombinerar spännande ingredienser.
Italienskt är han en mästare på att servera,
av hans heta Salsicciapasta vill alla smaka mera.
I köket är Jakob familjens hjälte minsann,
som skulle ta ett kliv närmare kockdrömmen om han vann!
Hoppas på den bästa juklappen till killen som önskar sig förkläde och kockniv av tomten. ;-)
Kolstål.Marlen Eskilsson skrev:Vi har testat stekpannor och tävlar nu ut fyra av dem bland er medlemmar.
[bild]
Alessi non stick
Scanpan
Satake lättviktsgjutjärn
Sola Onyx kolstålspanna
—--------------
Jag älskar kött och steker på hög värme i skirat smör ock det är inte många stekpannor som tål.
Pia Hammarfeldt
Trädgårdsgatan 22A
645 31 Strängnäs
0705575642
Administrator
· Skåne
· 7 906 inlägg
Då var det äntligen fredag igen och stekpannetävlingen är avgjord!
Veckans lyckliga vinnare till varsin stekpanna från testet är:
Alessi non stick - @Riverground inlägg #58
Scanpan - @Maria T inlägg #16
Satake lättviktsgjutjärn - @Afterquake inlägg #2
Sola Onyx kolstålspanna - @MoggePogge inlägg #70
Grattis! 🌺
Veckans lyckliga vinnare till varsin stekpanna från testet är:
Alessi non stick - @Riverground inlägg #58
Scanpan - @Maria T inlägg #16
Satake lättviktsgjutjärn - @Afterquake inlägg #2
Sola Onyx kolstålspanna - @MoggePogge inlägg #70
Grattis! 🌺
Underbart, verkligen roligt! Stekpannan som jag vann är också en superbra match då det uppfyller min önskan om ugnskompatibilitet, min kärlek för gjutjärn och min sambos preferens för något som inte är så tungt som den gjutjärnspanna vi har idag.
Stort tack och trevlig helg!
Stort tack och trevlig helg!
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 495 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 495 inlägg
Det här är så genant, pinsamt nästan, men jag visste inte förrän idag att jag hade vunnit 🙈 - mig veterligen har jag inte fått någon not om detta (skyller enbart på mig själv) så jag är paff, överväldigad och glad.
Stort tack för utnämningen - jag hoppas kunna ge "vinstpannan" vad den tål under kommande helger.
🍳👍❤️
Stort tack för utnämningen - jag hoppas kunna ge "vinstpannan" vad den tål under kommande helger.
🍳👍❤️
Liknande trådar
-
Avslutad: Vi tävlar ut robotdammsugarna från testet
Tävling -
Avslutad: Vi tävlar ut de batteridrivna gräsklipparna från testet!
Tävling -
Avslutad: Vi tävlar ut julgransfötter från testet!
Tävling -
Avslutad: Vi tävlar ut excentersliparna från testet
Tävling -
Avslutad: Vi tävlar ut 5 dammsugare från testet!
Tävling