Jag skulle önska lite grundläggande rekommendationer från arkitekter. Många hobbyrenoveringar/ombyggnationer är så fruktansvärt fula.
 
Hej

Jag har ingen ide till en artikel utan snarare ett önskemål om en funktion på hemsidan:D

Det händer ganska ofta att någon startar en tråd som sedan växer gigantisk med flera olika intressanta sidodiskussioner. När detta händer är det lätt att TS inlägg försvinner i mängden. Skulle gärna vilja ha en funktion där jag kan klicka på en användare i en tråd och sedan klicka på "Sök fler inlägg av samma användare i denna tråd". På så sätt kan man lättare få läsa fortsättningen på historien från TS, exempelvis om TS bråkar med kommunen eller Lantmäteriet.

Sidodiskussioner i all ära men ibland vill man läsa senaste nytt i dramat mellan TS och grannen/kommunen/Trafikverket/Lantmäteriet :crysmile:
 
  • Gilla
Afterquake och 2 till
  • Laddar…
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Vi har testat 6 st 12 V skruvdragare och nu tävlar vi ut dem till er medlemmar här i forumet, så att ni kan testa vidare dem där hemma.

[bild]

Så här tävlar du:

Skriv ner dina idéer om vad du skulle vilja läsa mer om eller kunna göra här på Byggahus.se. Kanske har du själv gjort något intressant vid ditt hus som du vill att vi skriver om? Alla idéer är välkomna. Du skriver ditt tävlingsbidrag här i tävlingstråden.

Vilka vinner?

Vinnarna är de som har de bästa idéerna som vi vill göra något av.

Vi har 6 stycken skruvdragare och vi kommer att rangordna idéerna. Bästa idén får den skruvdragare som fick högst betyg i testet, näst bästa idén får den som hade näst högst betyg i testet, och så vidare.

Skruvdragarna är:
  • Ryobi R12DD-220S
  • Makita DF333DWAE
  • Hikoki DS 12DD
  • Festool TXS 2,6-set
  • Einhell TE-CD 12/1 Li
  • Bosch GSR 12V-15

Läs testet och mer om skruvdragarna här: [länk]

Tävlingen pågår till onsdag den 29 juni.

Lycka till! :)
Hej,

Jag skulle vilja se någon bygga ett hyfsat billigt växthus med stomme av enkla reglar och växthusplast. Ett mindre projekt som alla skulle kunna göra hemma inom en rimlig budget.
Jag skulle jättegärna vinna en skrudragare så att jag kan genomföra alla roliga projekt jag planerar för min trädgård.

Mvh Andreas
 
Hej,

Kan ni inte skriva om "renoveringar" man kan göra när man inte äger sin bostad. Smarta lösningar som går att återställa och uppgraderingar som inte kostar skjortan (eftersom de ges bort till värden).

Hur är läget med att ha DC-nät hemma? Är det något att satsa på? Vilka kontakter gäller?

Hur gör man en trädgård som sköter sig själv? Går det?

Ett galleri med forummedlemmarnas lösningar på olika ställen i huset. Bilderna läggs upp och taggas med t ex rum och kategori och så kan man surfa runt för att få inspiration.
 
:DPODCAST(y)
Jag skulle vilja att det startades en podcast av Byggahus som pratade och diskuterade trådar och ämnen men också nyheter och sånt.

Jag skulle helt enkelt vilja ha mer Byggahus i min vardag, och kunna ha det även i mina lurar eller i bilen.
 
Jag gillar att så många redan tagit upp att det vore trevligt om forumets medlemmars inlägg indexerades och presenterades i artikel format. I många forumdelar och minnen hos användarna finns det vad man nog skulle våga kalla "portalinlägg" som belyser och besvarar återkommande frågor grundligt. Men oavsett ämne och lösning är just en djupdykning i medlemmarnas bidrag jag hade tyckt varit roligast.

- Jag har nog med skruvdragare... Konstig tanke men likväl ovedersäglig.
 
Starta en ”byggahuspodd”! Sedan innehållet, ja det kan vara lite allt möjligt. Allt från olika teman till tekniker till intervjuer av olika personer. Ja, ni bör inte ha några bekymmer med att skapa content!
 
T
Säkert redan föreslaget av någon annan tidigare, men here it goes..
En artikelserie där riksdagens partier får svara på de frågor som direkt berör bostadsägare.
Saker som strandskydd, fastighetsavgift, lånetak, amorteringskrav osv osv, allt som berör bostadsägare i dagens politiska miljö.
 
Jag skulle vilja se återkommande ingående reportage om medlemmars egna projekt. Lite som tidningen Bilsport där de följer en genom projektet och gör en artikel om det. Dels för att få inspiration och dels för att få ett professionellt upplägg av ett projekt.
 
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Vi har testat 6 st 12 V skruvdragare och nu tävlar vi ut dem till er medlemmar här i forumet, så att ni kan testa vidare dem där hemma.

[bild]

Så här tävlar du:

Skriv ner dina idéer om vad du skulle vilja läsa mer om eller kunna göra här på Byggahus.se. Kanske har du själv gjort något intressant vid ditt hus som du vill att vi skriver om? Alla idéer är välkomna. Du skriver ditt tävlingsbidrag här i tävlingstråden.

Vilka vinner?

Vinnarna är de som har de bästa idéerna som vi vill göra något av.

Vi har 6 stycken skruvdragare och vi kommer att rangordna idéerna. Bästa idén får den skruvdragare som fick högst betyg i testet, näst bästa idén får den som hade näst högst betyg i testet, och så vidare.

Skruvdragarna är:
  • Ryobi R12DD-220S
  • Makita DF333DWAE
  • Hikoki DS 12DD
  • Festool TXS 2,6-set
  • Einhell TE-CD 12/1 Li
  • Bosch GSR 12V-15

Läs testet och mer om skruvdragarna här: [länk]

Tävlingen pågår till onsdag den 29 juni.

Lycka till! :)
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Vi har testat 6 st 12 V skruvdragare och nu tävlar vi ut dem till er medlemmar här i forumet, så att ni kan testa vidare dem där hemma.

[bild]

Så här tävlar du:

Skriv ner dina idéer om vad du skulle vilja läsa mer om eller kunna göra här på Byggahus.se. Kanske har du själv gjort något intressant vid ditt hus som du vill att vi skriver om? Alla idéer är välkomna. Du skriver ditt tävlingsbidrag här i tävlingstråden.

Vilka vinner?

Vinnarna är de som har de bästa idéerna som vi vill göra något av.

Vi har 6 stycken skruvdragare och vi kommer att rangordna idéerna. Bästa idén får den skruvdragare som fick högst betyg i testet, näst bästa idén får den som hade näst högst betyg i testet, och så vidare.

Skruvdragarna är:
  • Ryobi R12DD-220S
  • Makita DF333DWAE
  • Hikoki DS 12DD
  • Festool TXS 2,6-set
  • Einhell TE-CD 12/1 Li
  • Bosch GSR 12V-15

Läs testet och mer om skruvdragarna här: [länk]

Tävlingen pågår till onsdag den 29 juni.

Lycka till! :)
Jag skulle vilja läsa mer om husbil/ husvagnsrenovering. Vet att det finns andra forum för detta men känner ändå att Byggahus spelar i en liga för sig själv varför kvalitén på informationen blir mycket bättre. Sen borde det kvala in för det är ju ett trots allt ett hus, om än på hjul...
 
Skulle vilja veta mer om lösningar för insekter typ bromsar, getingar myggor, myror, sniglar mm
vilka apparater/eller egenlösningar är bra.
kan rekommendera Thermacell MR300C24 Grön för myggor inte en mygga i närheten...
Om jag skulle bli utvald önskar jag mig en Ryobi R12DD-220S
 
Jag skulle gärna se en artikel om solcellstak , som känns lite av solpaneler 2.0
Många hamnar förr eller senare i att taket behöver läggas om. Är solcellstak mogna produkter -kostnadseffektiva? Plåt resp pannor.
 
Jag skulle vilja bygga en klassisk hundkoja till vår lilla hund, ni vet som i serietidningarna. Ett utebord med tillhörande bänk och så en altan med tillhörande pergola som bordet kan stå på. Har förstått att det underlättar med bra mackapärer då

Men för kreativitetens skull har jag en tonåring som gärna vill bygga vissa av möblerna i sitt sovrum, inspirerat av designklassiker.


Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Vi har testat 6 st 12 V skruvdragare och nu tävlar vi ut dem till er medlemmar här i forumet, så att ni kan testa vidare dem där hemma.

[bild]

Så här tävlar du:

Skriv ner dina idéer om vad du skulle vilja läsa mer om eller kunna göra här på Byggahus.se. Kanske har du själv gjort något intressant vid ditt hus som du vill att vi skriver om? Alla idéer är välkomna. Du skriver ditt tävlingsbidrag här i tävlingstråden.

Vilka vinner?

Vinnarna är de som har de bästa idéerna som vi vill göra något av.

Vi har 6 stycken skruvdragare och vi kommer att rangordna idéerna. Bästa idén får den skruvdragare som fick högst betyg i testet, näst bästa idén får den som hade näst högst betyg i testet, och så vidare.

Skruvdragarna är:
  • Ryobi R12DD-220S
  • Makita DF333DWAE
  • Hikoki DS 12DD
  • Festool TXS 2,6-set
  • Einhell TE-CD 12/1 Li
  • Bosch GSR 12V-15

Läs testet och mer om skruvdragarna här: [länk]

Tävlingen pågår till onsdag den 29 juni.

Lycka till! :)
 
Jag skulle vilja se bättre funktioner i forumets, bland annat möjligheten att sortera ut enskilda medlemmars svar i en tråd, alltså valfri medlem och inte bara TS.
Jag skulle gärna vilja se möjligheten till att filtrera ut off-topic i en tråd så det blir en sub-tråd under det inledande inlägget.
 
Jag skulle vilja se en kunskapsbank, med allt från hur man gör ett helt projekt till information om olika typer av målarfärg och olika verktyg till olika energisystem.
Information och kunskap finns här i mängder på Byggahus.se, utmaningen här blir väl snarast att skapa detta vettigt strukturerat så att man lätt kan hitta allting.
Under dessa kapitel och underkapitel samlar man då helst rena artiklar, men kanske också vettiga forumtrådar?

Som exempel och för att förtydliga vad jag menar:

1. Snickeriprojekt
1.1 Möbler
1.1.1. TV-möbel med elektrisk hiss
1.1.2. Platsbyggt vitrinskåp
1.2. Utomhus
1.2.1 Träaltan
1.2.2 Odlingslådor
2. Verktyg
2.1. Handverktyg
2.1.1. Såg
2.1.2. Hammare
3. Material
3.1 Färg
3.1.1 Oljebaserad färg
3.1.1. Lasyr
3.2 Trä
4. Uppvärming
4.1. Bergvärme
4.2. Solceller
 
  • Gilla
J_HBG och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.