11 143 läst · 112 svar
11k läst
112 svar
Avslutad: Vi tävlar ut skruvdragarna från testet!
Hej!
En jämförelse av industridammsugare med och utan cyklon skulle vara intressant att ta del av både vad gäller pris och prestanda. Tips om vad som kan vara en lämplig modell för det lilla snickeriet och städning av bilen.
Trevlig midsommar önskar jag alla på det här trevliga forumet!
Leif
En jämförelse av industridammsugare med och utan cyklon skulle vara intressant att ta del av både vad gäller pris och prestanda. Tips om vad som kan vara en lämplig modell för det lilla snickeriet och städning av bilen.
Trevlig midsommar önskar jag alla på det här trevliga forumet!
Leif
En forum del för barnen skulle jag vilja se.
Allt i från enkla pyssel till halloween jul påsk midsommar.
Spel man kan bygga som tex olika trädgårdspel, kubb Jenga plockepinn etc etc.
Fågelholk sandlåda trädkoja lekhus gungbräda.
Mindre projekt för dom mindre.
Verktygskunskap tex så skulle 12v passa bra för yngre personer.
Allt i från enkla pyssel till halloween jul påsk midsommar.
Spel man kan bygga som tex olika trädgårdspel, kubb Jenga plockepinn etc etc.
Fågelholk sandlåda trädkoja lekhus gungbräda.
Mindre projekt för dom mindre.
Verktygskunskap tex så skulle 12v passa bra för yngre personer.
Jag skulle vilja ha ett litet sökbart miniarkiv där medlemmar kan (om man vill) ladda upp sina egna ritningar till olika projekt så man kan få både inspiration och guide till att kunna bygga liknande. Tex, om någon gjort en ritning på ett utekök, blomlåda, liknande så kan man i arkivet dela ens ritning.
Jag skulle vilja ha en funktion för att kunna hoppa till nästa inlägg som TS gjort. T.ex. i långa projekttrådar så kanske man bara vill läsa uppdateringarna som gjorts och inte all diskussion kring det och då kan man bara hoppa vidare. Om man däremot vill läsa diskussionen kring just ett inlägg så är det bara att skrolla vidare.
Jag skulle gärna läsa något om (semi)-automatiserad trädgårdsbevattning.
Något annat jag är intresserad av för min egen del är ett test av spikpistoler, med både tryckluftsdrivna och bateridrivna. Kanske gas också, men det känns inte lika relevant för en hemmafixare.
Något annat jag är intresserad av för min egen del är ett test av spikpistoler, med både tryckluftsdrivna och bateridrivna. Kanske gas också, men det känns inte lika relevant för en hemmafixare.
En annan sak:
Så bygger du hemnätverket. Trådlöst wifi vs trådat. Tre exempel på routrar från tre prisklasser. Vad är fördelen med en dyr router? Ska man använda 2.4GHz eller 5 GHz. Vad är meshnätverk.
Antagligen skulle man kunna få hjälp av någon från t ex Kjell o Co att skriva artikeln.
Så bygger du hemnätverket. Trådlöst wifi vs trådat. Tre exempel på routrar från tre prisklasser. Vad är fördelen med en dyr router? Ska man använda 2.4GHz eller 5 GHz. Vad är meshnätverk.
Antagligen skulle man kunna få hjälp av någon från t ex Kjell o Co att skriva artikeln.
Skriv en riktigt bra artikel om elpris på timdebitering. Det är många idag som har "rörligt elpris" som tror att dom spara pengar genom att styra sin förbrukning utifrån timpriset. Men för att detta ska fungera så måste man aktivt välja ett timbaserat elavtal. Det blir mer och mer intressant med kraftigt varierande priser, speciellt i SE3 och SE4. Har man värmepump och/eller elbil så finns det stora besparingsmöjligheter.
Jag lyckas inte redigera mitt inlägg så jag svarar på mitt eget istället kom nämligen på ett annat förslag som jag tror skulle funka mer byggahus redaktionella resurser.A Agorazo skrev:Bygginstruktioner hade varit trevligt att läsa. Gärna på enklare saker såsom sänggavel, sittbänk till trädgården, hobbyprojekt för barn, hur man gjuter ett fundament till ett staket.
Sedan en artikel om vilka renoveringar på huset som lönar sig mest ur ett försäljningsperspektiv hade varit intressant. En intervju med en mäklare som delar med sig av detta kanske?
En testbank i stil med bäst i test hemsidan men med verktyg för hemmafixare. Dvs ni gör inga egna tester utan sammanställer de tester på nätet som redan finns och får på så sätt fram en vinnare.
Skulle vilja läsa ett reportage om någon som använder "supersugen" till att gräva ur källare/krypgrund. Skulle vara intressant att veta vad det kostar och hur effektivt det är.
Behöver ni ett testobjekt så ställer jag upp
Behöver ni ett testobjekt så ställer jag upp
Något om kloka och smarta sätt att ordna med bevattning på tomten, av gräsmatta/häckar/tomater mm.
Det känns som det finns mycket man göra med nedgrävda droppslangar, pop-up spridare mm.
Vad man kan tänka på när man göra andra markarbeten, lägga ner slang eller kopplingspunkter.
Det känns som det finns mycket man göra med nedgrävda droppslangar, pop-up spridare mm.
Vad man kan tänka på när man göra andra markarbeten, lägga ner slang eller kopplingspunkter.