Svar 60 Nm

Snälla tomten jag önskar en maskin,
för att till våren kunna skruva altanen så fin.
Även fast det nu e vinter o kallt,
Vore det härligt att längta tillsammans med DeWalt.

• Gilla
flashower
  • Laddar…
Svar: 60 Nm
motivering
Då jag skulle använda min gamla B&D så starta den inte, försökte ladda batteriet men förgäves. tar inte längre laddning. Lägga 800 på ett nytt batteri känns inte värt när man väntar barn i januari. Denna skulle va perfekt när man vill bygga vagga och andra egengjorda saker till sitt lilla nytillskott.
Hoppas tomten kan komma med denna i år så bebis sig en vagga får.

60Nm

Jag älskar att borra, skruva och gänga,
i lägenhet, villa och även radhuslänga.

Svar på tävlingsfrågan: 60 Nm

Motivering:

En smålandsjänta & en skåning, har köpt hus i Blekinge med inredningsbar ovanvåning.
Nu har det blivit dax att ta tag i detta projekt, men till detta krävs ett pålitligt skruv-objekt.
Därför skulle vi ju tacka tusenfalt, om Tomten levererar en maxad maskin från DEWALT!

60Nm
Åt min gamla maskin jag många gånger morrat
då chucken trilskast när jag borrat
Att i vår bygga altanen kan blir en upplevelse bitterljuv
när gamla skiten ska orka med alla skruv
Men med en fin De Walt
kan den gamla få hamna på pensionsanstalt
När allt sen är klart
och livet känns underbart
Då ska vi skåla i något med alkoholhalt
jag och min nya De Walt…

1. 60 Nm

I sommar har både borr och skruvare fått slita hårt, i stugan och huset vårt. Så båda valde till slut att ge upp, tål inte ens att sättas under reperatörers lupp. Om valet står mellan spindellås eller växellåda så vill nog herrn i huset ha båda, om DeWalt nästa renoveringssommar hos oss ska få råda.

60 Nm.

En DeWalt. Det säger allt.

Mvh

filoofa

Redigerat:
Jag har, med hjälp av mina två söner byggt vårt fina garage förra året. Det vart lite jobbigt emellanåt då vi använde en skruvdragare och många skruvar skulle på plats då vi buggde av lös virke. Tur man hade 2 batterier att växla mellan.
Humöret var inte alltid på topp, men för det mesta hade vi jätteroligt och vi lyckades till slut. Bygget vart jättefint och vi känner oss jättestolta! Grabbarna, och även jag, har lärt oss massor, vilket var tanke med deras insats i projektet.

Nu är vi i slutfasen av planeringen för att bygga in del av altanen.
Min äldsta son, som är 16 nu, har fått blodad tand efter garagebygget och är drivande i frågan, vill sätta igång med bygget direkt till våren. :)

En bra skruvdragare vare kanon Julklapp till honom.

Svar: 60Nm

Eftersom det inte blir dör hemma något gjort, iallafall inte enligt mig tillräckligt fort, önkar jag till mig själv denna borrmaskin.
Kommer med denna ha i hemmet ett övertag, slår för att kvinnor kan ett slag. Kommer att kunna fixa, trixa och tavlor på väggen mixa. Det blir inte längre någon svårighet, kommer lära mig om skruvars bärighet, det kommer bli lärorikt, mitt hem kommer inte bli sig likt!

<3 hoppas på min tur!!
Med vänlig hälsning Petra Björk

Det här vore en drömpresent till maken.
Förra sommaren byggde han en altan och hans skruvdragare skruvade då i sin sista skruv.
Till sommaren ska han bygga om ett gammalt garage men att skruva för hand är ju inget alternativ :)
Han funderar på att skjuta upp projektet, men det vill inte jag. Så om han får den här av mig så blir det liksom en win-win situation. Vi blir båda nöjda!

Svar: 60Nm

Vi flyttar till vårt första hus i januari, och då det är ett gammalt trähus blir min borrhammare från lägenhetsboendet inte riktigt ändamålsenlig. Denna maskin skulle passa perfekt vid kommande arbete på det nya huset.

1 60 nm
2 Jag vill vinna- för att visa att jag är en hädig kvinna...
I vår villa - är jag aldrig stilla...
Nu har jag några projekt som är nya- och då behövs denna för lite mys i vår lya!
Och då tror jag verkligen kan - imponera lite på min man..

Svar 60 Nm

Efter 10 års trogen tjänst har batterierna i min gamla Dewalt tackat för sig.
Eftersom ingen annan kommer att köpa en ny till mig i julklapp hoppas bygga hus tomten kommer i år !

60 Nm

Motivering: Ingen skulle uppskatta det mer än jag!

60 nm.
Jag bor i ett hus med stenhård betongväggar överallt. När jag skulle försöka borra ett hål för nån vecka sen, stod jag på en trappstege som i sin tur stod på en trappavsats. Jag tryckte på med min odugliga borrmaskin så trappstegen gled bakåt och hela ekipaget (jag, borrmaskin och trappstege) välte handlöst nedför trappan. Resultatet blev ett hål i väggen, skrapsår i pannan och blåmärken på kroppen, huvudvärk, ett antal tillknycklade och brutna revben och en stukad självkänsla. Om det gör ont? Bara när jag andas. En sån här maskin skulle dels underlätta arbetet och dels bespara mig onödig smärta.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.