Svar på frågan: kontoret ligger utanför staden Stuttgart (i Wendlingen)
Motivering:
Jag har längen arbetat med lägenhetsrenovering där vi använde festools verktyg. Jag har senare bytt jobb till elektriker där vi har slitna makita och hemma lider jag med en icke borstlös ryobi Jag saknar festools underbara maskiner varje dag, men har svårt att få frugan att förstå och ställa sig bakom en sådan investering i välmående. Försöker likna det med hennes behov av en spahelg då och då, men hon köper det inte!
Hoppas verkligen på att vinna!

mvh
En trasig själ
 
Redigerat:
Huvudkontoret ligger utanför Stuttgart

Motivering: jag har haft flera skruvdragare genom åren, men trots det får jag höra att jag verkar ha en skruv lös. Med en tysk premiummaskin kan det kanske bli ändring på det.
 
T
Svar: Wendlingen

Jag har sålt min 18v Makita för att köpa ny 40v. Men pga av oförutsedda utgifter så har jag inte haft råd att köpa ny. En vinst av en Festool är precis det jag behöver i just nu :).
 
Svar: Stuttgart.

Motivering: Jag har alltid kollat på Festools maskiner dom gånger jag köpt en maskin, det har dock alltid slutat med att jag förklarat för mig själv att jag inte behöver så fina maskiner och köpt något annat som bara varit tillräckligt bra för mig.
Snubblar man över ett test av maskiner så sitter man och läser fast man inte ska köpa något och för det mesta så är det en Festool-maskin man fastnar för och tänker "en sån skulle man ha".
Nu kastar jag mig in här och hoppas att detta kanske är dagen jag blir ägare till en Festool, en maskin jag kommer vårda ömt och använda ofta.
 
Orientexpressen
Svar: Stuttgart

Funderar på att ställa till med en liten skruvad fest där vi alla hjälps åt att allt från att efterdra skruvar i div möbler till att få ihop möbler och en och en annan altan i sommar och då skulle den här skruvdragaren från Festool sitta som skruvad i handen. Då blir det inte som - ju fler kockar dessto sämre soppa - utan ju flera händer dessto fortare händer det.
 
Rätt svar: utanför Stuttgart

En skruvdragare från festool innebär kvalité, något jag behöver då min black and decker är så passé, ingen renovering här hemma kommer va tung, allt kommer skruvas upp med ett schvung. Ett verktyg som bärs med glädje i många år och drömmen om ett vackert hus jag uppnår!

Mvh Fredrik
 
Frågan: Wendlingen
Motivering: Bäst kvalitet på jobben får jag gjort med det bästa kvalitetsverktygen från FESTOOL.
 
Utanför Stuttgart.

Så snart snön smält ska jag ge mig på nästa projekt. Skruva trall vid sonens nyinköpta stuga.
Det är underbart att han går i mina fotspår och tar tag i saker trots avsaknad av utbildning. Att
prova sig fram är bästa läraren. En proffsig skruvdragare från Festool gör att jobbet går snabbt
så vi hinner med en och annan kaffepaus i solen! Hoppas på bästa prylen till verktygslådan!
 
Svar på frågan: utanför Stuttgart.

Motivering:
Som nybliven villaägare finns det många projekt som ska genomföras kommande år. Motgångarna haglar i en aldrig sinande ström. Antalet VAB-dagar har varit på en sällan skådad nivå, virkespriserna har skjutit i höjden och det kostar multum att tanka bilen. Allt detta gör att utrymmet för att köpa in kvalitetsverktyg helt enkelt inte finns där. Detta gör att jag oroar mig för två saker: att jag ska behöva genomföra alla byggnationer med en skruvdragare av undermålig kvalitet, samt att mitt barn ska växa upp till synen av en skruvdragare från icke-namngivet lågprisvaruhus. Sånt kan sätta spår för resten av livet, för oss båda.

Därför hade en skruvdragare från Festool varit den perfekta vinsten, både för mig men även för kommande generation!
 
Klurig fråga: utanför staden Stuttgart men i staden Wendlingen

så rätt svar är stuttgart.

motivation: Behöver man verkligen motivera varför man vill ha festool saker? Det bästa på marknaden på typ allt de gör och fantastiska maskiner. Äger idag deras sticksåg efter fyndat på blocket. Min skruvdragare från Ryobi har varit på sista versen så länge att det har blivit en egen musikal.
 
Svar: Wendlingen

Jag ska renovera en gammal timrad stuga och min gamla skruvdragare kommer nog inte att orka med allt slit.
En ny från skruvdragare som jag slipper släpa mellan hus och stuga skulle vara guld värt.
 
Svar: Stuttgart

Motivering: Åh, det är så kul att bygga och skapa! Och jag älskar verkligen verktyg. Jag påminns om när jag som liten flicka var ute i garaget med pappa, eller på hans jobb. Ibland tittade jag bara på. Ibland fick jag hjälpa till. Ibland byggde jag någonting själv. I trä eller metall. På den tiden fanns inga elektriska skruvdragare. Men tänk så mycket roligare allt hade blivit med en sån. Och tänk så mycket roligt jag kan göra om jag vinner den här fantastiska skruvdragaren från Festool! (Ny altan. Egentillverkad köksbord. Växthus. Etc.)
 
Svar: Wendlingen

Min brann upp förra helgen när jag körde hålsåg för takspottar, min svåger som är snickare gottade sig till mitt elände och sa att jag borde köpa riktiga grejer och inte använda dinkytoys.

Jag har blivit hånad under hela byggtiden pga av mina "dinky toys" , dagens ungdomar har ingen respekt för de äldre längre :mad:
 
Tack alla tävlingsdeltagare för era svar och motiveringar. Svaret på denna kluriga fråga är Stuttgart! (Utanför vilken tysk stad med drygt 600 000 invånare...) Det visst @klaskarlsson som är den här veckans vinnare. Vi säger grattis och hoppas de planerade projekten kommer att gå lite lättare att genomföra nu.
 
  • Gilla
tttomten och 7 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.