Svar på frågan Wendlingen
Ska renovera garaget i sommar å behöver då en bra dragare mina Dewalt som jag har nu är för klena så vore bra med en ordentlig festool
 
Svar: Wendlingen
Som pensionär är jag alltid på gång med olika byggprojekt hemma eller hos mina söner. Altaner, tillbyggnad, kök, renovering, finsnickerier mm. En riktigt fin och bra skruvdragare skulle kännas som en belöning.
 
Svar: Huvudkontoret ligger i Wendlingen.

Motivering: Har kikat på FestTools men alltid tyckt att de är lite dyra. Man kan aldrig ha för många skruvdragare.
 
Det är Stuttgart ni tänker på.

Gratis är gott och verktyg behövs alltid! Jag har en gammal sommarstuga som jag tänker riva och bygga ett nytt hus istället nu under 2022 så där kommer den väl till pass.

-J
 
Wendlingen

Jag håller precis på med byggnation av en 4de lägenhet i mitt hus, bra verktyg behövs alltid och jag har förbrukat några enda...
 
huvudkontoret ligger i Wendlingen.
jag vill bygga lyftsäng till min son
 
Svaret på frågan är Stuttgart.
Jag vill vinna den maskin för att då skulle jag ha en bättre skruvdragare en min verktygsnörd till man.
Tänk att få vissa upp denna för honom och säga att den här rör du inte den är bara min.
Vet inget själv om märket förutom att det verkar vara något som medelålders män står och drägglar över och försöker övertala sina fruar om att det är något dom måste ha.

Ps självklart så skulle mannen få låna maskinen om han är riktigt snäll.
 
Blodsoppen
Wendlingen är företagets säte.

Motivering: Jag har en gammal Hitachi skruvdragare där batteriet inte blir på plats utan tejp. Detta eftersom den har trillat i backen och spruckit. Jag ska i vår bygga staket in till grannen. Hade varit så skönt med en ny maskin då. Hoppas verkligen på vinst.
Mvh Christoffer
 
Festools säte ligger i Wendlingen am Neckar.

Efter att ha bott i huset ett år och sakta renoverat så inser man behovet av bra och kvalitativa verktyg.
Problemet är att övertyga min fru som hävdar att man klarar sig på billiga verktyg ( som går sönder )

En kvalitativ skruvdragare skulle hjälpa mig att påvisa att resultaten blir bättre med bättre verktyg, samtidigt som jobbet blir gjort snabbare. Som en bonus kommer hon att ha en mer harmonisk man.
 
Rätt svar som ju alla vet: Wendlingen

Snickrar en del. Ska bla. brädslå ett härbrä i sommar.
Kommer att vara till nytta vid många andra arbeten också.
Om batteriet passar till andra maskiner så kommer jag att handla diverse olika verktyg.
Bla. en ny sticksåg.
 
Svar: Wendlingen

Motivering:
En sak har jag fått lära mig, ”att köpa billigt är att köpa dyrt”

Mitt första köp blev en liten skruvdragare C18, perfekt till
mindre arbeten, fick då min första Sys-tainer.
Nästa produkt som ledsnade var en sticksåg,
då fick det bli en PS 300, (ännu en bra låda att trava).
Då var det dags för nästa investering med tanke på
att montera bordsskivan och kapa dörrar.
Det tog lite i plånboken, det blev en TS 55, har aldrig
ångrat detta köp, vilken kanonslag.
Häromdagen pajade min kära skruvdragare, en gammal
trotjänare, då behövs en ersättare som man kan trava.

// jangus11
 
Svar: Wendlingen

Jag har planerat att bygga ut mitt trädäck i sommar. Hade varit kul att få prova på en Festool som det pratas så gott om. Tror inte min gamla Ryobi klarar av ett projekt till, den får då gå vidare till min lilla dotter som gärna försöker hjälpa till!
 
Svaret på frågan är: utanför Stuttgart

Vi ska renovera övervåningen med nya barnrum i vår. Vore kul att byta ut den 10 år gamla skruvdragare som sjunger på sista versen. Har hört att
Festool ska vara det bästa av de bästa!
 
Svar: Wendlingen
Motivering... Vem vill inte vinna en ny dragare från Festool?!
 
Rätt svar på frågan är staden Wendlingen.

Självklart är Festool det enda rätta för att bygga en stadig Bockarna bruse-bro och en trädkoja i trädgården åt barnbarnet Nova (2 1/2 år) så att jobbet går snabbt och mer tid går till lek och skoj!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.