I Wendlingen. Och jag behöver all hjälp och utrustning jag kan få inför renoveringen av det gamla hus jag köpt.
Vinnaren utses fredagen den 25 feb.
 
  • Gilla
snoooze
  • Laddar…
Svar Wendlingen am Neckar

Ganska enkelt, jag tycker att maskinen ser riktigt intressant ut och vill bekanta mig med den.
Sen att jag behöver en ny efter att ha använt min gamla maskin i 9 år och den är på väg att ge upp.
 
Svaret
Huvudkontor ligger i Wendlingen utanför Stuttgart.
Motiveringen
Jag är finsnickare och jobbar som träarbetare och en kvalitets skruvdragare skulle passat fint i verktygslådan
 
Wendlingen. Och jag kan behöva all hjälp och utrustning jag kan få när jag nu ska renovera det gamla hus jag köpt.
 
Wendlingen

Jag har inte råd att köpa en vettig skruvdragare eftersom att hela lönen går till el och diesel numera.
 
Wendlingen

Skulle kunna skriva några rader om att vi renoverar, om att min gamla skruvdragare börjar sjunga på sista versen, att jag ska bygga en altan och en lekstuga i sommar.

Allt det där stämmer och allt det där har alla andra redan skrivit, men jag tänker att det helt enkelt är min tur nu?

Så jag drar istället en snyfthistoria om att jag aldrig har vunnit någon tävling och att det vore kul att få känna på känslan av att göra det.
 
Svar: Det hittar vi utanför Stuttgart


Förutom väggar med en frånvaro av hål och möbler med halvdragna skruvar har jag inte känt nån direkt saknad till något i livet.
Sen händer det dock att jag vaknar ibland med en längtan efter något, en längtan efter att greppa något, något kraftfullt och med en väl avvägd tyngd.

Gärna något som drar uppmärksamheten från min tunnhåriga skalp och som kan användas som samtalsämne med människor som uppskattar häftiga sifferkombinationer och tyska uttal

Jag känner mig rätt trygg i att saknaden jag känner skulle lämna mig om en T 18+3 5,2 plus Festool kom till mig.
 
Svar: Wendlingen

En ny skruvdragare hade suttit fint till alla framtida byggen. Inte minst lagom till första våren i vårt första hus.
 
Svar: Wendlingen
Denna maskin hade kommit till väldig nytta i stundande köksbyte och sommarens roliga projekt när skaparglädjen faller på.
 
Svar: Stuttgart
Prylar är skoj, är de dessutom av bra kvalitet är det som bäst. Då är det med glädje man tar fram och använder ny bekantskap. Just nu har den blåa gett upp så en ny vänskap skulle vara välkommen.
 
Svar huvudkontoret ligger i wendlingen utanför Stuttgart

Som så många andra har vi valt att göra allting på en gång, köpa hus, få barn, renovera, därför finns det ju inte oceaner av pengar och jag är idag (till min stora irritation) djupt beroende av konstant att låna verktyg från primärt min svärfar!
Hade varit väldigt skönt att ha ett verktyg mindre att fråga efter i fortsättningen!
 
Svar: Wendlingen utanför Stuttgart.

Vi har tagit över en sommarstuga, byggd 1899, där det finns stort behov av renovering och då kommer en Festtool skruvdragare komma väl till pass. Sönerna ska också hjälpa till och vad vore då inte bättre än att de får möjlighet att använda denna proffsmaskin.
 
Svar: Wendlingen

Jag behöver verkligen en ny skruvdragare, min gamla spelar på sista strängen och jag har en hel del sysslor att utföra i vår/sommar.
Denna skruvdragare hade varit ett välkommet tillskott för detta.

Lycka till alla!
 
Wendlingen!

För att mitt liv förändrades efter att jag efter mycket tjat ÄNTLIGEN fick köpa IKEAs mini-skruvdragare av mannen (”inget fel på vanlig skruvmejsel”) för 129:-. Kan bara tänka mig känslan av att ha en riktigt skruvdragare
 
Svar på frågan: Stuttgart

Motivering
Jag är en glad hemmafixare som har ganska lite tid att just hemmafixa. Har två barn som fyller dagarna med bus och kärlek.
När jag väl får tid snickra njuter jag till fullo och då vill jag bara ha dom bästa grejerna, även om jag bara är hemmafixare. Det blir ju liksom roligare så.
Jag tycker jag är en god vinnare i denna tävlingen för jag är en typisk byggahus-hemmafixare - Vill gärna göra lite själv och vill göra det rätt, riktigt och med nån liten finess.
Hälsningar Thomas
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.