Svar: X

För att det är tråkigt att dammsuga manuellt.

/Ola E.
 
Svar = X

För att jag är en lat j*vel.
 
Svar X
Katt, Barn, Frun och jag skulle bli glada för denna.
Frun och jag slipper dammsuga, Barnen får mer tid med oss och katten får någon att leka med på dagarna.
 
svar:X

Då huset blev dubbel så stort efter tillbyggnaden missbedömde vi vår ork att ta fram den gamla hederliga damsugaren är försvunnen så en samsung som även sköter städningen hade varit toppen.
 
Svar X

Denna underbara tingest skulle underlätta min vardag betydligt. Tänk att alltid få komma hem till ett välstädat hem och få tid över att leka med barnen istället.

Det skulle vara helt fantastiskt!
 
D09
Svar x

Med en småbarnsfamilj med mer behov än dygnets tid kan erbjuda så hade det varit mysigt att få det lite renare hemma :)
 
Svar X

Eftersom jag är allergiker, och mår bättre av att slippa dammsuga så ofta, vore det fantastiskt med en sån här hjälpreda!

Dessutom har jag småbarn med en förkärlek för knäckebröd i alla dess former och då gärna i andra rum än köket.

Min dotter vill gärna ha ett husdjur och denna skulle bli ett perfekt substitut för en allergikerfamilj 😊
 
Svaret är X

Motivering:
Snälla, med två barn och ett 3:e beräknat i april så vore det en gudagåva att få komma hem och bara få umgås med barnen och frun, frun lider redan av svåra foglossningar och kan/orkar inte städa under dagarna när hon är hemma utan det blir först på agendan för mig när jag kommer hem, visst denna plockar inte upp alls barnleksaker men det skulle bli en sak mindre att fokusera på efter jobbet och istället kunna koppla av och umgås med barnen en stund extra innan deras läggdags och godnattsagor 🙏
 
Svar: X

Med 2 små barn, 2 katter och massa småprojekt här och var så behövs det dammsugas betydligt mer än vad som görs och hinns med, i.a.f. enligt tantan i huset. Tänk så mycket tjat jag hade sluppit med en sånhär. Sen är det ju alltid kul med mer häftig teknik i kåken.
 
Svar: X

När den befintliga blymaskin till ryggknäckardammsugare råkat välta 2 ggr och tagit in vatten från vattenfiltret in i motorn så att sugkraften tappat rejält, så känns det som att det verkligen är dags för en ny dammsugare. Och hur vore det då med en ny robotdammsugare så man slipper städa själv också?
 
Svar: X

Motivering
Allt i hemmet är high-tech så varför inte toppa trenden med en automatisk städare också. :)
 
X. Ägde en robotdsmmsugare av billigare fabrikat, den gjorde jobbet rätt så bra faktiskt. Dessvärre var den inte riktigt lika bra på att brottas med min dansk/svenska gårdshund.
 
Svaret är X. Antagligen är det också en felaktig x kromosom som gör att jag svettas ohejdat mycket vid minsta beröring av en vanlig manuell dammsugare. Mina bröder, min far har samma åkomma så det bör vara något genetiskt. Det är svårt att övertyga min sambo om denna mystiska defekt och skammen och det tillhörande mindervärdeskomplex som varje diskussion om dammsugande medför gör inte svettningen mindre påträngande. Så en sådan här maskin är nog lösningen. (Under överseende av ett par hårda men kärleksfulla ögon har jag lovat att skriva att tidigare motivering inte alls är sanningsenlig, jag är bara lat och tycker dammsugande är så förfärligt tråkigt)
 
Svar: x

Motivering:
Flyttat från nytt hus med centraldammsugare till ett äldre hus utan, behöver hjälp! Som tvåbarnspappa behövas det dammsugas ofta och alla vet att pengarna (och tiden) inte hänger på träden som barnföräldrar.
 
Svar: X

Motivering:
Golvet är skitigt, och det är tråkigt att dammsuga.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.