Svar 1 15-20%
En grovdammsugare hade varit toppen till barnen som nu åtagit sig att städa bilen (mot en kostnad naturligtvis )

X
1 ) 15-20%

Syster yster har länge behövt en grovis (lösa kaniner och fåglar inomhus bland annat) så detta skulle bli en perfekt julklapp till henne.

svar: 1

då rummen skall färdigställas nu i höst och det blir en hel del slipande så hade en riktigt bra grovdamsugare varit guld värd .

Annelie Hultberg Annelie Hultberg skrev:
[bild]
I den här veckans tävling gäller det att ha koll på hantverkarnas påslag på material.
Vinsten är den testvinnande grovdammsugaren Nilfisk Multi II från vårt test av grovdammsugare.
TEST: Grovdammsugare

Värde: 1 600 kr

Så här tävlar du:
Besvara frågan nedan och motivera
varför just du ska vinna grovdammsugaren. Scrolla längst ner i tråden tills du hittar blocket "Klicka här för att svara" och skriv in ditt svar och motivering där.

Fråga: Vilket av följande är ett rimligt påslag på material när hantverkaren tillhandahåller material?

1 ) 15-20%
x ) 200%
2 ) 500%

Rätt svar hittar du i den här artikeln: Rimliga och oskäliga påslag

Vinnaren utses fredagen den 1 oktober.

OBS: Kontrollera gärna att den adress du angett på din profilsida fortfarande stämmer.
Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Lycka till!
1)15-20%.
Köpt en fäbod med lada
Som ska grovstädas upp
Vore en stor hjälp att få vinna
Så jag slipper engagera en ……

[bild]
I den här veckans tävling gäller det att ha koll på hantverkarnas påslag på material.
Vinsten är den testvinnande grovdammsugaren Nilfisk Multi II från vårt test av grovdammsugare.

Så här tävlar du:
varför just du ska vinna grovdammsugaren. Scrolla längst ner i tråden tills du hittar blocket "Klicka här för att svara" och skriv in ditt svar och motivering där.

Fråga: Vilket av följande är ett rimligt påslag på material när hantverkaren tillhandahåller material?

1 ) 15-20%
x ) 200%
2 ) 500%

OBS: Kontrollera gärna att den adress du angett på din profilsida fortfarande stämmer.
Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.

Lycka till!

1 ) 15-20%

Motivering: Damsuga bör man, annars dör man.

Svar 1, 15-20%

Jag vill gärna vinna grovdammsugaren för att muntra upp min sambo lite

När jag flyttade hit så gav han delvis upp sin snickarverkstad i källaren så jag fick plats m min odling och uppdragning av plantor. Att snickra, meka, slipa o dona intill odling ätbart och jord är inte bästa kombinationen åt något utav hållen

Men om både han och jag kunde hålla ordning efter oss med en kanondammsugare så skulle problemen minimeras, och sambon bli gladare . Och så skulle vi även kunna få bukt m allt damm ifrån vedpanna som också sprider sig i källaren

Håller tummarna

• Gilla
Nyfiknast
  • Laddar…
1 ) 15-20%

1 åringen har en förkärlek för dammsugare och ska alltid hjälpa till. Dock har han lyckats ha sönder både sin leksaksdammsugare och vår handhållna dammsugare. Men denna kan han få vara med och hjälpa till att städa ut bergrummet som jag vill inreda till ölkällare, utan att riskera att något går sönder.

Svar: 1 ) 15-20%

Med en väldigt smutsig källare som skulle behöva fräschas upp så hade den här dammsugaren löst problemet

MrJay
Svar: 200-500% äv vanligt förekommande om man skall tro de flesta trådarna på detta forum :D

Så, alternativ 2.

(Jag räknar inte med att vinna och är ärligt talat inte så sugen på dammsugaren i fråga)

Rätt svar är 1 ) 15-20%.

Jag vill vinna dammsugaren eftersom jag har ett hus från 1920 som kräver ständig renovering med slipdamm som resultat och jag har en massa vedhantering som skräpar ner och dessutom har jag två bilar att hålla rena. Min situation förvärras ytterligare av att jag har såväl källare som vedbod och garage att släpa dammsugaren mellan så jag behöver något robust som klarar hårda tag.

[bild]

Så här tävlar du:

1 ) 15-20%
x ) 200%
2 ) 500%

Lycka till!
1, 15-20%

Har en vän som köpt hus och som renoverar. Han är ingen snickare men har blivit frälst i att bygga efter att ha påbörjat projektet. Han har helt okej maskiner men använder en husqvarna hemdammsugare som jag varnat honom för att den kommer ge upp.

Jag tänkte om jag skulle ge honom en grovdammsugare i julklapp men om jag hade vunnit denna så hade han kunnat få en tidig present istället! Nilfisk är ju kanongrejer.

1 ) 15-20%

Hade verkligen behövt ny grovdammsugare när nya husbygget startar.

P
Svar 1 ) 15-20%

Det är dags att göra om grabbens rum och det lär bli en hel del slipande.
Grabben gillar att dammsuga så med en grovdammsugare kan han vara med mer i projektet.

Svar:1

efter att ha bränt våra två senaste vanliga dammsugare på byggdamm så är min sambo lite ”halvnöjd” när jag också vill vara med och städa.
Hade varit fint att få vilja dammsuga utan att få misstänksamma blickar riktade mot sig.

Svar: 1

Vill så gärna barn för det är bra att ha.

[bild]

Så här tävlar du:

1 ) 15-20%
x ) 200%
2 ) 500%

Lycka till!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.