1.) 15-20%

En riktig grovdamsugare vore perfekt för nästa projekt som innebär uppbilning av betonggolv samt rivning av tak isolerat med kutterspån.
 
Svar: 1
Nu får det vara slut !
Att ta findammsugarn ut
Till mancave, garage och förråd.
Där samlas slipdamm, spån och annat mög,
En grovis slukar varje hög.
En sådan vill jag vinna
Till glädje för både man och kvinna.
 
10-15%
Min nuvarande grovdamsugare håller på att ge upp efter ett tufft slipjobb på ett glasfiberskrov. Skall snart montera några nya bänkskivor i ek, som behöver flera omgångar med slipen innan de kan oljas, så en ny grovdamsugare hade varit toppen.
 
Annelie Hultberg Annelie Hultberg skrev:
[bild]
I den här veckans tävling gäller det att ha koll på hantverkarnas påslag på material.
Vinsten är den testvinnande grovdammsugaren Nilfisk Multi II från vårt test av grovdammsugare.
TEST: Grovdammsugare

Värde: 1 600 kr

Så här tävlar du:
Besvara frågan nedan och motivera
varför just du ska vinna grovdammsugaren. Scrolla längst ner i tråden tills du hittar blocket "Klicka här för att svara" och skriv in ditt svar och motivering där.

Fråga: Vilket av följande är ett rimligt påslag på material när hantverkaren tillhandahåller material?

1 ) 15-20%
x ) 200%
2 ) 500%

Rätt svar hittar du i den här artikeln: Rimliga och oskäliga påslag

Vinnaren utses fredagen den 1 oktober.

OBS: Kontrollera gärna att den adress du angett på din profilsida fortfarande stämmer.
Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Lycka till!
Svar nr 1

Ett måste för alla husägare. Utan grovdamsugare kan man inte klara sig!(y)
 
1 ) 15-20%

Ska rensa en gäll från stora mängder hö-damm, råttskit mm.
 
Annelie Hultberg Annelie Hultberg skrev:
[bild]
I den här veckans tävling gäller det att ha koll på hantverkarnas påslag på material.
Vinsten är den testvinnande grovdammsugaren Nilfisk Multi II från vårt test av grovdammsugare.
TEST: Grovdammsugare

Värde: 1 600 kr

Så här tävlar du:
Besvara frågan nedan och motivera
varför just du ska vinna grovdammsugaren. Scrolla längst ner i tråden tills du hittar blocket "Klicka här för att svara" och skriv in ditt svar och motivering där.

Fråga: Vilket av följande är ett rimligt påslag på material när hantverkaren tillhandahåller material?

1 ) 15-20%
x ) 200%
2 ) 500%

Rätt svar hittar du i den här artikeln: Rimliga och oskäliga påslag

Vinnaren utses fredagen den 1 oktober.

OBS: Kontrollera gärna att den adress du angett på din profilsida fortfarande stämmer.
Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Lycka till!
Svar: 15-20%
En grovdammsugare skulle sitta fint att få ge min dotter och måg som en överraskning, när de nu sätter igång med totalrenovering av sitt nya hus.
 
Svar: 1, 15-20%

Damm från gipsskivor, barn som kastar ut hela påsar mjöl i köket, bil, carport och förråd som behöver dammsugas är alla platser där vanliga dammsugare dör. Skulle vara bra med en riktigt grovdammsugare istället för den Biltema jag har nu som visserligen inte dör av att suga; men suger mycket gör den inte
 
1) 15-20%
1) 15-20%

Vi är just uppstarten på ett husbygge där ekologi och hållbarhet är viktiga aspekter.
För att förbättra en hållbar arbetsmiljö -minska såväl damm som buller skulle denna dammsugare göra skillnad i vårt arbete. Den skulle också förenkla arbete genom startstopp funktionen.
 
Svar 1: 15-20 %

Motivering:
Är behov av en dammsugare när de stundas renovering av nedrevåningen nu till våren och med tillökning i familjen så skulle de passa utmärkt att slippa lägga ut dom slantarna på en grovdammsugare
 
Åtgärden
Svar: 1 ) 15-20%

Håller just nu på med att starta upp en träverkstad på Kamratstödet Linköping.
Det är en social dagligverksamhet som erbjuder gemenskap, evenemang och olika aktiviteter.
Har under de senaste veckorna skramlat ihop en del verktyg och maskiner som skapar en hel del damm och spån, men har än så länge inte haft möjlighet att skaffa en ordentlig grovdammsugare.
Eftersom källarlokalen ska kunna användas till annat också (systuga, måleri etc.) vore denna dammsugare ett enormt tillskott, som jag givetvis skänker till verksamheten.

Tusen tack!
 
15-20%

Jag har länge saknat en grovdammsugare, vore ju perfekt att ha i hönshus, garage och alla renoveringar. Det har hänt mer än en gång att jag har använt vanlig dammsugare och det brukar inte sluta så bra.
 
Svaret är 1, 15 -20%

Jag har en grovdammsugare från helvetet. Så fort jag suger upp lite för fort så fastnar det i slangen och täpper igen. Jag står oftare och skakar slangen än jag verkligen dammsuger med den.
Just nu håller vi dessutom på att bygga ut och samtidigt renovera 100m2 så det går verkligen åt att ha en bra dammsugare.
 
Svaret är 1, 15-20%

En grovdammsugare skulle bra ett perfekt tillskott för oss, får tillträde till vårt hus den 1e oktober och ska mer eller mindre totalrenovera det. Budgeten är limiterad så blir att göra allt själv! Vågar snappat tänka på hur smutsigt det kommer att bli och så hade denna verkligen varit kanon!
 
Cheesen
Annelie Hultberg Annelie Hultberg skrev:
[bild]
I den här veckans tävling gäller det att ha koll på hantverkarnas påslag på material.
Vinsten är den testvinnande grovdammsugaren Nilfisk Multi II från vårt test av grovdammsugare.
TEST: Grovdammsugare

Värde: 1 600 kr

Så här tävlar du:
Besvara frågan nedan och motivera
varför just du ska vinna grovdammsugaren. Scrolla längst ner i tråden tills du hittar blocket "Klicka här för att svara" och skriv in ditt svar och motivering där.

Fråga: Vilket av följande är ett rimligt påslag på material när hantverkaren tillhandahåller material?

1 ) 15-20%
x ) 200%
2 ) 500%

Rätt svar hittar du i den här artikeln: Rimliga och oskäliga påslag

Vinnaren utses fredagen den 1 oktober.

OBS: Kontrollera gärna att den adress du angett på din profilsida fortfarande stämmer.
Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Lycka till!
1. 15-20% är rimligt.

Jag har ju redan en jättefin grovis som jag fick av byggahus. Den funkar bra. Vill därför att ni sänder nilfisken till någon bättre behövande, gärna arbetslös stackare som behöver uppmuntran.

Om det däremot dyker upp en tävling om en lövblås som suger, i battermodell av märket Bosch professionell eller ryobi så hade jag gärna vunnit den.
 
Redigerat:
Rätt svar - 1)

Motivering: Jag skulle vilja motivera en vinst med att konstant vara otursförföljd när det kommer till grovdammaugare. Senaste dammsugaren var en dyr testvinnare som skulle användas till vår källare där putsen släpper, men dammsugarens munstycke får inte upp ett dyft. Den tidigare grovdammsugaren användes tillsammans med en asksug som gick sönder och grovdammsugaren sattes igen. Skulle verkligen behöva en bra grovdammsugare i källaren, speciellt när vi ska fortsätta renovera i vinter.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.