Hej!
Vi har någon form av rörkoppling med lock på i källaren, tror att det har att göra med avlopp. Lite svårt att hitta rätt ord med jag bifogar bild på locket.
För några månader sen såg jag att det runnit lite från under locket, funderade inte värst mycket mer på det då.
Nu har det börjat lukta urin därifrån så jag funderar på om det är nån gummipackning som börjat läcka under locket.
Jag behöver hjälp med vad ni tror, är det bara att skruva upp locket och kontrollera? Har inte vågat.
Ni får gärna hjälpa mig hitta rätt ord för vad det är på bilden.
Mvh
Vi har någon form av rörkoppling med lock på i källaren, tror att det har att göra med avlopp. Lite svårt att hitta rätt ord med jag bifogar bild på locket.
För några månader sen såg jag att det runnit lite från under locket, funderade inte värst mycket mer på det då.
Nu har det börjat lukta urin därifrån så jag funderar på om det är nån gummipackning som börjat läcka under locket.
Jag behöver hjälp med vad ni tror, är det bara att skruva upp locket och kontrollera? Har inte vågat.
Mvh
Om det rinner från denna rensanslutning kan det vara att det är stopp nedströms denna, dvs helt fyllt med avloppsvatten. Är det så kan du behöva tillkalla en spolbil som får rensa stammarna, bla via denna ingång.
Oj okej de låter inge vidare men det lär väl visa sig när jag väl får upp locket ?H Harald Blåtumme skrev:
Hej! Vi hade samma problem med våra rör. Det var bara att ringa sugbilen.J Jens5 skrev:Hej!
Mvh
Har du provat att ge ett blås?
Återkom gärna hur det går!
Mvh
Snyggt jobbat!