Det är så orginalet är kopplat och batterierna är sub c så det borde funka. Såg en som gjort det här i tråden och har själv gjort det på andra prylar men inte själv testat på just det till G1. Tror iaf inte jag får ur 12Ah.
 
Söker en slingsensor till automower g1 någon som har?
 
J Johan Forsen skrev:
Tjena, tänkte kolla pm nån ligger på en hjulmotor till automower? Mitt högra hjul går trögare än det vänstra så jag gick igenom planetväxlarna och gjorde rent dem.... Fortfarande tröga då skiftade jag motor hö/vä så det vänstra hjulet går trögt nu, gissar på att motorn är def??? Känns bra när man snurrar motorn löst men när man stoppar i motorn i växellådan så går den trögare än den andra. Står 88710 04533 på motorn om det hjälper ring gärna 0704999323 alt mail johanforsen@live.se
Hej Johan, fick du något napp på hjulmotor? Min vänstra slirar i växeln på något vis, på plant golv går den men minsta man håller emot hjulet så stannar det men hörs att motorn går. Har ej rivit och kollat om det går att åtgärda, fick du napp på motor och någon hade flera så hör av dig.
Mvh Niklas 070-647 90 76
 
Hej jag söker en knappsats då dioderna inte fungerar
 
Vad är det för fel när inte min Automower g1 hittar tillbaka till laddstationen
 
J jimmybok skrev:
Hej jag söker en knappsats då dioderna inte fungerar
Den finns att beställa ny.. köpte till min g1:a. Blev less att man inte såg vad som hände
 
J jimmybok skrev:
Vad är det för fel när inte min Automower g1 hittar tillbaka till laddstationen
Missar den laddstationen men följer slingan? Om den inte prickar mitt i när den skall ladda är det laddstationskortet som är trasigt.
 
  • Gilla
jimmybok
  • Laddar…
Någon som provat byta bakhjul till några bättre på g1:an?
 
Är det någon som har laddstationskort
D DrMussla skrev:
Den finns att beställa ny.. köpte till min g1:a. Blev less att man inte såg vad som hände
tack men fick igång det
 
  • Gilla
DrMussla
  • Laddar…
J jimmybok skrev:
Är det någon som har laddstationskort

tack men fick igång det
Lysande var det slingbrott?
 
D DrMussla skrev:
Lysande var det slingbrott?
Jag behöver fortfarande kretskortet i laddstaionen. Råkade svara på fel svar jag har fått ingång knappsatsen
 
J jimmybok skrev:
Jag behöver fortfarande kretskortet i laddstaionen. Råkade svara på fel svar jag har fått ingång knappsatsen
Ok, det finns att köpa på hqv men kostar ganska mkt har du en -98 får man meka om kablaget lite.
 
Hej,
jag har fått ett konstigt fel på min G1:a -02 som inte hittar hem. Den känner av begränsningsslingan perfekt, men då den ska följa sökslingan till laddstationen så backar den ibland undan från sökslingan, ibland följer den sökslingan, men en halvmeter bredvid och den missar alltid sista svängen in till laddstationen.
Alla slingor är hela. Inga förändringar gjorda på dem under 10 år. Det bara uppstod helst plötsligt.
Ska man gissa på laddstationskortet som har svårt att sända rätt frekvenser?
Har någon ett kort att sälja?
Mvh Björn Johansson
0704131949
 
H Hansson1982 skrev:
Söker en slingsensor till automower g1 någon som har?
Ja, har du ett laddkort?
Mvh Björn Johansson
0704131949
 
D DrMussla skrev:
Ok, det finns att köpa på hqv men kostar ganska mkt har du en -98 får man meka om kablaget lite.
Har du något art:nr på kortet
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.