Det beror på vad du har för grejor som bara skräpar och budget. Man köper ju inte en tv och en apple tv bara för att visa en dashboard hemma.Hannuse skrev:
Men tycker du att en padda är för liten så är kanske en 24" datorskärm lagom. Sedan en raspberry pi eller en Android-box.
Ja, problemet är ju att det verkar som att dashboards bara funkar i appen, alltså Android eller AppleIOS.K knightjocke skrev:
Hade man kunnat köra det i webbgränssnittet hade det varit enkelt fixat.
En hyfsat stor TV får man ju för några tusenlappar idag, så det skulle jag kunna tänka mig, men ska kolla lite forum först, om det är någon som har testat.
Intressant att de valt den vägen. Tänker ju mig främst att dashboards för att visa grafer är något man vill visa så som du tänker på en vägg. Kanske inte så stort som en TV. Max 24". Det är ju ofta betydligt enklare att få en platta/raspbery att alltid visa en webbsida i sk. kiosk-läge. Man blir heller inte beroende av att operativsystemets version hålls uppdaterad och i sin tur appen.Hannuse skrev:Ja, problemet är ju att det verkar som att dashboards bara funkar i appen, alltså Android eller AppleIOS.
Hade man kunnat köra det i webbgränssnittet hade det varit enkelt fixat.
En hyfsat stor TV får man ju för några tusenlappar idag, så det skulle jag kunna tänka mig, men ska kolla lite forum först, om det är någon som har testat.
Jag vet inte om man kan slå upp någonstans om appen går att installera i en Android tv. För då hade det varit det enklaste att få det all in one med samma fjärr iaf.
Det kanske kommer.
Dashboards är rätt nytt om jag förstått saken rätt, bara någon månad gammalt.
Så jag gissar man har gjort det som var enkelt från början för att introducera det, och att vi kommer att se en utveckling kring funktionaliteten.
Dashboards är rätt nytt om jag förstått saken rätt, bara någon månad gammalt.
Så jag gissar man har gjort det som var enkelt från början för att introducera det, och att vi kommer att se en utveckling kring funktionaliteten.