A
L Lars Pettersson skrev:
Så här ser det ut under.
Den vänstra med ljus överdel och svart nederdel

electroluxaren skrev:
Den vänstra med ljus överdel och svart nederdel
Ska jag gänga ur den vita delen eller släppa flärparna på sidan om den vita delen?

A
släppa flärparna
alltså inde de som syns här utan de sitter högre upp och är större samt grå

• Gilla
Lars Pettersson
  • Laddar…
electroluxaren skrev:
släppa flärparna
alltså inde de som syns här utan de sitter högre upp och är större samt grå
Tack för all hjälp, jag tog bort den runda skivan och kör utan den. Första disken körd nu och allt ser bra ut trots att jag körde ett snabb program. Tack :)

L Lars Pettersson skrev:
Hej, jag har samma problem med min Asko.
Övre spolarm fungerar ej, vart hittar jag spolarmsväxlaren?
Har samma problem att övre armen inte verkar gå runt. Vilken modell av Asko Har du samt hur löste du det till slut? Jag har en äldre D5647 men det känns tråkigt kasta den när allt annat är fint.

• Gilla
Skumpen
  • Laddar…
A
G Gabsson skrev:
Har samma problem att övre armen inte verkar gå runt. Vilken modell av Asko Har du samt hur löste du det till slut? Jag har en äldre D5647 men det känns tråkigt kasta den när allt annat är fint.
Om läser inlägget innan ditt...

electroluxaren skrev:
Om läser inlägget innan ditt...
Ja men jag önskar en liten rapport efter lite användande:)

G Gabsson skrev:
Hej, det var ju midsommarafton jag gjorde den här lyckade operationen, patienten har fungerat bra efter det, inga mera komplikationer :)
G Gabsson skrev:

• Gilla
Gabsson
  • Laddar…
L Lars Pettersson skrev:
Hej, det var ju midsommarafton jag gjorde den här lyckade operationen, patienten har fungerat bra efter det, inga mera komplikationer :)
Så du tog bara bort skivan som du beskrev? Du bytte alltså inte hela växelventilen?

G Gabsson skrev:
Så du tog bara bort skivan som du beskrev? Du bytte alltså inte hela växelventilen?
Ja, precis.

• Gilla
Gabsson
  • Laddar…
Har nu hittat en ny växelventil för 510 kr. Är det värt försöket att själv montera den? (Normalhändig).
Samt är det 100% det är ventilen? Hur stor är risken att det är typ elektronikstyrningen? Kan jag redan nu diagnostisera om det är bara ventilen eller kretskortet som styr ventilen?

Tack

A
G Gabsson skrev:
Har nu hittat en ny växelventil för 510 kr. Är det värt försöket att själv montera den? (Normalhändig).
Samt är det 100% det är ventilen? Hur stor är risken att det är typ elektronikstyrningen? Kan jag redan nu diagnostisera om det är bara ventilen eller kretskortet som styr ventilen?

Tack
du kan öppna kortet och kolla om triacen till ventilen är spräckt

electroluxaren skrev:
du kan öppna kortet och kolla om triacen till ventilen är spräckt
Ger maskinen felkod om kretskortet är skadat? Hur ser jag om kretskortet är skadat?

A
G Gabsson skrev:
Ger maskinen felkod om kretskortet är skadat? Hur ser jag om kretskortet är skadat?
Ingen felkod
Du får leta efter bränt och sprucket
Lägg upp bild här

Behöver jag demontera hela växelventilen? Jäkla svårt komma åt slangnippeln...
Värmesystemets växelventil med trånga utrymmen, kablar och rör.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.