Betongslipen har inget papper, utan en skiva med 'slipstenar'

Kör du försiktigt och håller maskinen rakt så funkar det.


Skiva med slipstenar för betongslip, som saknar slippapper och används genom att hålla maskinen rakt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
useless useless skrev:
Betongslipen har inget papper, utan en skiva med 'slipstenar'

Kör du försiktigt och håller maskinen rakt så funkar det.


[bild]
Finns det olika grovlekar på denna skiva
 
T
M musikhelle skrev:
Pratade nu med Bauhaus som har en betongslip att hyra ut men även en golvslipmaskin.
De sa att betongslipen har så grovt papper att den kommer göra djupa spår i spånskivan och att det är bättre att använda en golvslipmaskin.??
Jag är novis på detta
M musikhelle skrev:
Finns det olika grovlekar på denna skiva
Gahhh....vilka idioter det är på Bauhaus:crysmile:
 
  • Haha
  • Gilla
Cjnilsson2 och 1 till
  • Laddar…
T
M musikhelle skrev:
Finns det olika grovlekar på denna skiva
Ja, men i ditt fall kvittar det, ta den som följer med maskinen bara.
 
  • Gilla
Lärospånet
  • Laddar…
T tank77 skrev:
Gahhh....vilka idioter det är på Bauhaus:crysmile:
T tank77 skrev:
Ja, men i ditt fall kvittar det, ta den som följer med maskinen bara.
Ok. Tack!
 
en möjlighet
gör som jag skrapade av med ett vasst hyvelstål i ett rum på ca12 kvadratmeter tog ca 2 timmar om dagen i 3 dagar, inte mycket damm
 
T tergo skrev:
en möjlighet
gör som jag skrapade av med ett vasst hyvelstål i ett rum på ca12 kvadratmeter tog ca 2 timmar om dagen i 3 dagar, inte mycket damm
Det är 12 m2. Försökt skrapa med vassa spackelspadar. Funkar inte. Får bara bort översta delen av luddet, inte limmet.
Vad är ett hyvelstål? Bild. Något som är vassare en spackelspadar.
Man kanske kan få bort det värsta det som är mest löst

Och verkar ändå som ett hästjobb med 6 timmar. Med onda knän, rygg och hand
 
det har nu gått 2 dagar sen plastmattan revs ur och det stinker fortfarande från rummet.
En sur stark lukt av lim. eller som lacknafta
Dörren är stängd in till rummet och har tejpat igen springan längs ned eftersom det for ut en luftström därinnifrån ut i hallen och våra sovrum ligger precis bredvid.
Får ont i huvudet av doften.
Vad är det som luktar så och är det något ohälsosamt?
Vet inte om lukten lägger sig så småningom av sig självt men vill inte gå in i rummet när det luktar så.
men finns bara tilluft i rummet. frånluften är ju i badrummet tvärs över hallen så vet inte hur jag ska kunna vädra ur. Om jag inte går in i rummet och öppnar fönstret. Men det har regnat så nu så svårt att ha det öppet hela tiden.
 
M musikhelle skrev:
det har nu gått 2 dagar sen plastmattan revs ur och det stinker fortfarande från rummet.
En sur stark lukt av lim. eller som lacknafta
Dörren är stängd in till rummet och har tejpat igen springan längs ned eftersom det for ut en luftström därinnifrån ut i hallen och våra sovrum ligger precis bredvid.
Får ont i huvudet av doften.
Vad är det som luktar så och är det något ohälsosamt?
Vet inte om lukten lägger sig så småningom av sig självt men vill inte gå in i rummet när det luktar så.
men finns bara tilluft i rummet. frånluften är ju i badrummet tvärs över hallen så vet inte hur jag ska kunna vädra ur. Om jag inte går in i rummet och öppnar fönstret. Men det har regnat så nu så svårt att ha det öppet hela tiden.
Det kan bli något som heter förtvålning av gammalt lim och det kan i värsta fall släppa ftalater men det är inte alls säkert att det är det så bli inte uppskrämd och det är kortsiktigt inte någon fara men får du/ni huvudvärk av det är det ju något som inte är bra...

Om det inte slutar lukta efter några dagar kan tyvärr enda lösningen vara att byta golvspånet.
 
anders07 anders07 skrev:
Det kan bli något som heter förtvålning av gammalt lim och det kan i värsta fall släppa ftalater men det är inte alls säkert att det är det så bli inte uppskrämd och det är kortsiktigt inte någon fara men får du/ni huvudvärk av det är det ju något som inte är bra...


Om det inte slutar lukta efter några dagar kan tyvärr enda lösningen vara att byta golvspånet.
kan ju inte helt säkert sägs att huvudvärken beror på det. men när jag varit på undervåningen och sen kommer upp på övervåningen på hallen utanför det rummet så luktar det en stark frän sur doft.
Mannen som rev ut mattan är utan luktsinne sen han var barn så han är ingen hjälp.

och lukten lär väl inte försvinna om jag inte vädrar eftersom det inte finns nåt luftUtsug i rummet bara inluft
Golvet kan inte vara fuktigt eftersom det är på övervåningen och inte betong utan spånplatta och som sagt från 1991
 
M musikhelle skrev:
kan ju inte helt säkert sägs att huvudvärken beror på det. men när jag varit på undervåningen och sen kommer upp på övervåningen på hallen utanför det rummet så luktar det en stark frän sur doft.
Mannen som rev ut mattan är utan luktsinne sen han var barn så han är ingen hjälp.

och lukten lär väl inte försvinna om jag inte vädrar eftersom det inte finns nåt luftUtsug i rummet bara inluft
Golvet kan inte vara fuktigt eftersom det är på övervåningen och inte betong utan spånplatta och som sagt från 1991
Hm, övre våning och spånskiva, då har det troligen inte uppstått förtvålning, nej, eftersom det kräver tillskjutande fukt.

1991 så lär de värsta kemikalierna vara förbjudna redan och det torde vara limmet som luktar snarare än mjukgörare från mattan.

Du kan prova att slipa ner en eller ett par millimeter av spånskivan och se om det hjälper.

Försvinner inte lukten är det ju bäst att byta golvspån.

Att försöka stänga inne lukten är inte säkert att det lyckas och man vet tyvärr aldrig vad det är för kemikalier som den släpper...
 
T tank77 skrev:
Gahhh....vilka idioter det är på Bauhaus:crysmile:
Tank77. vet du vad det kan vara för orsak eller vad i limmet som luktar så starkt även efter flera dagar.
Vet inte om det är hälsovådliga ångor eller ännu mer hälsovådligt om man ska slipa på det.
Luktar ut i hallen och in i lilla sonens sovrum som ligger bredvid.
 
T
M musikhelle skrev:
Tank77. vet du vad det kan vara för orsak eller vad i limmet som luktar så starkt även efter flera dagar.
Vet inte om det är hälsovådliga ångor eller ännu mer hälsovådligt om man ska slipa på det.
Luktar ut i hallen och in i lilla sonens sovrum som ligger bredvid.
Som sagt, lukten kommer att försvinna efter att limmet är borttaget och sedan kanske det dröjer någon dag till innan lukten har försvunnit helt. Sedan när man har lagt på ett annat golv eller ytskikt så kommer lukten garanterat att försvinna.

Nu är iofs vissa människor mer känsliga för lukter. Tex ibland när jag tätskiktar badrum så kan limmet/gummit man fäster tätduken med lukta lite skarpt typ som ammoniak enligt kunder men själv så märker jag knappt av det då jag jobbar så ofta med den produkten.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.