3 956 läst · 67 svar
4k läst
67 svar
Asbest i badrumsmatta. Vad får jag göra? Tips?
Produkter som diskuteras: "skyddsglasögonen"
Skyddsglasögon
Skyddsglasögon är ett oumbärligt tillbehör för att skydda dina ögon från potentiella skador orsakade av skräp, damm, kemikalier eller intensivt ljus under arbete. Vårt sortiment av skyddsglasögon erbjuder högkvalitativa produkter som
Läs mer
Nej, verkligen inte! Karln skall riva ut en liten badrumsmatta. Inte sanera Lomma eternitfabrik före ombyggnad till ett TBC:sanatoriumH hapazard skrev:
Köp en halvmask med utbytbara filter, så kan den användas till annan dammig verksamhet också.M Mjärn skrev:
Innan du börjar bygga atombombssäkrade skyddsrum, kolla med att dra bort mattan i ett hörn så du ser hur det ser ut under. Vill det sig väl är det bara att dra upp och rulla ihop den. Klart.
Eh, en rörfläkt för några hundralappar är väl ett ytterst billigt och effektivt sätt att hindra damm från att sprida sig i resten av huset, och är ju till nytta i badrummet även senare.Intet skrev:
Det ska sättas in en mekansik fläkt och sådär i samband med renoveringen. Men taket ska sänkas först så måste vänta med detH hapazard skrev:
Sitter den hårdt så är det till att hyra en mattstripper..
https://borstanders.se/produkter/be...er-mattborttagare-duri-wolff-med-hjul-210-mm/
https://borstanders.se/produkter/be...er-mattborttagare-duri-wolff-med-hjul-210-mm/
Hej. Nyfiken fråga.
Ska du efter rivning, renovera badrummet själv eller ska du ta in hantverkare till det?
Har nu vart golvläggare i snart 20 år och kan väl bara säga att skulle jag komma in till en privatperson och renovera deras badrum efter de rivit asbest själva skulle jag vända i dörren.
Ska du efter rivning, renovera badrummet själv eller ska du ta in hantverkare till det?
Har nu vart golvläggare i snart 20 år och kan väl bara säga att skulle jag komma in till en privatperson och renovera deras badrum efter de rivit asbest själva skulle jag vända i dörren.
De ska bila upp hela golvet. De ska göra allt.T Tuffuffe skrev:
Varför ?T Tuffuffe skrev:
Om mattan är borta och allt är våttorkat är det väl ingen fara ?
Skall man bila upp betong lär man ju dessutom ha ordentligt andningsskydd ändå ?