200 139 läst · 1 355 svar
200k läst
1,4k svar
Amazon Sverige har slagit upp portarna
Jag tecknade 30 dagars gratis prime, då gick beställningen igenom… Oklart om detta var orsaken men löste problemet iaf.K kniv skrev:
Sa upp prime direkt efter beställningen.
Allvetare
· Västra götaland
· 9 393 inlägg
Använder du appen eller hemsidan? Jag har beställt nyligen i appen utan problem...
Medlem
· Västra Götaland
· 3 023 inlägg
Det kostar ca 500 kr/år att vara Primemedlem, det är helt klart värt det. Dessutom får man ju automatiskt en helt ok streamingtjänst på köpet som är bra billigare än Netflix etc.
Allvetare
· Västra götaland
· 9 393 inlägg
Jaja, speciellt för mig som ofta köper en sak och 10 minuter efter beställning kommer på att jag behövde en till.. då är gratis hemleverans värt 59 spänn i månaden...
Hemsidan.Dan_Johansson skrev:
Blev samma för mig, gjorde ytterligare en beställning efter utan problem (men fortfarande prime-medlem då eftersom det gäller i 30 dagar..)Dan_Johansson skrev:
Får se till att beställa något den 5 maj så får vi se om problemet kommer tillbaka… 😂
N
neo11
Husägare
· Stockholm/Bromma
· 2 076 inlägg
neo11
Husägare
- Stockholm/Bromma
- 2 076 inlägg
Jag beställer bara från amazon.se.K kniv skrev:
Inte amazon.com.
Men amazon prime är den enda stream jag aldrig tänker ta bort, så skönt med gratis hemkörning på nästan allt, och dom håller nästan alltid tiden som står.
Kommer ibland samma dag man beställt, om man beställt på morgonen.
Har beställt 5 gånger i år kanske från Amazon.se och det har fungerat snabbt och smärtfritt.. så att säga.
Sist var förra veckan.. och de skickade varan 2 timar efter jag beställt typ.. och var på plats nån dag efter (hos närmsta utlämningsställe).. dock hade jag beställt två paket.. och det andra skickades någon dag senare..(och skulle enligt infon komma senare också.. så det var inget fel).
Fick tom en varning att leveransen var lite sen (hos transportören..) och om jag inte fått varorna imorgon skulle jag återkomma och få pengarna tillbaka. Men paketet kom på utsatt dag trots allt.. och jag kan nu hämta bägge paketen
Det är dock lite onödigt klickande för att gå igenom beställningsrutinerna.. de vill som sagt gärna att man hoppar på deras streamingtjänst (med lite bonus i kanten).. och man får hålla utkik i att klicka ur eller i ev rutor.. när man beställer
Sedan kan jag ju tala om att jag har modigt nog kopplat min betalaning .. så jag fyller aldrig i info om den.. jag godkänner och de drar när varorna levererats typ (har inte haft några problem med det).
Sist var förra veckan.. och de skickade varan 2 timar efter jag beställt typ.. och var på plats nån dag efter (hos närmsta utlämningsställe).. dock hade jag beställt två paket.. och det andra skickades någon dag senare..(och skulle enligt infon komma senare också.. så det var inget fel).
Fick tom en varning att leveransen var lite sen (hos transportören..) och om jag inte fått varorna imorgon skulle jag återkomma och få pengarna tillbaka. Men paketet kom på utsatt dag trots allt.. och jag kan nu hämta bägge paketen
Det är dock lite onödigt klickande för att gå igenom beställningsrutinerna.. de vill som sagt gärna att man hoppar på deras streamingtjänst (med lite bonus i kanten).. och man får hålla utkik i att klicka ur eller i ev rutor.. när man beställer
Sedan kan jag ju tala om att jag har modigt nog kopplat min betalaning .. så jag fyller aldrig i info om den.. jag godkänner och de drar när varorna levererats typ (har inte haft några problem med det).
Själv brukar jag oftast försöka välja bort hemleverans. Är ju inte säkert att man är hemma. Promenera förbi utlämningsställe är ju även bättre för miljön. MEN Amazon skickar ändå till mig rätt ofta med hemleverans! Gissar därför att budfirmorna faktiskt ofta ligger under de stora fraktbolagen sista biten, vilket ju i sig är lite märkligt. Borde ju vara billigare att samordna frakt till ett ställe istället för en massa utspridda.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 13 314 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 13 314 inlägg
Allvetare
· Västra götaland
· 9 393 inlägg
Här kommer det med "Airmee", har funkat bra än så länge.. ligger så fint utanför dörren...
Medlem
· Stockholm
· 7 363 inlägg