K
K kniv skrev:
Någon annan än jag som har problem att beställa från Amazon?
Försökt i två dagar nu, med lite olika produkter (egentligen vill jag bara ha nya sågklingor)..

Får detta felmeddelande i kassan varje gång när man trycker på betala
Jag tecknade 30 dagars gratis prime, då gick beställningen igenom… Oklart om detta var orsaken men löste problemet iaf.
Sa upp prime direkt efter beställningen.

Använder du appen eller hemsidan? Jag har beställt nyligen i appen utan problem...

Beställde via hemsidan igår utan problem. Enda jag undrar över är ljudnivån på 40 dB som Wera torxmejslarna skall ha enligt specen, men Unisex modell i alla fall.

• Haha
Sthlm1891 och 7 till
  • Laddar…
Det kostar ca 500 kr/år att vara Primemedlem, det är helt klart värt det. Dessutom får man ju automatiskt en helt ok streamingtjänst på köpet som är bra billigare än Netflix etc.

• Gilla
Nalleman64 och 4 till
  • Laddar…
Jaja, speciellt för mig som ofta köper en sak och 10 minuter efter beställning kommer på att jag behövde en till.. då är gratis hemleverans värt 59 spänn i månaden...

• Gilla
Appendix och 6 till
  • Laddar…
K
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Använder du appen eller hemsidan? Jag har beställt nyligen i appen utan problem...
Hemsidan.
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Jaja, speciellt för mig som ofta köper en sak och 10 minuter efter beställning kommer på att jag behövde en till.. då är gratis hemleverans värt 59 spänn i månaden...
Blev samma för mig, gjorde ytterligare en beställning efter utan problem (men fortfarande prime-medlem då eftersom det gäller i 30 dagar..)

Får se till att beställa något den 5 maj så får vi se om problemet kommer tillbaka… 😂

Beställde precis utan problem från hemsidan.

• Gilla
kniv
  • Laddar…
N
K kniv skrev:
Någon annan än jag som har problem att beställa från Amazon?
Försökt i två dagar nu, med lite olika produkter (egentligen vill jag bara ha nya sågklingor)..

Får detta felmeddelande i kassan varje gång när man trycker på betala
Jag beställer bara från amazon.se.
Inte amazon.com.
Men amazon prime är den enda stream jag aldrig tänker ta bort, så skönt med gratis hemkörning på nästan allt, och dom håller nästan alltid tiden som står.
Kommer ibland samma dag man beställt, om man beställt på morgonen.

• Gilla
Erik Salhammar
  • Laddar…
Har beställt 5 gånger i år kanske från Amazon.se och det har fungerat snabbt och smärtfritt.. så att säga.

Sist var förra veckan.. och de skickade varan 2 timar efter jag beställt typ.. och var på plats nån dag efter (hos närmsta utlämningsställe).. dock hade jag beställt två paket.. och det andra skickades någon dag senare..(och skulle enligt infon komma senare också.. så det var inget fel).

Fick tom en varning att leveransen var lite sen (hos transportören..) och om jag inte fått varorna imorgon skulle jag återkomma och få pengarna tillbaka. Men paketet kom på utsatt dag trots allt.. och jag kan nu hämta bägge paketen :)

Det är dock lite onödigt klickande för att gå igenom beställningsrutinerna.. de vill som sagt gärna att man hoppar på deras streamingtjänst (med lite bonus i kanten).. och man får hålla utkik i att klicka ur eller i ev rutor.. när man beställer :)

Sedan kan jag ju tala om att jag har modigt nog kopplat min betalaning .. så jag fyller aldrig i info om den.. jag godkänner och de drar när varorna levererats typ (har inte haft några problem med det).

• Gilla
possum77
  • Laddar…
Själv brukar jag oftast försöka välja bort hemleverans. Är ju inte säkert att man är hemma. Promenera förbi utlämningsställe är ju även bättre för miljön. MEN Amazon skickar ändå till mig rätt ofta med hemleverans! Gissar därför att budfirmorna faktiskt ofta ligger under de stora fraktbolagen sista biten, vilket ju i sig är lite märkligt. Borde ju vara billigare att samordna frakt till ett ställe istället för en massa utspridda.

• Gilla
Dortmunder DAB och 4 till
  • Laddar…
RoTe
Kan man inte få det lämnat utanför dörren här i Sverige?

Fairlane
RoTe RoTe skrev:
Jo, det har jag alltid. De kommer nästan alltid när jag nattar barn så det är bättre att de lämnar utanför dörren så plockar jag in sen.

• Gilla
JanneJanne123
  • Laddar…
Här kommer det med "Airmee", har funkat bra än så länge.. ligger så fint utanför dörren...

• Gilla
JanneJanne123
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
Jo funkar alldeles utmärkt med både Airmee eller som igår med Postnord.

När leverans är gjord så plingar det till luren, SMS och i Postnordappen och det följer alltid med ett leveransfoto.

• Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
TeroM TeroM skrev:
Beställde via hemsidan igår utan problem. Enda jag undrar över är ljudnivån på 40 dB som Wera torxmejslarna skall ha enligt specen, men Unisex modell i alla fall.
Kan 40 dB avsee de svordomar man själv yttrar högt om mejseln funkar dåligt ?
Dvs ju sämre mejsel ju högre dB-tal ? :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.