195 022 läst · 1 350 svar
195k läst
1,4k svar
Amazon Sverige har slagit upp portarna
Husägare
· Sörmland
· 1 453 inlägg
Borde kunna välja: hämta på lager
Bor 2 mil från lagret i Eskilstuna
Bor 2 mil från lagret i Eskilstuna
Tror inte dom kommer samla upp och plocka om ordrar från olika lager då det blir en merkostnad för amazon…..
billigare för dom att skicka direkt, möjligt om alla låter postcentralerna samla alla paket och bara hämta en gång i veckan?
billigare för dom att skicka direkt, möjligt om alla låter postcentralerna samla alla paket och bara hämta en gång i veckan?
Det är prime... Men paketet har lämnat Arlanda och är ute på leverans. Jag bor ju i en by utanför Boden så jag misstänker att det är en stackare som fått dagens nitlott... Han har en tre-fyra månaders leveransrutt med småpaket.G ekaa88 skrev:
Den knappen finns. Men blir ganska irrelevant då leveransen kan gå från 5-10 olika centraler... Min senaste beställning från Amazon.se kom från Sverige, Tyskland, Italien, Spanien och ett paket fastnade i tullen från Storbritannien.G ekaa88 skrev:
Samtliga var sålda av Amazon utom det som kom från Italien, som bara var fulfilled by Amazon. Sedan så är min erfarenhet att Amazon väntar inte in någon leverantör utan paketet får iväg med det som finns på lagret och det som kommer in i morgon får gå med nästa leverans...
Värsta exemplet jag kan ge är när jag beställde två 5 kg säckar med substrat till akvariet från Amazon. En säck kom från Tyskland, den andra kom inte fram från Italien.
Redigerat:
Jonas Persson
Intresserad
· Stockholm
· 2 715 inlägg
Jonas Persson
Intresserad
- Stockholm
- 2 715 inlägg
Bring har enorma problem just nu. De har enorma volymer och hinner inte med. Ett paket låg i Jönköping i fyra dagar innan det kom vidare till Stockholm. Efter att ha suttit i fem timmar i telefonkö berättade de att jultider knäcker dem.Cheesen skrev:
Jonas Persson
Intresserad
· Stockholm
· 2 715 inlägg
Jonas Persson
Intresserad
- Stockholm
- 2 715 inlägg
En hobby som inte fanns och ingen skulle kunna föreställa sig för tio år sedan - sitta och med stor irritation eller möjligen glädje följa sina pakets framfart...Frustrator skrev:
Det är lite som förväntningarna inför julafton, men varje dag under året. Tyvärr är leveransdagen inte lika säker. Tänk om man skulle säga till barnen att julafton är försenad, det är många som vill ha paket, vi arbetar på det och tror att den kommer den 26/12...
Husägare
· Sörmland
· 1 453 inlägg
Jag har börjat få problem med att Bring, enligt mig, inte vill köra ut paketen till mig. Jag har varit hemma i 2 veckor med kinavirus och beställt lite grejer som jag då valt hemleverans på eftersom vi suttit i karantän.
Fått sms att dom inte kunnat leverera mitt paket och nästa sekund kommer ett sms att paketet finns att hämta på hemköp istället.
Förstår att det inte finns så mkt ekonomi i dessa leveranser, men har man möjlighet att välja hemleverans så ska det ju funka. Det är 8 paket dom gjort så med under 2 veckors tid.
Fått sms att dom inte kunnat leverera mitt paket och nästa sekund kommer ett sms att paketet finns att hämta på hemköp istället.
Förstår att det inte finns så mkt ekonomi i dessa leveranser, men har man möjlighet att välja hemleverans så ska det ju funka. Det är 8 paket dom gjort så med under 2 veckors tid.
Jepp, exakt samma här. Dessutom har de trots ursäkt och löfte om att köra ut paketet igen inte lyckats med detta. Så de har fått gå tillbaka till avsändaren för komplett omleveransG ekaa88 skrev:
Husägare
· Sörmland
· 1 453 inlägg