194 799 läst · 1 350 svar
195k läst
1,4k svar
Amazon Sverige har slagit upp portarna
Då verkar det som om jag är lite mot strömmen, jag föredrar att hämta hos ombud av den enkla anledningen att jag är på jobbet på dagarna med lite oregelbundna tider.
Samma här, föredrar ombud, hemleverans är bara omständigt och opålitligt.
Jag fick lov att bli lite Farmen Qristina nyss med kundtjänst.
Hade krångel med en leverans, blev lovad 1 mån fritt Prime. Men när första prova på månaden som jag redan var igång med löpte ut kom ett mail om att jag måste agera för att fortsätta behålla Prime.
Tog kontakt med kundtjänst som först efter 3e mailet förstod vad mitt bekymmer var, fick förklarat att man inte kunde ha 2 gratis månader.
När jag till sist frågade hur dom tänkt kompensera mig när det inte var möjligt med det utlovade fick jag en ursäkt.
Nånstans där gick Qristina igång och jag sonika efterfrågade kompensation i annan form, då dom tidigare utlovat det. Slutade med 59:- återbetalt, svarade bittert att jag tycker deras servicekänsla var under all kritik...
Hade krångel med en leverans, blev lovad 1 mån fritt Prime. Men när första prova på månaden som jag redan var igång med löpte ut kom ett mail om att jag måste agera för att fortsätta behålla Prime.
Tog kontakt med kundtjänst som först efter 3e mailet förstod vad mitt bekymmer var, fick förklarat att man inte kunde ha 2 gratis månader.
När jag till sist frågade hur dom tänkt kompensera mig när det inte var möjligt med det utlovade fick jag en ursäkt.
Nånstans där gick Qristina igång och jag sonika efterfrågade kompensation i annan form, då dom tidigare utlovat det. Slutade med 59:- återbetalt, svarade bittert att jag tycker deras servicekänsla var under all kritik...
Haha..C cpalm skrev:
Detta började med att dom hade problem att leverera till min adress just nu, men nästa vecka skulle det inte vara något problem med leveransen..
Ingen reagerade på att jag svarade att jag har samma adress veckan efter.
boschkenta
Verktygstokig
· Västra Götaland
· 424 inlägg
boschkenta
Verktygstokig
- Västra Götaland
- 424 inlägg
Skaffade app och måste be dom skicka fysiskt brev för att bekräfta min adress? Låter ju helt absurt. Kan inte välja nånting på min kommande leverans heller :/ amazons kundtjänst är åtminstone förstående och lägger om beställningar som hamnar på ombud... men likt förbannat så tar UPS ombeställningen och kör dit den också.FredrikR skrev:
Kenta har hamnat i internethandelns skärseld.
Husägare
· Sörmland
· 1 453 inlägg
Jag har nu testat att beställa lite saker på amazon och visst, man behöver nästan veta vad sakerna heter på engelska för att hitta rätt många gånger men är sjukt imponerad av snabbheten i leveranser. Beställer endast med amazon som leverantör/försäljare och det enda som egentligen strular är Bring föraren som blir så förbannad när han får åka ut till mig med grejerna.
Senast beställde jag ett parallellstopp(heter det så?) till min klyvsåg, en kopia på makitas LF1000 maskin. Billigast i Sverge var 235kr+frakt medans amazon var 239kr inkl frakt med garanterad leverans på 2 dagar.
Senast beställde jag ett parallellstopp(heter det så?) till min klyvsåg, en kopia på makitas LF1000 maskin. Billigast i Sverge var 235kr+frakt medans amazon var 239kr inkl frakt med garanterad leverans på 2 dagar.
Husägare
· Sörmland
· 1 453 inlägg
Ser ut som en icke prime beställning? Alla mina prime beställningar har kommit på 2 dagar hitills. Hämtade 8 paket igår med julklappar till dom bortskämda ungarna. Sparat över 2000kr på att beställa på Amazon ist för att köpa i butik.
Husägare
· Sörmland
· 1 453 inlägg
Letade efter det själv senast men kunde inte hitta. Dom paketen jag hämtade igår var 5st med en sak i varje sen ett stort paket med flera saker i. Sen några med 2. Känns som det kommer från olika Amazon lager och därför blir så?
Jo är medveten om att det skickas från olika
Vissa Sverige, vissa direkt från Tyskland även fast beställt från svenska. Men borde gå att välja om typ tyska pkt ska mellanlanda i svenska lagret först sen ut till kund i samband med leverans från svenska butiken.
Vissa Sverige, vissa direkt från Tyskland även fast beställt från svenska. Men borde gå att välja om typ tyska pkt ska mellanlanda i svenska lagret först sen ut till kund i samband med leverans från svenska butiken.