Sökt på kontursåg?

A
Tack!,gjorde det men finns bara en einhell som är slut,slut på Jula,clas olsson också:oops: ska alla pyssla hemma numera:)

Handyman 1 skrev:
Tack!,gjorde det men finns bara en einhell som är slut,slut på Jula,clas olsson också:oops: ska alla pyssla hemma numera:)
Ah, nu föll polyeten ner.

Dekoppersåg kallar de den, skön stavning..

• Haha
1
  • Laddar…
A
Såklart,silly me:crysmile: alla till bra pris verkar vara slut dock.

B
Handyman 1 skrev:
Såklart,silly me:crysmile: alla till bra pris verkar vara slut dock.
Gör en egen figursåg? Var någon som gjorde en manuell variant som såg(!) ut att fungera. Kommer dock inte ihåg i vilken tråd jag såg den...:thinking:

• Gilla
1
  • Laddar…
A
Börjar nästan fundera på en mini bandsåg,verkar vara liknande priser på dom,
verkar som att många tycker att figursågarna vibrerar väldigt mycket:thinking:

Handyman 1 skrev:
Börjar nästan fundera på en mini bandsåg,verkar vara liknande priser på dom,
verkar som att många tycker att figursågarna vibrerar väldigt mycket:thinking:
De har lite olika användningsområden..

A
Frustrator Frustrator skrev:
De har lite olika användningsområden..
Jo,jag vet dock inte hur snäva kurvor jag kommer att såga,en av varje vore förstås bäst,det verkar inte finnas någon ände på maskin/verktygsinköpen:oops: problemet bara rullar på:crysmile:

• Gilla
nanowire
  • Laddar…
Handyman 1 skrev:
Min pyssliga sida har väckts på sistone,funderar därför på en figursåg(el),amazons översättning är verkligen "speciell" får en massa konstiga förslag med figursåg,hittade en men den verkar onödigt dyr:sweat:
[länk]
Edit: ser nu att den inte är tillgänglig längre,priset var iaf satt till 99.900kr
Fick hem denna idag. Känns helt okej, har bara hunnit göra ett litet test snitt än så länge.

https://www.amazon.se/dp/B07JZF9NV1/ref=cm_sw_r_cp_api_fabc_dd66FbCF572V2?_encoding=UTF8&psc=1

• Gilla
1
  • Laddar…
iwe iwe skrev:
Fick hem denna idag. Känns helt okej, har bara hunnit göra ett litet test snitt än så länge.
Verkar vara rätt rejäl pjäs för pengarna. Är den bra på att skära fiber? :rofl:

Skärmbild av en annons för en FERM lövsåg med specifikationer och pris, nämner funktion för skärning av fiber.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Är fotströmbrytaren on/off eller steglös. Brukar det vara fotströmbrytare på liknande sågar och varför? :thinking: Mest nyfiken då jag nog aldrig stött på det eller direkt ser behovet.

• Gilla
1
  • Laddar…
Jag skulle gärna vilja ha fotströmbrytare när jag sågar små urtag då kan jag hålla kvar ämnet med båda händerna i.s.f. som nu att jag måste släppa med en hand för att stoppa sågen. Då är det lätt hänt att det flyttar sig lite och något inte blir riktigt som det var tänkt utan mer en konstnärlig feature.

• Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Jag beställde nya lampor till helljuset igår. Beräknad leverans fredag 8 januari 2021.

Ett dygn och tre timmar efter beställning dyker leveransen upp. Gratis expressfrakt, jo man tackar! Observera att jag inte bor i Malmö utan i sydöstra Sverige (y)

• Skärmavbild av paketspårning som visar snabb leverans av lampor beställda från Amazon, med signatur för mottagning.
  • Gilla
john.h och 2 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Verkar vara rätt rejäl pjäs för pengarna. Är den bra på att skära fiber? :rofl:

[bild]
Är fotströmbrytaren on/off eller steglös. Brukar det vara fotströmbrytare på liknande sågar och varför? :thinking: Mest nyfiken då jag nog aldrig stött på det eller direkt ser behovet.
har inte testat pedalen ännu (osäkert om den användas) men den är med 99% endast on/off då steg reglaget sitter vid on/off knappen.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.