59 912 läst · 959 svar
60k läst
959 svar
Allvarligt talat om elkostnader jämfört med övrigt
Jag ser absolut inga tecken på att vi går mot prisvärd el under uppvärmningssäsongen. Gör du? 2024 kan mycket väl vara en bastardMikael_L skrev:
Tänk om man kunde köpa Bull/Bear certifikat med hävstång mot spotpriset. En bra väderprognos och så skulle man bli ekonomiskt oberoende kvickt.M Mr. Gullberg skrev:
Precis! Glöm inte bort att vi hade minus priser i somras. Inte mitt fel att ni då inte passade på att värma upp huset inför vintern.Mikael_L skrev:
Själv ligger jag dessutom ständigt under medelpriset.Mikael_L skrev:
Då jag naturligtvis aldrig laddar bilen de dyra timmarna, utan under de billigaste timmarna varje dag.
När vi öppnat kranarna och bygger ut kapacitet för export till länder med väderberoende produktion, som saknar bas och reglerkraft är det precis det här som händer.E Emanuel01 skrev:
Vidrigt.
Kommer som vanligt få en massa pekpinnar om att frihandel är fantastiskt. Ja det är det, men Sverige blir rövkörda i denna kontext.
Ja, kan inte annat än att hålla med. Svenska myndigheter gör ett bra jobb för att göra oss fattiga!S Snikhol skrev:När vi öppnat kranarna och bygger ut kapacitet för export till länder med väderberoende produktion, som saknar bas och reglerkraft är det precis det här som händer.
Vidrigt.
Kommer som vanligt få en massa pekpinnar om att frihandel är fantastiskt. Ja det är det, men Sverige blir rövkörda i denna kontext.
Då har du nog inte begripit fördelen med frihandel.